آرتیشوک برای شما چه می کند؟

آرتیشوک یک مکمل غذایی است که گاهی اوقات برای کمک به بهبود سطح کلسترول خون مصرف می شود. در حالی که مکانیسم دقیق عملکرد آن به […]

این نوشته آرتیشوک برای شما چه می کند؟ برای اولین بار ظاهر می شود در ژل هیالورونیک اسید و ۲۲۶۱۸۷۲۹ و فروش بوتاکس در شرکت نیک NIK CO.

آرتیشوک یک مکمل غذایی است که گاهی اوقات برای کمک به بهبود سطح کلسترول خون مصرف می شود.

در حالی که مکانیسم دقیق عملکرد آن به طور کامل شناخته نشده است، تصور می شود که با کاهش جذب کلسترول در روده عمل می کند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

آرتیشوک را چگونه مصرف می کنید؟

روزانه چه مقدار آرتیشوک باید مصرف کنید؟

چه کسانی نباید آرتیشوک مصرف کنند؟

آیا آرتیشوک به چربی شکم کمک می کند؟

چه مدت طول می کشد تا آرتیشوک عمل کند؟

مقدمه آرتی شوک

بنابراین، آرتیشوک همچنین ممکن است به افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) لیپوپروتئین با چگالی بالا کمک کند و به طور همزمان سطح کلسترول اضافی مضر (LDL) را کاهش دهد.

آرتیشوک برای کلسترول به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود و عوارض جانبی بسیار کمی گزارش شده است. با این حال، در حالی که مکمل های آرتیشوک بی خطر هستند، شواهدی وجود دارد که ممکن است با برخی داروها مانند استاتین های پایین آورنده کلسترول بالا تداخل داشته باشند. بنابراین، همیشه بهتر است قبل از مصرف  آرتیشوک یا سایر مکمل های غذایی با یک متخصص صحبت کنید.

آرتیشوک را چگونه مصرف می کنید؟

هنگام مصرف کلسترول آرتیشوک،  بهتر است ۴۰۰-۶۰۰ میلی گرم در روز مصرف شود. می توانید آرتیشوک را به صورت کپسول مصرف کنید و همچنین می توانید به صورت پودر و مایع باشند. به طور کلی بهتر است آرتیشوک همراه با غذا مصرف شود، که می تواند به کاهش خطر عوارض جانبی دستگاه گوارش کمک کند. اگر برای اولین بار از آرتیشوک استفاده می کنید، همیشه بهتر است با دوز کمتر شروع کنید و در صورت نیاز به تدریج افزایش دهید.

مانند هر مکمل غذایی، همیشه بهتر است قبل از مصرف آرتیشوک یا هر مکمل دیگری با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید. علاوه بر این، در صورت داشتن شرایط پزشکی یا مصرف هر گونه دارویی ضروری است، زیرا آرتیشوک ممکن است با داروهای خاصی تداخل داشته باشد.

روزانه چه مقدار آرتیشوک باید مصرف کنید؟

هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد، زیرا مقدار آرتیشوک که باید مصرف کنید به عوامل زیادی بستگی دارد. اینها شامل سن، وزن، وضعیت سلامتی و دلیل مصرف آرتیشوک است. بهتر است با دوز کمتر شروع شود و در صورت نیاز به تدریج افزایش یابد.

شایع ترین عارضه جانبی  آرتیشوک، ناراحتی های گوارشی مانند گاز معده، نفخ و اسهال است. سایر عوارض جانبی آرتیشوک ممکن است شامل سردرد و واکنش های آلرژیک باشد.

اگر عوارض جانبی آرتیشوک و برای کاهش التهاب را تجربه کردید، مصرف مکمل را متوقف کنید و با یک متخصص صحبت کنید. برخی از عوارض جانبی آرتیشوک ممکن است به طور مستقل برطرف شوند، اما برخی دیگر ممکن است نیاز به درمان داشته باشند.

