طراحی لوگو برای فروشگاه های اینترنتی (قسمت اول)

همه افراد علاقه مند هستند تا کسب و کار خودشان را در ذهن مشتریان و مخاطبانشان برای همیشه ثبت کنند. برخی از صاحبان مشاغل و برندها […]

نوشته طراحی لوگو برای فروشگاه های اینترنتی (قسمت اول) اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.

همه افراد علاقه مند هستند تا کسب و کار خودشان را در ذهن مشتریان و مخاطبانشان برای همیشه ثبت کنند.

برخی از صاحبان مشاغل و برندها سعی می کنند با نامشان به این هدف برسند ، برخی سعی می کنند تا شعاری که برای کسب و کار یا برند خود انتخاب می کنند بتواند آنها را به این هدف برساند و برخی نیز با رنگها و طرحها و لوگویی که برای برندشان انتخاب می کنند در پی رسیدن به این هدفشان هستند. به برخی از لوگوهای جذابی که در ذهنتان است فکر کنید. خواهید دید که قبل از اینکه محصول آن برند در ذهنتان به تصویر درآید ، لوگوی آنهاست که در ذهنتان تداعی می شود.

به عنوان مثال لوگوی شرکت بنز را در ذهن خود تجسم کنید. زمانی که این تصویر را در جایی می بینید یا در ذهنتان مجسم می شود به اولین چیزی که فکر می کنید تصویر لوگوی این برند است که برایتان بسیار محبوب است و سپس خودروی بنز در ذهنتان تداعی می شود. همه کسب و کارها علاقه دارند روزی به چنین موقعیتی برسند و تصویر لوگوی آنها به قدری در ذهن مخاطبان و مشتریانشان محبوب شود که از محصولشان مقدم تر باشد. امروزه یکی از کسب و کارهایی که به شدت در حال افزایش است ، کسب و کارهای اینترنتی و به دنبال آن طراحی کردن سایتهای مختلف برای فروشگاه های اینترنتی است. فروشگاه های اینترنتی نیز از جمله چیزهایی هستند که لوگوی آنها می تواند در جذب مشتریان و جلب توجه آنها بسیار موثر باشد.

می توانیم به جرأت بگوییم که لوگو ، صورت و سمبل کسب و کار شماست که روز به روز بر اهمیت آن افزوده می شود. اگر قصد دارید مشتریان و مخاطبانتان با دیدن لوگوی شما به یاد فروشگاه اینترنتی شما بیافتند بهتر است با این مقاله همراه باشید و از نکاتی که برای طراحی چنین لوگویی به شما پیشنهاد می شود برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.

یک) به ماهیت کسب و کار خود فکر کنید

قطعاً از جمله مهمترین عوامل موثر در جذابیت یک لوگو میزان ارتباط آن با زمینه فعالیت شماست. محصول یا خدماتی که به مشتریان ارائه می دهید را در نظر بگیرید و سپس نمادها و طرحهای مختلفی که برای آن مناسب است را در یک برگه یا یک فایل word بنویسید. سپس سعی کنید عناصر مهم شغل خودتان را پیدا کنید و از میان این عناصر ، به آنهایی که بیشترین ارتباط با زمینه فعالیت شما دارند توجه کنید. در نهایت به یک نماد و طرح مناسب که وجه تمایز قابل توجهی با نمادهای استفاده شده از طرف رقیبانتان دارد بیاندیشید و سعی کنید در این زمینه خلاقانه رفتار کنید.

دو) طراحی را سخت نگیرید

بسیاری از افراد تصور می کنند هر چه قدر تصویر پیچیده تری را طراحی کنند می توانند جذابیت آن را افزایش دهند. اما تجربه برندهای بزرگ و لوگوهای ساده آنها نشان داده است که طراحی ساده در لوگو بیشتر از طراحی پیچیده موثر است.

سه) شعار یا نام برند را فراموش نکنید

احتمالاً بسیاری از افراد به این فکر می کنند که درج نام برند یا شعار آن در کنار لوگو موجب پیچیدگی یا کاستن جذابیت آن می شود. در حالی که اگر کسب و کار شما جدید و ناشناخته است درج چنین شعار یا نام برندی از واجبات طراحی لوگو است. چرا که برندهای بزرگ و شناخته شده مانند بنز ، نایک ، پوما ، اپل و … است که بدون داشتن نام هم برای مخاطبان شناخته شده هستند ؛ اما شما که یک برند ناشناخته برای مشتریان دارید بهتر است حتماً شعار و یا نام برند خود را در کنار لوگویتان درج کنید.

چهار) محل صحیح نوشته ها

باید سعی کنید نوشته هایی که در کنار لوگوی شماست مانند نام برند و شعارتان در محلهای صحیح نوشته شوند. به عنوان مثال سعی کنید شعار کسب و کار خود را از نظر فونت و اندازه به گونه ای انتخاب کنید که طول و عرض آن بزرگتر و طولانی تر از نام و لوگوی برندتان نباشد. تصور کنید که شعار شما از سمت راست و چپ لوگویتان به صورت یک چیز اضافی بیرون آمده باشد. این نه تنها غیر حرفه ای بودن شما را نشان می دهد بلکه تصویر بسیار نامطلوبی در ذهن مخاطبانتان به وجود می آورد.

طراحی آرم

نوشته طراحی لوگو برای فروشگاه های اینترنتی (قسمت اول) اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.