شبکه های اجتماعی یکی از پر کاربردترین زمینه های بازاریابی و تبلیغات در حوزه کسب و کارهاست.
در این میان ، اینستاگرام از جمله شبکه های اجتماعی است که نمی توان از استفاده کردن از آن صرف نظر کرد. بنابراین فعالیت در اینستاگرام ناگزیر باید وجود داشته باشد. به ویژه شرکتهایی که محصول یا خدماتی را برای عرضه به مشتریان دارند یا با مصرف کننده های خود به صورت مستقیم ارتباط برقرار می کنند ناگزیر باید از این شبکه استفاده کنند.
اگر استفاده از این شبکه اجتماعی پر کاربرد را جدی نگیرید یا از آن استفاده نکنید خواهید دید که دسترسی مشتریانتان به شما تا چه حد سخت خواهد شد. همانطور که مشخص شد که استفاده از این شبکه اجتماعی تا چه حد مهم است ، نحوه مدیریت پیج اینستاگرام نیز بسیار دشوار است.
در این مقاله سعی داریم نکاتی را به شما بیاموزیم که کمک خواهد کرد پیج های خود را بهتر مدیریت کنید.
یک) استفاده از امکانات shopping
یکی از محدودیتهایی که اینستاگرام داشت ، محدودیت بارگزاری لینک بود. همانطور که می دانید لینک ها ، مخاطبان را به صفحاتی که شما طراحی کرده اید هدایت می کنند. تصور کنید چنین امکانی وجود ندارد ، به همین دلیل هدایت کردن مشتریان کار بسیار دشواری خواهد شد؛ اما هم اکنون اینستاگرام گزینه ها و امکاناتی دارد که کار تبلیغات و بازاریابی را بسیار راحت تر کرده است.
به عنوان مثال ، اگر شما بیش از ده هزار دنبال کننده داشته باشید می توانید لینک های فروشگاه اینترنتی یا محصولات خود را به راحتی در پیجتان بارگزاری کنید. همچنین گزینه shoppable این امکان را فراهم کرده است که اگر محصولی برای فروش دارید بتوانید آنها را به راحتی در صفحه خود پست کنید.
دو) عدم استفاده از دنبال کننده های ساختگی
اگر واقعاً به دنبال بازاریابی از طریق اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی هستید و قصد دارید ارتباط مناسبی با کاربران و مخاطبان خود داشته باشید هرگز تلاش نکنید که از رباط های جذب فالوئر استفاده کنید.
از نظر مشاوره بازاریابی هدف شما فقط افزایش تعداد فالوئرها نیست ، بلکه واقعاً قصد دارید برند خودتان را به بهترین شکل معرفی کرده و با مخاطبان ارتباط داشته باشید. می توانید هشتک های پر طرفدار را در پیج خود استفاده کنید.
همچنین پست هایی را به طور منظم در صفحه خود به اشتراک بگذارید و زمانی که مخاطبان شما کامنت هایی را در زیر پست ها قرار می دهند حتماً با حوصله به آنها پاسخ دهید. اگر برای این کار یک فردی را به عنوان ادمین استخدام کنید می تواند کارها را منظم تر و بهتر انجام دهد.
سه) درباره خودتان پیامی را به اشتراک بگذارید
برخی از شرکتها یا برندها فراموش می کنند که هدف اصلی آنها این است که محصول و برندشان را معرفی کنند. در میان پیامهای بسیاری که بارگزاری کرده اند تعداد زیادی پیام مشاهده می شود که درباره شرکتها یا برندهای دیگر است و کارهای آنها را زیر سوال برده اند. این کار اولین واکنشی که ایجاد می کند کاهش اعتماد مشتریان به شماست. بهترین کار این است که از مزیتهای سایر محصولات و برندها نیز گاهی صحبت کنید.
چهار) از استوری استفاده نکنید
به شما توصیه می شود که برای پیامها یا مطالب یا عکسهای خود از استوری استفاده نکنید از آنجایی که استوری ها مدت زمان محدود و مشخصی دارند ، استوری شما را تنها تعداد کمی از افراد می بینند.
از طرفی برخی از افراد نیز ممکن است متوجه شوند که شما استوری جدیدی را گذاشته اید ولی وقت یا حوصله باز کردن آن را نداشته باشند. بنابراین اکیداً به شما توصیه می شود پیامهای خود را از طریق پیج خود و به عنوان یک پست معمولی به اشتراک بگذارید نه از طریق استوری.
The post روشهای مدیریت کردن پیج اینستاگرام appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.