اهمیت کنترل اوضاع در برندسازی

همیشه بر این امر مهم توصیه شده است که برای داشتن یک برندسازی موفق باید به صورت اصولی و حرفه ای پیش بروید و برای چنین چیزی لازم است از افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه کافی را دارند کمک بگیرید. برخی از صاحبان شرکتها و برندها فکر می کنند این جمله به […]

همیشه بر این امر مهم توصیه شده است که برای داشتن یک برندسازی موفق باید به صورت اصولی و حرفه ای پیش بروید و برای چنین چیزی لازم است از افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه کافی را دارند کمک بگیرید.

برخی از صاحبان شرکتها و برندها فکر می کنند این جمله به معنی این است که اختیار امور را به دست دیگری بسپارند و این فکر برای آنها نگرانی ایجاد می کند. زیرا آنها تصور می کنند هیچ فردی به جز خودشان نمی تواند به بهتر شدن اوضاع کمک کند و اگر زمام امور را به دست دیگری بدهند در واقع تبدیل به افراد منفعلی خواهند شد که نمی توانند در کارشان موفق شوند و آن فرد متخصص نیز نمی تواند به اندازه خودشان ، شرکت آنها و شرایط را بشناسد و دلسوزانه کار کند.

اما واقعیت این است که این جلمه به این معنا نیست که شما کنترل اوضاع و شرایط کاری خود را کاملاً به دیگران واگذار کرده باشید. بلکه افراد و شرکتهای حرفه ای در این زمینه به شما می گویند که از چه روشهایی برای طراحی کردن برنامه ها و اهداف خود استفاده کنید یا چه رویکردی را در بازار انتخاب کنید که بتوانید بیشترین سود و منفعت را داشته باشید.

در واقع آنها به عنوان مشاورینی هستند که شما را در کسب و کارتان راهنمایی می کنند. اما اینکه نیاز داشته باشید آنها به شما بگویند که چه کسی هستید و هدف فعالیت شما چیست ؟ کاملا در اشتباه هستید. در واقع ، این خود شما هستید که مشخص می کنید خودتان را به چه شکل به مشتریان یا مخاطبانتان معرفی  کنید.

در حالی که بسیاری از افراد صاحب شرکت نمی دانند که این بخش از فعالیتشان به عهده خودشان است و باید در این زمینه به صورت فعال خودشان را درگیر کنند و تنها به استخدام افراد متخصص در زمینه برندسازی اکتفا نکنند. برای اینکه بتوانید یک برند صاحب نام و قدرتمند به وجود آورید باید تمامی کارمندان شما مدیران اجرایی و هیأت ریسه به مسئله برندینگ توجه داشته باشند و خودشان را فعالانه در این زمینه درگیر کنند.

باید بدانید که برندسازی فراتر از این است که بخواهید تنها به بیان برتریهای برند و محصول خود بپردازید. پس لازم است از افراد و کارکنان خود در بخشهای مختلف کمک بگیرید و آنها را نیز درگیر مسئله برندسازی شرکت کنید.

برای داشتن یک برندینگ کامل با کمترین نقص و در عین حال داشتن یک کنترل کافی بر فضا و موقعیت ، پیشنهاد می کنیم به بخشهایی که در ادامه این مقاله مطرح می شود توجه کافی داشته باشید:

یک) منابع

توجه داشته باشید که منابع حمایتی و سرمایه گذاریهای برند خود را بشناسید و از آنها برای تبلیغ یا استفاده از آن در معرفی محصول استفاده کنید.

دو) توانمندی شرکت

سعی کنید به توانمندی های شرکت خود توجه کنید و از آن بخش در تبلیغات و بازاریابی و برندینگ خود استفاده کنید.

سه) استفاده از افراد متخصص

حتماً در کنار تمامی فعالیتهای خود سعی کنید از نظرات افراد صاحب نظر ، حرفه ای و متخصص در زمینه برندسازی استفاده کنید. زیرا این افراد علاوه بر اینکه به اصول برندسازی آگاه هستند بلکه می توانند با توجه به شرایطی که شرکت شما دارد مناسب ترین راه برای برندسازی را به شما نشان دهند.

چهار) استعدادهای مدیریتی

برندسازی یک فعالیت مستمری است که به مشارکت اکثر بخشها و کارکنان شما نیاز دارد. تجربه تمامی شرکتها و برندهای بزرگ دنیا نشان داده است که برای موفقیت در زمینه برندسازی باید سعی کنند از استعدادهای مدیریتی که در شرکت آنها هستند استفاده کنند. افراد با استعداد می توانند ایده های جدیدی را ارائه دهند که به نوآوری کلی برند شما در بازار منجر شود. برای رسیدن به این هدف باید هر از چندگاهی در میان کارکنان شرکت خود یا مدیران بخشهای مختلف و همچنین افراد مستعد و توانمندی که در شرکتتان حضور دارند یک بارش فکری یا چالش راه اندازی کنید.

نظر شما