تبلیغ در اینستاگرام از تولید محتوا تا کمپین (قسمت سوم)

در سومین قسمت از برنامه های تبلیغاتی در اینستاگرام به مسئله ایجاد کمپین ها و شرایطی که این کمپین های تبلیغاتی باید داشته باشند می پردازیم. همگی به خوبی می دانیم که راه اندازی کمپین ها برای مقاصد اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و غیره می تواند یکی از موثرترین روشها برای اثرگذاری و نتیجه …

در سومین قسمت از برنامه های تبلیغاتی در اینستاگرام به مسئله ایجاد کمپین ها و شرایطی که این کمپین های تبلیغاتی باید داشته باشند می پردازیم.

همگی به خوبی می دانیم که راه اندازی کمپین ها برای مقاصد اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و غیره می تواند یکی از موثرترین روشها برای اثرگذاری و نتیجه گیری سریع باشد. به همین دلیل از فضای اینستاگرام که یکی از پر کاربردترین شبکه ها است برای اهداف بازاریابی و تبلیغات استفاده می شود. در این مقاله روشهایی که می توانید از اینستاگرام برای راه اندازی کمپین ها به بهترین نحو استفاده کنید می پردازیم.

یک) عنوان کمپین

نامی که شما برای کمپین خود انتخاب می کنید از اهمیت زیادی برخوردار است. گاهی ممکن است کمپینی که چندان محتوای مهمی نیز ندارد ولی به دلیل جذابیتی که نام آن دارد به یکباره مانند بمبی منفجر و همه گیر شود. پس سعی کنید نام کمپین خود را تا جایی که می توانید از عناوین جذاب و زیبا انتخاب کنید. اگر نتوانید چنین نامی انتخاب کنید پس امیدوار هم نباشید که بتوانید بر مخاطبان خود تأثیر بگذارید. البته مهمترین نکته این است که در انتخاب نام کمپین ها به محتوای فعالیت یا محتوای کمپین خود توجه داشته باشید. برای اینکه نام مناسب و جذابی انتخاب کنید بهترین وسیله ، استفاده از خود مشتریان است. سعی کنید قبل از راه اندازی کمپین و انتخاب نام برای آن از مشتریان خود نظرخواهی کنید تا نام مناسبی برای آن انتخاب کنید.

دو) نحوه نمایش کمپین در اینستاگرام

برای اینکه کمپین شما در اینستاگرام به نمایش در آید شما دو انتخاب در پیش روی خود دارید. شما یا می توانید محل مناسب برای نمایش کمپین خود را به اینستاگرام بسپارید که هزینه ای در پی دارد ولی خود اینستاگرام بهترین انتخاب را برای شما انجام می دهد. همچنین در انتخاب بعدی خود می توانید محل را به دلخواه و سلیقه خودتان انتخاب کنید اما هر کدام از قسمتها را که انتخاب کنید باید هزینه ای متناسب با آن محل به اینستاگرام بپردازید.

سه) تعیین مخاطبان

سعی کنید مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید. قبل از اینکه اقدام به راه اندازی کمپین کنید بسیار مهم است که مخاطبان خود را انتخاب کنید. زیرا ندانستن گروه نمونه این خطر را دارد که زحمات شما برای تولید محتوا در کمپینتان بیهوده باشد و آنچنان که باید شما را به هدفتان نرساند. در حالی که مخاطبان و شناسایی آنها می تواند به شما کمک کند تا مطالب مفیدی را انتخاب کنید. یکی از مهمترین مزیتهایی که شناسایی مخاطب برای شما دارد این است که می دانید با کدام ادبیات و نحوه بیان با آنها صحبت کنید.

چهار) تعیین بودجه

سعی کنید برای کمپین خود یک برنامه بودجه ای در نظر بگیرید. این کمپین ها با اهداف تبلیغاتی انجام می شود و همگی به خوبی می دانیم که اهداف تبلیغاتی نیاز به صرف بودجه دارند. پس حتما ً بخشی از بودجه خود را برای راه اندازی و مدیریت این کمپین ها صرف کنید. اگر این کار را انجام دهید می توانید در مواقع ضروری به خوبی نیاز خود به پول را برطرف کنید.

پنج) نوع محتوای تبلیغاتی

باید نوع محتوای تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. این روشها شامل ، محتوای متنی ، تصویری و ویدئویی است. اگر نوع محتوای خود را در کمپینتان مشخص کنید می توانید فعالیت بهتری داشته باشید. اگر وضعیت و موقعیت خود را انتخاب نکنید نمی توانید هدفمند و به درستی عمل کنید.

شش) استفاده از گزینه تبلیغات

بسیاری از شرکتها و برندها به گزینه تبلیغات که در اینستاگرام است توجهی ندارند. هر چند همه آنها از اینستاگرام برای تبلیغات استفاده می کنند ولی اکثر آنها نمی دانند که خود اینستاگرام ، گزینه ای به نام تبلیغات دارد. پس آگاهی کافی به تمامی بخشها و امکانات اینستاگرام می تواند به شما کمک کند تا از ظرفیتهای آن به خوبی استفاده کنید.