ترسهای رایج در فروش محصولات و روشهای رها کردن این ترسها

افراد در هر زمینه ای که مشغول فعالیت باشند درگیر استرسهای مربوط به آن شغل نیز هستند. اما این استرسها و ترسها در بازاریابان و فروشندگان بیشتر از سایر افراد است. زیرا آنها مدام باید درگیر این مسئله باشند که چگونه مشتریان بیشتری را به سمت خود هدایت کنند. اما اوضاع زمانی بدتر است که […]

افراد در هر زمینه ای که مشغول فعالیت باشند درگیر استرسهای مربوط به آن شغل نیز هستند.

اما این استرسها و ترسها در بازاریابان و فروشندگان بیشتر از سایر افراد است. زیرا آنها مدام باید درگیر این مسئله باشند که چگونه مشتریان بیشتری را به سمت خود هدایت کنند. اما اوضاع زمانی بدتر است که هم فروشنده در موضع ترس قرار می گیرد و هم مشتری شما از اینکه محصول شما را خریداری کند می ترسد. این ترسها می تواند مانع فعالیت شما شده و همچنین ارتباطتتان را مشتریان را نیز تحت تأثیر قرار دهد. پس باید هر چه سریع تر سعی کنید روشی را پیدا کنید که از ترسهای خود و مشتریانتان بکاهید.

در این مقاله سعی دارید روشهایی را به شما آموزش دهیم که شما کمک می کند تا بتوانید این ترسها را مدیریت کنید.

یک) تجربیات ناخوشایند شکست

اغلب فروشنده ها در طول زندگی خود در معرض شکست قرار گرفته اند. در حالی که بسیاری از آنها ممکن است فکر کنند که این تجربه را فقط آنها داشته اند و خودشان را افراد نالایقی تصور کنند که از پس این کار بر نمی آیند. ممکن است برخی از آنها بعد از این شکستها تصمیم بگیرند که کارشان را برای همیشه کنار بگذارند. در حالی که این تصمیم می تواند بزرگترین اشتباه آنها باشد. بهترین راه کار این است که خودتان را فرد موفقی تصور کنید.

اگر همین الان نتوانسته اید یک قرار داد کاری ببندید دقیقاً از همان لحظه شروع به تصور این صحنه کنید که شما در کار خود فرد موفقی هستید و بعدها می توانید قراردادهای خیلی بهتری را ببندید. بر اساس نظر مشاور بازاریابی ، این کار به شما کمک می کند تا علاوه بر حفظ روحیه و تلاش خود ، اعتماد به نفس کافی برای کارهای بزرگ یا قراردادهای بزرگ را از دست ندهید.

دو) مواجهه با ترس مشتریان

گاهی این ترس در مشتریان شما به وجود می آید و چنین تصور می کنند که اصلاً فرد مناسبی نیستند که برای یک مجموعه خریداری کنند یا نمی توانند به خوبی دیگران دست به خرید بزنند و هر آن ممکن است دچار اشتباه شوند. این ترس مشتریان ، مانع بزرگی نیز برای شما حساب می شود. این مشتریان همیشه جزو مقاومترین مشتریان شما هستند .

در برخورد با این دسته از مشتریان ، قبل از اینکه سعی کنید محصول خود را به آنها معرفی کنید یا بفروشید سعی کنید اطمینان خاطر و حس اعتماد برای آنها ایجاد کنید. می توانید با دقت به حرفهای آنها گوش بدهید و کاملاً متوجه شوید که به چه محصولی نیاز دارند. یا کدام دسته از محصولات شما می تواند به بهترین نحو نیاز آنها را برآورده کند. در این صورت معمولاً مشتریان ترسو یا بدبین شما بهتر می توانند به شما اعتماد کنند.

در مرحله بعدی می توانید محصولی که به بهترین شکل ممکن می تواند نیاز او را برآورده کند به او معرفی کنید. پس از این معرفی است که زمینه های فروش شما فراهم می شود. بر اساس آموزش بازاریابی ، پس زمانی که با یک مشتری که از انجام هر گونه معامله ای می ترسد مواجه شدید نباید اولین هدف خود را فروش قرار دهید. زیرا این مشتریان از آن دسته افرادی هستند که در این شرایط سریعاً می خواهند از شرایط به وجود آمده فرار کنند. بهترین راه همان چیزی است که در بالا به شما گفته شد.

سه) ترس مشتری و فروشنده

گاهی ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که هم شما می ترسید  و هم مشتری شما در خود احساس ترس می کند. این شرایط معمولاً زمانی به وجود می آید که درست قبل از بستن قرار داد مشتری شما دچار نگرانی و استرس می شود و احساس می کند که در تله گیر کرده است و باید حتماً خرید کند و شما نیز اینکه مشتریتان بعد از این همه تلاش به یکباره ممکن است زیر همه چیز بزند و از خرید خود پشیمان شود می ترسید.

درست در همین لحظه باید ترس را از خودتان دور کنید و چنین وانمود کنید که اصلاً قصد فروش محصول را در صورتی که مشتری تمایلی ندارد یا شک دارد ندارید و تنها هدف شما کمک به مشتری است. بعد از گرفتن چنین موضعی ، خواهید دید که چقدر اوضاع آرام تر می شود و بهتر می توانید به هدف خود برسید و مشتری را به سمت خرید سوق دهید.