ژل فیلر پلی لاکتیک اسید Polylactic Acid filler

ژل فیلر پلی لاکتیک اسید و بررسی تفاوت آن با فیلرهای هیالورونیک اسید موضوع این مطلب آموزشی است. کاربرد این فیلر و میزان ماندگاری ژل پلی […]

این نوشته ژل فیلر پلی لاکتیک اسید Polylactic Acid filler برای اولین بار ظاهر می شود در ژل هیالورونیک اسید و ۲۲۶۱۸۷۲۹ و فروش بوتاکس در شرکت نیک NIK CO.

ژل فیلر پلی لاکتیک اسید و بررسی تفاوت آن با فیلرهای هیالورونیک اسید موضوع این مطلب آموزشی است. کاربرد این فیلر و میزان ماندگاری ژل پلی لاکتیک اسید در این مقاله است.

فیلرها چگونه می توانند سبب جوانسازی صورت شوند؟

با افزایش سن، پوست ما به دلیل کاهش کلاژن و چربی ها حجم خود را از دست می دهد. فیلرهایی مانند هیالورونیک اسید یا پلی لاکتیک اسید می‌توانند با افزودن ساختار و پشتیبانی به نواحی فرورفته و یا نواحی افتادگی صورت، حجم را بازیابی کنند. این درخشش جوانی را به چهره باز می گرداند.

فیلرها همچنین می توانند با پر کردن فضاهای زیر سطح پوست، چین و چروک ها و خطوط را صاف کنند. با حجم دادن به نواحی دارای خطوط ریز یا چین و چروک، فیلرها ظاهری صاف تر و جوان تر ایجاد می کنند.

برخی از انواع فیلرها، مانند پلی لاکتیک اسید، تولید کلاژن طبیعی بدن را تحریک می کنند. در واقع کلاژن سبب افزایش ارتجاعی پوست می گردد. با تشویق تولید کلاژن، فیلرها می توانند بافت و کیفیت پوست را بهبود بخشند و در نتیجه ظاهری جوان تر داشته باشند.

برخی از فیلرها، به ویژه آنهایی که حاوی هیالورونیک اسید هستند، دارای خواص مرطوب کنندگی هستند که به بهبود خاصیت ارتجاعی و بافت پوست کمک می کند. با جذب و حفظ رطوبت در پوست، این فیلرها می‌توانند سطح رطوبت را بهبود ببخشند و در نتیجه پوستی روشن‌تر و جوان‌تر داشته باشند. در ادامه قصد داریم در خصوص یکی از انواع فیلرها به نام فیلر پلی لاکتیک اسید صحبت نماییم.

فیلر پلی لاکتیک اسید چیست؟

با افزایش سن، چربی ها، ماهیچه ها، استخوان و پوست صورت شما شروع به نازک شدن می کنند. این کاهش حجم منجر به افتادگی یا افتادگی صورتتان می شود. پلی لاکتیک اسید تزریقی برای ایجاد ساختار، چارچوب و حجم به صورت استفاده می شود.

 PLLA به عنوان یک پلیمر مصنوعی که قابلیت جذب شدن دارد، شناخته می شود، به این معنی است که پوست شما را برای تولید کلاژن جدید تحریک می نماید.

ترکیبات فیلر پلی لاکتیک اسید

ترکیبات فیلرهای اسید پلی‌لاکتیک اغلب شامل پلی‌لاکتیک اسید (PLLA) به عنوان ماده اصلی است. این پلیمر سنتزی از اسید لاکتیک تشکیل شده است که به طور طبیعی در بدن انسان و بسیاری از موجودات زنده دیده می‌شود. وقتی این ماده به پوست تزریق می‌شود، آن را تحریک می‌کند تا کلاژن جدید تولید کند و باعث افزایش حجم و انعطاف پوست شود.

علاوه بر PLLA، فیلرهای پلی‌لاکتیک اسید ممکن است شامل مواد دیگری نیز باشند که به منظور تسهیل در تزریق و توزیع مواد در زمان درمان استفاده می‌شوند.

با اینکه PLLA ماده اصلی در فیلرهای پلی‌لاکتیک اسید است، اما برخی تولیدکنندگان ممکن است مواد دیگر را به عنوان افزودنی ‌ها اضافه کنند تا خواص مورد نظر در فرآیند تزریق و نتایج درمانی را بهبود بخشند.

مکانیسم اثر فیلر PLLA

بر خلاف برخی از انواع دیگر فیلرها که حجم فوری فراهم می‌کنند، فیلرهای اسید پلی‌لاکتیک با تحریک تولید کلاژن بدن، به‌طور تدریجی عمل می‌کنند. با تجزیه پرکننده، پوست را تشویق می‌کند که کلاژن جدید تولید کند و منجر به افزایش حجم و انعطاف پوست می‌شود.

