تحولات در حوزه تبلیغات پس از پایان دوران کرونا

دوران کرونا و تعطیلی کسب و کارها به همه صاحبان مشاغل نشان داد که تعطیلی در دوران کنونی به معنی فراموشی کسب و کار و قطع ارتباط با مخاطبان و مشتریان نیست. مشاغل مختلف راهی ندارند به جز اینکه از امکانات به روز و تکنولوژی های جدید و مدرن برای حفظ ارتباط با مشتریان خود …

دوران کرونا و تعطیلی کسب و کارها به همه صاحبان مشاغل نشان داد که تعطیلی در دوران کنونی به معنی فراموشی کسب و کار و قطع ارتباط با مخاطبان و مشتریان نیست.

مشاغل مختلف راهی ندارند به جز اینکه از امکانات به روز و تکنولوژی های جدید و مدرن برای حفظ ارتباط با مشتریان خود استفاده کنند. در این میان برندها و مشاغلی نیز بودند که بهترین عملکرد را در این دوران از خود نشان دادند و به این نتیجه رسیدند که رکود و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها حضور فعال آنها را می طلبد تا ارتباط با مشتریان را حفظ کنند. در این میان ، اهمیت تبلیغات بیشتر از سایر دورانها نشان داده شد. علت این مسأله را می توانیم در نیاز مشاغل به دیده شدن بدانیم. آنها نیاز داشتند توسط مشتریان و مخاطبانشان دیده شوند و توجه آنها را جلب کنند تا بتوانند ضررهای چند ماهه خود به خاطر تعطیلی کرونا را جبران کنند.

از جمله شبکه های پر کاربرد برای تبلیغات و حفظ ارتباط با مشتریان در دوران پس از کرونا یوتیوب  و اسنپ چت بودند. در این میان ، بیشتر کسب و کارها تلاش کردند برای برنامه های تبلیغاتی خودشان از سیستم عامل اندروید و  IOS استفاده کنند و به نوعی تبلیغات خود را به برنامه هایی که توسط گوشی همراه قابل اجراست منتقل کنند. چرا که مردم امروزه بیشتر از گوشی های همراه خود استفاده می کنند تا از سایر ابزارهایی که در این زمینه وجود دارد.

همچنین طراحی اپ های مختلفی که بتوان روی گوشی های همراه نصب کرد از دیگر تلاشهایی است که کسب و کارها و برندها برای حفظ ارتباط و برنامه های تبلیغاتی خود انجام می دهند. شاهد این هستیم که تقریباً تمامی کسب و کارها از کسب و کارهای مربوط به موضوعات فرهنگی تا تهیه مایحتاج ضروری و اولیه مردم به طراحی برنامه های موبایلی روی آورده اند به همین دلیل برنامه ها و اپ های مختلفی را در این زمینه طراحی کردند تا بتوانند در دورانی مانند شیوع ویروس کرونا ارتباط خود را با سریع ترین و آسانترین روش با مخاطبان حفظ کنند.

نگاهی به گزارشهای مختلفی که از سوی سایتهای بازاریابی ارائه شده است نشان می دهد که در چند ماهه اخیر پس از شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورها ، سرمایه گذاری ها به سوی افزایش برنامه های تبلیغاتی رفته و به میزان قابل توجهی ، هزینه های مربوط به تبلیغات افزایش پیدا کرده است. زیرا تبلیغات تنها ابزاری است که یک کسب و کار می تواند پویا بودن خود را در چنین دورانی حفظ کند.

از طرفی شبکه های اجتماعی نیز سعی می کنند امکانات و گزینه های متنوع و بیشتری را برای ارتقاء برنامه های تبلیغاتی طراحی کنند و سود زیادی را از این بابت نصیب خود کنند. زیرا مشاغل مختلف به دنبال این هستند که کدام شبکه اجتماعی ، امکانات بهتر و بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهد و استفاده بیشتری برایشان دارد و که در آن زمینه سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند.

از میان شبکه های اجتماعی مختلفی که وجود دارد ، گزارش ها نشان می دهد که یوتیوب ، اینستاگرام و فیسبوک جزء پر طرفدارترین شبکه های اجتماعی برای برندها و کسب و کارهای مختلف در زمینه ارائه برنامه های تبلیغاتی بوده اند. همچنین آمارها نشان می دهد که این شبکه های اجتماعی ، سودهای بسیار زیادی را در این دوران به دلیل برنامه های تبلیغاتی برای برندها و کسب و کارهای مختلف توانسته اند کسب کنند. بنابراین ، می توان نتیجه گرفت که فعالیت شبکه های اجتماعی روز به روز گسترده تر خواهد شد و کسب و کارهای مختلف به اهمیت تبلیغات در زمینه بازاریابی پی خواهند برد.

از طرفی ، بودجه های بیشتری نیز برای ساخت و ارائه برنامه های تبلیغاتی صرف خواهد شد. با بررسی دقیق روندهای این چند ماه اخیر ، پیش بینی می شود پس از پایان دوران شیوع کرونا ، تبلیغات از مهمترین بخشهایی باشد که رونق بسیاری پیدا خواهد کرد.