تکنیک هدیه های جانبی در بازاریابی

حتماً شما نیز تا کنون هنگام خرید ، هدایایی را در کنار محصولاتی که خریداری شده دریافت کرده اید. حسی را که زمان دریافت این هدیه تجربه کرده اید چه چیزی بوده است ؟ آیا هیجان مثبت مانند خوشحالی ، احساس غرور ، احساس منفعت ، احساس مهم بودن و شگفت زدگی و احساساتی از […]

The post تکنیک هدیه های جانبی در بازاریابی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

حتماً شما نیز تا کنون هنگام خرید ، هدایایی را در کنار محصولاتی که خریداری شده دریافت کرده اید.

حسی را که زمان دریافت این هدیه تجربه کرده اید چه چیزی بوده است ؟ آیا هیجان مثبت مانند خوشحالی ، احساس غرور ، احساس منفعت ، احساس مهم بودن و شگفت زدگی و احساساتی از این دست را تجربه کرده اید یا احساسات متفاوت دیگر داشته اید ؟

نزدیک ۱۰۰ درصد مشتریان عقیده دارند که همه احساسات ذکر شده در بالا را تجربه کرده اند. آنها می گویند حسی که یک هدیه در کنار خرید می تواند برای آنها داشته باشد حس بسیار مثبت و غیر قابل ذکری است.

حال که به اهمیت هدیه دادن به مشتریان پی بردیم این مسئله مطرح می شود این هدایا در چه زمانهایی و چگونه بهتر است به مشتریان تخصیص داده شود تا بتوان از نتایج آن به نحو مطلوب تری استفاده کرد ؟ پاسخ این سوال را در این مقاله خواهیم گفت.

یک) تبلیغات مناسب

نظر مشاوره بازاریابی ، بسیاری از افراد تصور می کنند هدیه را بهتر است به صورت اتفاقی به مشتریان تحویل دهند تا میزان هیجانی که آنها تجربه می کنند بیشتر و بالاتر باشد. این نظر ، نظر درستی است ؛ اما با این حال معایبی نیز دارد.

در این روش افراد اطلاعی ندارند که شما قصد دارید به آنها هدیه دهید پس احتمال اینکه به فروشگاه شما برای خرید مراجعه کنند یا برند شما را انتخاب کنند بسیار کم است. زیرا آنها به صورت اتفاقی برای خرید از فروشگاه شما آمده اند که با هدیه شما مواجه می شوند. این روش ، میزان مراجعان شما را کمتر می کند.

پس برای جبران این نقص بهتر است از یک روش مناسب تر استفاده کنید. به شما پیشنهاد می کنیم از یک تبلیغات مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال ، در کنار معرفی محصول و برند خودتان در جهت تبلیغ محصولتان به مشتریان بگویید که در صورت خرید کردن می توانند هدایایی را از شما دریافت کنند.

همچنین نحوه تخصیص هدایا نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال ، اگر شما برای هر خرید یک هدیه در نظر بگیرید ممکن است مشتریان زیادی را در ابتدا به سمت خرید از برندتان سوق دهید ولی در ادامه خواهید دید که تعداد مشتریان شما کمتر می شود ؛

زیرا استدلال آنها این است که هدیه خود را دریافت کرده اند و قرار نیست چیز دیگری دریافت کنند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم از روش تقویت ناپیوسته استفاده کنید. تقویت ناپیوسته یک روش پاداش و هدیه دادن است که زمان آن مشخص نیست.

یعنی فردی که این هدیه را قرار است دریافت کند نمی داند که در چه زمانی این هدیه به او داده می شود. پس به رفتار خود ادامه می دهد تا هدیه مورد نظر را دریافت کند. شما نیز می توانید این کار را انجام دهید.

در تبلیغات خود اعلام کنید که پاداش یا هدیه ای قرار است دریافت کنند ولی زمان دقیق آن را مشخص نکنید. آنها چندین بار برای خرید به فروشگاه شما سر می زنند. نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که بهتر است در میان همان ۳ خرید اول به او هدیه را اختصاص دهید تا موجب طولانی شدن روند دریافت هدیه و نا امیدی و بی اعتمادی مشتریان نشوید.

دو) هدایای مرتبط با محصول

یکی از روشهایی که می تواند در هدیه دادن به مشتریان بسیار مفید و موثر باشد این است که از هدایایی استفاده کنید که مرتبط با محصولاتتان باشد.

به این شکل که اگر محصول شما مواد غذایی است هدیه تان نیز مرتبط با محصولات غذایی باشد. اگر محصول شما الکترونیکی است ، هدیه شما نیز مرتبط با آن باشد ؛

زیرا در این صورت مشتریان شما استفاده بیشتری از خریدهای خود می کنند و احتمال اینکه به محصولی که به عنوان هدیه تحویل می دهید هم به صورت یک لوازم جانبی احتیاج داشته باشند و دیگر نیاز نیست پول آن را پرداخت کنند.

سه) هدایای مرتبط با مشتریان

یکی دیگه از مواردی که باید در هدیه دادن رعایت کنید این است که مشتریان خود را در نظر بگیرید.

مثلاً اگر مشتریان شما از یک گروه سنی یا اجتماعی خاصی هستند می توانید هدایایی را برای آنها در نظر بگیرید که برایشان مناسب تر باشد. هدیه دادن با این روشها ، می تواند بسیار جذاب و در عین حال برای مشتریان شما مفید باشد و احتمال اینکه دوباره به فروشگاه شما بازگردند را افزایش دهد.


موضوع مرتبط :

پیش بینی پر کاربردترین ابزار تبلیغاتی در سالهای آینده

لزوم بهینه کردن هزینه های تبلیغاتی

هدیه مجانی ، روشی جذاب در بازاریابی

نظر شما

The post تکنیک هدیه های جانبی در بازاریابی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.