فیلر پلی لاکتیک اسید زمانی که توسط متخصصان آموزش دیده و واجد شرایط انجام شود بی خطر است. با این حال، مانند هر عمل زیبایی، خطرات و عوارض جانبی بالقوه ای از جمله کبودی، تورم، قرمزی ممکن است به وجود بیاید.

مزیت استفاده از فیلر پلی لاکتیک اسید

مزیت اصلی استفاده از فیلرهای پلی لاکتیک اسید این است که اثرات آن به طور طبیعی و به تدریج در طول زمان ظاهر می شود. به عبارت دیگر، این فیلر به جای حجم دادن فوری، با تحریک کلاژن سازی در پوست، حجم و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.

این کار نتایج طبیعی و طولانی‌تری را در مقایسه با سایر پرکننده‌ ها ارائه می‌کند. از طرفی به دلیل اینکه این فیلر از مواد زیست تخریب پذیر تشکیل شده است، به طور طبیعی جذب بدن شده و در نهایت تجزیه می شود که به معنای کاهش خطر عوارض جانبی و تجزیه طبیعی آن است. بنابراین، پرکننده های پلی لاکتیک اسید ممکن است گزینه خوبی برای افرادی باشد که روش های طبیعی و ایمن را ترجیح می دهند.

فیلر پلی لاکتیک اسید برای کدام نواحی استفاده می شود؟

فیلرهای پلی‌لاکتیک اسید معمولاً برای درمان چین و چروک ‌های صورت، خطوط و نواحی فرورفته استفاده می‌شوند. آن‌ها به ‌طور خاص برای خطوط نازولبیال (خطوط لبخند)، خطوط ماریونت کاربرد دارند.

چه کسی کاندید تزریق فیلر پلی لاکتیک اسید نیست؟

PLLA برای بیمارانی که دارای موارد زیر هستند توصیه نمی شود:

  • تبخال فعلی دهان یا عفونت مشابه
  • دیابت کنترل نشده
  • مشکلات لخته شدن خون
  • لوپوس یا سایر اختلالات بافت همبند
  • آلرژی به هر یک از اجزای Sculptra Aesthetic
  • بیمارانی که باردار یا شیرده هستند

آیا تزریق فیلر PLLA دردناک است؟

گاهی اوقات از دارو های بی حس کننده موضعی یا تزریق بی حس کننده برای کاهش ناراحتی استفاده می شود. همچنین، لیدوکائین معمولاً برای بهبود راحتی بیمار به PLLA اضافه می شود. قبل و بعد از درمان، ممکن است برای کاهش ناراحتی و تورم یخ داده شود.

کارهایی که باید قبل از تزریق فیلر پلی لاکتیک اسید انجام دهید

ابتدا یک متخصص پوست تاریخچه پزشکی بیمار را بررسی می کند و وضعیتی را که باید درمان شود بررسی می کند. نواحی که نیاز است درمان شوند ابتدا باید تمیز شوند. اگر عفونت پوستی وجود داشته باشد، درمان باید تا رفع آن به تعویق بیفتد.

بیمارانی که از داروهای رقیق کننده خون (مانند آسپرین، ایبوپروفن، داروهای گیاهی خاص) استفاده می کنند، باید دو هفته قبل از تزریق با تایید پزشک معالج آنها را قطع کنند.

پزشک نواحی صورت شما را که نیاز به بهبود ساختار و یا حجم دارند، ارزیابی خواهد کرد برای راحتی بیشتر بیمار، لیدوکائین، یک ماده بی حس کننده، قبل از درمان مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از یک سرنگ، فیلر پلی لاکتیک اسید به نواحی توخالی صورت و یا مناطقی که نیاز به ساختار بهبود یافته دارند تزریق می شود.

ماندگاری فیلر PLLA چقدر است؟

جلسات درمانی متعدد با PLLA مورد نیاز است که اغلب در فواصل یک ماه انجام می شود. اثرات PLLA معمولاً تا ۲۴ ماه ادامه دارد. پس از آن، تزریق های اضافی برای حفظ اثر مورد نیاز است.

در نهایت با تحریک تولید کلاژن، پرکننده های پلی لاکتیک اسید به طور طبیعی حجم پوست را افزایش داده و علائم پیری را بهبود می بخشد. در واقع نسبت به سایر پرکننده ها احتمال عوارض و نتایج پایدارتری دارند. با این حال، مشاوره با یک متخصص برای انتخاب فیلر مناسب و برنامه درمانی بهینه ضروری است.

Rate this post

این نوشته ژل فیلر پلی لاکتیک اسید Polylactic Acid filler برای اولین بار ظاهر می شود در ژل هیالورونیک اسید و ۲۲۶۱۸۷۲۹ و فروش بوتاکس در شرکت نیک NIK CO.