برای رشد کسب و کارتان چه اقداماتی باید انجام دهید ؟ (بخش اول)

هم اکنون افراد زیادی هستند که به کسب و کارهای مختلف مشغول هستند و از طرفی بسیاری از آنها نیز دست به کارآفرینی می زنند. اگر شما هم از دسته آن افراد هستید یا قصد چنین کاری را دارید بسیار تصمیم درستی است ، اما آیا تا کنون با خود فکر کرده اید که برای […]

The post برای رشد کسب و کارتان چه اقداماتی باید انجام دهید ؟ (بخش اول) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

هم اکنون افراد زیادی هستند که به کسب و کارهای مختلف مشغول هستند و از طرفی بسیاری از آنها نیز دست به کارآفرینی می زنند.

اگر شما هم از دسته آن افراد هستید یا قصد چنین کاری را دارید بسیار تصمیم درستی است ، اما آیا تا کنون با خود فکر کرده اید که برای رشد کسب و کاری که آن را به تازگی شروع کرده اید یا قصد شروع آن را دارید چه کارهایی لازم است انجام دهید ؟

همانطور که می دانید دنیای کسب و کارها امروزه با سرعت بسیار زیادی رشد می کند و کسی منتظر نیست که شما با گام های کند وارد عرصه بازار و کسب و کار شوید. به همین دلیل بسیار مهم است که از همان ابتدا برنامه ها و طرح هایی را برای رشد و کسب و کارتان در نظر داشته باشید ؛

چرا که بازار و مشتریان به سمت کسب و کاری گرایش دارند که با سرعت در حال پیشروی است و می تواند نیازهای به روز آنها را برآورده کند. برای رسیدن به این سطح در بازار ، لازم است شما در چندین مرحله اقداماتی را انجام دهید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

یک) تعریف پایه های محکم برای کسب و کار

زمانی که از پایه های محکم برای کسب و کار صحبت می کنیم منظورمان این است که زمینه و تخصص فعالیت شرکت خود را به خوبی مشخص کنید و دقیقاً تعریف کنید که در چه زمینه ای فعالیت می کنید.

همچنین باید رقیبان خود را نیز مشخص کنید ، زیرا عدم شناسایی رقیبان مسیر شما را منحرف می کند و نمی دانید که باید در چه زمینه هایی مزیت رقابتی ایجاد کنید. علاوه بر این باید جایگاهی که هدف شماست تا در بازار به آن برسید نیز مشخص کنید.

دو) فعالیتی که همواره پویا باشد

اغلب افراد تصورشان این است که برای رشد کسب و کارشان باید تلاش کنند بیش از دیگران فعالیت کنند. به همین دلیل ساعات کاری زیادی را برای خود تعریف می کنند و مدام در حال فعالیت هستند.

واقعیت این است که اگر به رشد کسب و کارتان به این شکل فکر کنید دیر یا زود به این نتیجه می رسید که راهی که رفته اید اشتباه بوده است زیرا این فعالیتها می تواند رشد کسب و کار شما را فعال کند. برای اینکه تلاش و ساعت کاری خودتان را افزایش دهید باید از روشهای هوشمندانه تری استفاده کنید.

نظر مشاوره بازاریابی می گوید به این معنی که کسب و کاری را برنامه ریزی و طراحی کنید که حتی در روزهایی که شما فعالیت نمی کنید نیز فعالیت می کند. در واقع یک کسب و کار برنامه ریزی کنید نه یک شغل .

سه) تشکیل تیم های فعالیت

 برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را توسعه و رشد دهید همین که بتوانید افرادی که استعداد خوبی دارند دور هم جمع کنید کافی نیست. بلکه لازم است یک هماهنگی بین افراد مختلف و استعدادهای گوناگونی که در کسب و کار شماست ایجاد کنید.

به عنوان مثال ، بهتر است تیم های کاری مختلف در کسب و کار خود داشته باشید. می توانید تیم های مختلفی را برای پیش برد اهداف مختلف کسب و کارتان تعیین کنید. همچنین سعی کنید یک فرهنگ همکاری مناسبی در بین اعضای گروه ها و تیم ها ایجاد کنید که کارها با کیفیت بیشتر انجام شود که پایه های رشد کسب و کارهاست.

چهار) تعریف فرآیندهای حفاظتی

برای رسیدن به رشد کسب و کار بهتر است فرآیندهای منظم حفاظتی وامنیتی تعریف کنید که از شرکت شما در برابر اقدامات نامناسبی که ممکن است که انجام شود محافظت کنند. به عنوان مثال ، فرض کنید یکی از تیم های شرکت شما به درستی عمل نکنند یا فعالیت نامناسبی داشته باشند ، این فرآیندهای حفاظتی است که آنها را از انحراف محافظت می کند.

نظر شما

The post برای رشد کسب و کارتان چه اقداماتی باید انجام دهید ؟ (بخش اول) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.