۷ اولویت مهم در طراحی لوگوهای مختصر

اگر قرار باشد یک لوگو برای کسب و کار خود طراحی کنید ، بهتر است لوگوهایی که طراحی آنها مختصر است انتخاب کنید. زیرا این لوگوها […]

نوشته ۷ اولویت مهم در طراحی لوگوهای مختصر اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.

اگر قرار باشد یک لوگو برای کسب و کار خود طراحی کنید ، بهتر است لوگوهایی که طراحی آنها مختصر است انتخاب کنید. زیرا این لوگوها می توانند بهترین طراحی برای لوگوی شما باشند.

دلیل آن هم این است که لوگوهای مختصر می توانند موثرترین نتیجه را برای شما به دنبال داشته باشند. برای داشتن چنین لوگویی باید مختصات و معیارهای گفته شده در ادامه این را رعایت کنید و در عین حال سعی کنید این ویژگیها را به صورت مختصر در لوگوی خود نشان دهید.

یک) نوع شرکت

باید به نوع شرکت خود توجه کنید. ممکن است شرکت شما یک شرکت خدماتی ، توزیعی یا از نوع دیگر باشد. ممکن است شرکت شما محصولات خاصی را تولید یا توزیع کند که لازم است با توجه به نوع خدمات خود دست به طراحی لوگو بزنید.

دو) تاریخ تأسیس شرکت

شاید برای برخی از افراد عجیب باشد که بدانند زمان یا دوره تاریخی که در آن به تأسیس شرکت دست می زنید بسیار مهم است. زیرا ، گاهی در یک دوره ویژه ، لوگوهای طرح بخصوصی رواج پیدا می کنند. اگر لوگوهای رایج در دوره و زمانه خود را در طرح لوگو رعایت کنید این طرح می تواند زمان تأسیس یا قدمت لوگوی شما را نشان دهد. بنابراین ، اثرات تاریخی را در طراحی لوگو دست کم نگیرید.

سه) هدفهای مجموعه

هر هدفی که در مجموعه یا شرکت شما دنبال می شود به عنوان یکی از ابزارهای لازم در طراحی لوگو است. به دلیل این که لوگوی شما باید اهداف تان را نشان دهد پس دانستن و مشخص کردن هدف گروه می تواند به شما کمک کند تا بهترین لوگو را طراحی کنید. پس دانستن هدف مجموعه از اولین مسائلی است که باید بدانید. اگر در زمینه هدفهای خود چندان مطمئن نیستید یا آنها را به خوبی نمی شناسید به شما توصیه می شود که زمان طراحی لوگوی شما نیست و اولویت با شناختن اهداف و برنامه هایتان است.

چهار) نوع تبلیغ با لوگو

لوگو ابزاری است که از آن برای معرفی و تبلیغ محصول خود استفاده می کنیم. بنابراین باید در زمان طراحی لوگو به این نکته توجه کنید که قصد دارید برای طراحی لوگو از روشهای روز دنیا استفاده کنید یا از روشهای سنتی ؟ پس از اینکه هر کدام از این روشها را انتخاب کردید باید اصل سادگی را در آن رعایت کنید. به شما پیشنهاد می شود چه در لوگوهای مدرن و چه در لوگوهای سنتی ، اصل طراحی ساده لوگو را فراموش نکنید. هر چند به شما توصیه می شود که حدالمقدور سعی کنید از روشهای مدرن طراحی لوگو استفاده کنید.

پنج) اهمیت رتبه بندی

ممکن است شما تعداد زیادی مشتری داشته باشید و در عین حال یکی از اصول طراحی لوگو این است که حتماً ویژگیهای مشتریان خود را مد نظر قرار  دهید. بنابراین ، زمانی که تعداد مشتریان شما زیاد است چگونه باید طراحی لوگوی خود را مطابق با مشتریانتان تغییر دهید ؟ در چنین شرایطی باید مشتریان خود را رتبه بندی کنید. با توجه به اینکه کدام یک از مشتریان شما از اهمیت زیادی برخوردار هستند باید لوگوی خود را مطابق با آنها طراحی کنید.

شش) تعیین چارچوبهای ذهنی

پیش از شروع طراحی یک لوگو باید چارچوبهای ذهنی خود را طراحی کنید. برای تعیین چنین معیار ذهنی باید ابتدا طرحهایی را از رقیبان خود مشاهده کرده و پس از بررسی دقیق آن به طراحی یک لوگوی مناسب در ذهن خود بپردازید ، یا یک طرح کلی از لوگویی که برای کسب و کار شما مناسب است را طراحی کنید.

هفت) صرف بودجه

لوگو دقیقاً از آن دسته از بخشهای کار شماست که بدون هیچ نگرانی باید بودجه صرف کنید. قرار است لوگو به عنوان نماد کسب و کار شما در زمینه معرفی محصول و شرکت و همچنین در تبلیغات استفاده شود. پس بهتر است در کار خود از صرف بودجه برای طراحی لوگو نهراسید.

نوشته ۷ اولویت مهم در طراحی لوگوهای مختصر اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.