ترفندهای حفظ کارکنان حرفه ای (بخش اول)

کارکنان هر شرکت یا برند از ارکان اصلی و مهم آن به حساب می آید. این موضوع به اندازه ای اهمیت دارد که می تواند هویت و ماهیت برند شما را بهبود ببخشد یا موقعیت آن را به مخاطره بیاندازد. به همین دلیل بسیاری از افرادی که صاحبان شرکتها یا برندها هستند همواره نگران از […]

The post ترفندهای حفظ کارکنان حرفه ای (بخش اول) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

کارکنان هر شرکت یا برند از ارکان اصلی و مهم آن به حساب می آید.

این موضوع به اندازه ای اهمیت دارد که می تواند هویت و ماهیت برند شما را بهبود ببخشد یا موقعیت آن را به مخاطره بیاندازد.

به همین دلیل بسیاری از افرادی که صاحبان شرکتها یا برندها هستند همواره نگران از دست دادن کارکنان مستعد و مناسب خود می باشند و در صدد هستند از روشهای مختلف برای حفظ آنها استفاده کنند. در این میان ، کارکنانی که برای مدت طولانی با یک شرکت یا برند همکاری کنند معمولاً بسیار کم اتفاق می افتد.

به همین دلیل هدف اصلی این مقاله ، پرداختن به ایده ها و روشهایی است که به شما کمک می کند بتوانید کارکنان حرفه ای و مستعد خود را حفظ کنید.

یک)  حمایت از کارکنان

قطعاً یکی از انتظاراتی که کارکنان شما دارند این است که بتوانند روی حمایتهای شما حساب باز کنند. به عنوان مثال ، اگر تحت شرایط دشواری قرار گرفته اند یا در محیط کاری یا زندگی خود دچار مشکل هستند بتوانند روی حمایتهای شما حساب کنند و بدانند که اگر از شما درخواست کمک یا مرخصی داشته باشند شما بدون معطلی و تردید شرایط را برای آنها فراهم خواهید آورد.

در چنین شرایطی ، کارکنان شما خودشان را بخشی از سازمان می دانند و تصور می کنند که در کنار اعضای خانواده خود هستند به همین دلیل احساس راحتی و تعلق خاطر به شرکت یا برند شما دارند.

دو) اهمیت به استعدادها و ارتقاء کارکنان

هر زمان صحبت از حمایت از کارکنان به میان می آید اغلب افراد تصور می کنند منظور از این حمایتها ، حمایتهای مادی و اقتصادی است. در حالی که حمایت مالی فقط بخشی از حمایتهایی است که کارفرمایان یا مالکان مشاغل می توانند از کارکنان خود داشته باشند.

در این راستا به شما پیشنهاد می کنیم حمایت از استعدادها و ترفیع به موقع آنها را به هیچ عنوان از دست ندهید. بسیاری از کارکنان از اینکه توانایی های آنها نادیده گرفته شود و نتوانند شغل و درآمد متناسب با استعدادها و توانایی های خود را داشته باشند بسیار آزارنده تر است.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم حتماً هر از گاهی نحوه عملکرد و استعداد و مهارتهای کارکنان خود را مورد ارزیابی قرار دهید و در صورتی که نیاز به ترفیع یا بهبود بخشیدن به شرایط کاری دارند ، آن را اعمال کنید.

سه) داشتن تعامل با کارکنان

یکی از مواردی که کار را برای کارکنان دشوار می کند این است که مسئولان و صاحبان مشاغل ممکن است ارتباط مستقیم و رو در رو با آنها نداشته باشند. این مسئله یکی از معضلات مهم هر شرکت یا برندی می تواند باشد ؛ زیرا فضای کاری را بسیار سرد و غیر قابل تحمل می سازد.

از طرفی ، مسئولات و مدیران از نزدیک با نیازمندیها ، مشکلات و شرایط کاری کارکنان آشنا نیستند. به همین دلیل پیشنهاد می شود قبل از اینکه کارکنان شما از این شرایط دلزده شوند سعی کنید محیط را به سمت یک فضای تعاملی و دوستانه پیش ببرید. این کار به شما کمک می کند با توانایی ها و استعدادهای کارکنان خود نیز آشنا شوید و آنها را در موقعیتهایی که برای توانایی ها و شرایط آنها مناسب تر است قرار دهید.

چهار) ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان

یکنواختی در انجام امور شغلی ، نداشتن فرصتهای ارتقاء دانش ، پس از مدتی کارآیی کارکنان شما را کاهش خواهد داد و همین موجب دلزدگی آنها از کار کردن با شما نیز خواهد شد.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم شرایطی را فراهم سازید تا کارکنان شما بتوانند سطح دانش و مهارتهای خود را ارتقاء بخشند. به عنوان مثال ، اگر بتوانید کارگاه ها و دوره های آموزشی که با قیمتهای بالایی برگزار می گردد را برای مشتریان خود با هزینه مناسب تری برگزار کنید روش بسیار مناسبی خواهد بود.

با این روش ، هم توانایی های آنها را ارتقاء می بخشید و هم می توانید از اینکه کارکنان خود را حرفه ای تر ساخته اید استفاده کنید و کارکنانتان نیز با شرایط یکنواخت که هیچ فرصت ارتقائی در آن نیست مواجه نیستند.

نظر شما

The post ترفندهای حفظ کارکنان حرفه ای (بخش اول) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.