برندسازی چیست؟ برندینگ با تعریف کاربردی

برندسازی چیست؟ برندینگ با تعریف کاربردی یکی از موضوعات پر هیاهوی کسب و کارها می باشد. اینکه برندسازی چیست رادراین مقاله می آموزید. برندسازی پروسه ی معنی و مفهوم دادن به یک اسم می باشد. برندسازی یک سری از تکنیک ها و شیوه هاست که به اسم تجاری شما ماهیت خاص و معینی می بخشد […]

The post برندسازی چیست؟ برندینگ با تعریف کاربردی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

برندسازی چیست؟ برندینگ با تعریف کاربردی یکی از موضوعات پر هیاهوی کسب و کارها می باشد. اینکه برندسازی چیست رادراین مقاله می آموزید.

برندسازی پروسه ی معنی و مفهوم دادن به یک اسم می باشد. برندسازی یک سری از تکنیک ها و شیوه هاست که به اسم تجاری شما ماهیت خاص و معینی می بخشد و موقعیت آن را در بازار در مقایسه با سایر رقیبان معین و ممتاز و برجسته می سازد.

برندسازی مشتمل بر موضوعات گوناگونی نطیر موضع یابی و موقعیت سازی برند ، گزینش اسم مناسب برای برند ، طراحی لگو و رنگ برند ، پیام و شعار برند ، توسعه برند ، اعتبار و اهمیت برند ، پیوندهای همگانی ، خبرسازی و تبلیغات و … می باشد.

در واقع در برندسازی سعی بر آن است که ویژگی های ذکر شده در بالا ، به گونه ای در یاد و فکر مخاطبان و مصرف کنندگان قرار داده شود که قادر باشد موقعیت و احساس خوب و دل پذیری برای آنان  به وجود آورد. به بیانی دیگر برندسازی موقعیت ذهنی یک برند در نظر و یاد و فکر مخاطبین و خریداران و جامعه هدف آن تجارت و صنعت است.

مراحل برندسازی

جامعه هدف برندتان را معین و شناسایی نمایید:

بنیان برندتان با تعیین و شناسایی جامعه هدف و مخاطبینی می باشد که قرار است روی آن کار کنید. شما قادر نخواهید بود برای تمام افراد به طور مستمر تمام چیزهای لازم را عرضه نمایید. از این رو گام نخست در مراحل برندسازی آن است که انتخاب کنید که قرار است کالاها و سرویس های تولیدی به چه افرادی ارائه داده شود. این سبب خواهد شد که پیغامی که عرضه می کنید به طور دقیق احتیاجات آنان را مورد هدف قرار دهد. موضوع مهم در این زمینه آن است که بر روی ویژگی و مقصود ویژه ای کار کنید و این احتیاج به ارزیابی و مطالعه رفتار استفاده کنندگان و خریداران دارد.

نقش و رسالت برندتان را معین و معلوم سازید:

گام دوم آن است که معین سازید که برندتان به چه چیزی اعتبار و ارزش خواهد داد. در حقیقت پیش از آن که اطمینان مخاطبان را به دست آورید می بایست مشخص کنید که فعالیت و کسب و کار شما چه اهمیت و اعتباری به وجود می آورد. در حقیقت رسالت برندتان همان قصد و غرض خلق و ایجاد آن است و تمام جوانب نظیر پیغام ، شعار ، طرح ، ماهیت  و سایر عناصر و مراحل برندسازی را متاثر خواهد ساخت. از این رو با توجه به مخاطبین هدف خود می بایست نقش و رسالت برند خود را معلوم ساخته و به وسیله آن مشکلاتشان را برطرف و به احتیاجات آنان جواب دهید. این امر موجب بالا بردن میزان وفاداری مشتریان و مخاطبین به برند شما خواهد شد.

مشخص کنید که برند شما چه امتیازات برجسته و اصلی عرضه میکند:

باید ببینید چه وجه تمایزی با دیگران دارید و یا چه تمایزاتی قادرید به وجود آورید که شاید دیگران خیلی سراغ آن نرفته اند. امتیازات شما چیست و در چه مواردی قدرتمندتر هستند. می بایست همه توجه شما بر روی آن چیزی باشد که برندتان را از سایر برندها متفاوت می سازد. روی مواردی می بایست تمرکز کنید که سبب بهبود زندگی استفاده کنندگان و خریداران می شود.

یک لگو و پیام و شعار مناسب طراحی و بسازید:

اصلی ترین و مهیج ترین گام در میان فازهای برندسازی ساخت لگو و شعار و پیام برندتان می باشد. لگو علامتی است که در تمام چیزهایی که با برندتان ارتباط دارد مشاهده خواهد شد و به ماهیت برندتان مبدل خواهد شد. یک طراحی مناسب برند از قواعد صحیح و اصولی جلوه ، رنگ ، فونت ، اندازه و سایر عناصر تبعیت می کند. پیام و شعار برند نیز نشان خواهد داد که چه کسی می باشید ، چه چیزی را عرضه می کنید و ارزش و اعتبار شما در چیست. پیام و شعار برند نیز می بایست سریعاً در یک الی دو جمله قابل انتقال باشد و احساس مخاطب را برانگیزاند.

صدا و لحن برندتان را مشخص کنید:

این گام معلوم خواهد ساخت که چطور با مخاطبین خود رابطه ایجاد نمایید و آنان چطور به شما جواب خواهند داد. این موضوع به ویژه در انتشار مقالات وب سایت و نوشته های رسانه های اجتماعی اهمیت خاصی می یابد و برخورداری از یک لحن ثابت و همیشگی سبب متمایز شدن شما از شبکه های گوناگون خواهد شد. لحن و صدای برند شما با در نظر گرفتن مخاطبین هدف و رسالت برند و حرفه تان قادر است رسمی ، صمیمی و خودمانی ، خبری ، حرفه ای و … باشد.

برندتان را با تمام جنبه های فعالیت و کسب و کارتان ترکیب نمایید:

برند شما می بایست در تمام چیزهایی که مخاطبان قادرند مشاهده کنند و گوش دهند منعکس گردد. به طور مثال ، در همه ی بسته بندی و تبلیغات خود می بایست آرم و لگو برندتان به طور واضح و برجسته مشاهده شود. در رسانه های اجتماعی هم اطمینان حاصل کنید که برندتان انسجام و پایداری خود را حفظ کرده و مخاطبین نمادهای بصری ، لحن و استایل ، پیغام و شعار شناخته شده را در محیط ها و جاهای گوناگون مشاهده می کنند.

بزرگترین حامی برند خود باشید:

شما تنها کسی هستید که به خوبی برندتان را می شناسید. از این رو این شما هستید که می بایست شخصیت ، هویت ، پیام و صدای برندتان را به دیگران نشان دهید. پرسنل خود را به گونه ای انتخاب کنید که اطمینان داشته باشید که با ارزش ها ،رسالت ، شخصیت و فرهنگ برندتان هماهنگی دارند. مشتریان وفادار و ثابت خود را ترغیب نمایید تا دیدگاه های خود را در خصوص برندتان بازگو و باز نشر دهند و به گوش سایر افراد هم برسانند.

نظر شما

The post برندسازی چیست؟ برندینگ با تعریف کاربردی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.