چه کسانی نباید آرتیشوک مصرف کنند؟

برخی افراد نباید آرتیشوک مصرف کنند. اینها شامل زنان باردار و شیرده می شود، زیرا آرتیشوک ممکن است بی خطر نباشد. علاوه بر این، آرتیشوک نباید توسط کودکان مصرف شود، زیرا تحقیقات کافی در مورد ایمنی در خصوص آن وجود ندارد.

اگر شرایط پزشکی دارید یا دارویی مصرف می‌کنید، بهتر است با مشاوره پزشکی حرفه‌ای صحبت کنید تا دوز  آرتیشوکی که برای شما مناسب است را به شما بدهد. علاوه بر این، آرتیشوک می تواند با داروهای خاصی تداخل داشته باشد، بنابراین لازم است قبل از مصرف مکمل های آرتیشوک از این موضوع آگاه باشید.

چه زمانی باید  آرتیشوک مصرف کرد؟

به دلایل مختلف می توانید  آرتیشوک را مصرف کنید. برخی از افراد از آرتیشوک برای مزایای بالقوه سلامتی مانند کمک به هضم یا حمایت از سلامت کبد استفاده می کنند. برخی دیگر از آرتیشوک استفاده می کنند زیرا باعث کاهش وزن می شود.

اگر از آرتیشوک برای مزایای بالقوه سلامتی استفاده می کنید، بهتر است با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا دوز آرتیشوک را که برای شما مناسب است بدانید. علاوه بر این، نباید  آرتیشوک را به جای یک رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالم مصرف کنید.

اگر آرتیشوک را برای کاهش وزن مصرف کنید، دوز خاصی از آرتیشوک وجود ندارد. با این حال، به طور کلی توصیه می شود که با دوز کمتر شروع شود و در صورت نیاز به تدریج افزایش یابد. مانند هر مکمل غذایی، همیشه بهتر است قبل از مصرف آرتیشوک یا هر مکمل دیگری با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

آیا آرتیشوک به چربی شکم کمک می کند؟

در حالی که هیچ مدرک مستقیمی مبنی بر اینکه آرتیشوک به چربی های شکم کمک می کند وجود ندارد، برخی از تحقیقات اولیه نشان می دهد که افرادی که مکمل‌های آرتیشوک مصرف می‌کردند، کلسترول LDL پایین‌تری داشتند و سطح کلسترول HDL را افزایش می‌دادند. همچنین مطالعات بالینی نشان می دهد که  آرتیشوک به صورت مایع می تواند به سم زدایی و کاهش وزن کمک کند.

اگرچه نتایج جستجوی بیشتری مورد نیاز است، شواهد اولیه نشان می دهد که آرتیشوک ممکن است به چربی های شکم و سایر چربی ها کمک کند. اگر علاقه مند به امتحان آرتیشوک هستید برای این منظور ، بهتر است با یک متخصص زیبایی صحبت کنید تا از بی خطر بودن آن اطمینان حاصل کنید.

در حالی که  آرتیشوک ممکن است به کاهش وزن کمک کند، لازم است به یاد داشته باشید که این یک راه حل معجزه آسا برای کاهش وزن نیست. علاوه بر این، نباید آرتیشوک را به عنوان جایگزینی برای انتخاب های سبک زندگی سالم، مانند خوردن یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم، مصرف کنید.

چه مدت طول می کشد تا آرتیشوک عمل کند؟

برخی از فواید آرتیشوک وجود دارد، اما یک درمان معجزه آسا نیست. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که آرتیشوک به زمان نیاز دارد تا اثر کند. بنابراین، نباید انتظار دیدن نتایج فوری را داشته باشید.

با این حال، فرض کنید پس از چند هفته مصرف آرتیشوک، هیچ بهبودی مشاهده نمی کنید. در این صورت، بهتر است با یک متخصص صحبت کنید و بپرسید که آیا آرتیشوک برای شما مناسب است یا خیر. راه حل های مزوتراپی محصولاتی از  آرتیشوک را ارائه می دهد که همگی کیفیت بالایی دارند.

Rate this post

این نوشته آرتیشوک برای شما چه می کند؟ برای اولین بار ظاهر می شود در ژل هیالورونیک اسید و ۲۲۶۱۸۷۲۹ و فروش بوتاکس در شرکت نیک NIK CO.