بهترین سخنرانی در همایش های کسب و کار چگونه است؟

یکی از مواردی که شما در کسب و کار خود تجربه خواهید کرد شرکت کردن در رویدادها ، همایش ها و کنفرانس های مربوط به کسب و کارتان می باشد. بنابراین برای شما پیش خواهد آمد که بخواهید در خصوص کسب و کار و فعالیت خود یک سخنرانی داشته باشید. این سخنرانی می تواند موقعیت […]

The post بهترین سخنرانی در همایش های کسب و کار چگونه است؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

یکی از مواردی که شما در کسب و کار خود تجربه خواهید کرد شرکت کردن در رویدادها ، همایش ها و کنفرانس های مربوط به کسب و کارتان می باشد.

بنابراین برای شما پیش خواهد آمد که بخواهید در خصوص کسب و کار و فعالیت خود یک سخنرانی داشته باشید. این سخنرانی می تواند موقعیت کسب و کار شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

اگر یک سخنرانی جذاب و قابل توجهی داشته باشید خواهید دید که پس از آن افرادی که برای کسب اطلاعات بیشتر یا برقراری ارتباط با کسب و کار شما می آیند تا چه حد افزایش خواهد یافت. برخی از مدیران کسب و کارها تصور می کنند که داشتن یک سخنرانی کار ساده ای است و به راحتی می توانند از پس آن برایند. به همین دلیل تلاش زیادی برای داشتن یک سخنرانی خوب نمی کنند.

از نظر مشاوره بازاریابی در حالی که تجربه نشان داده است که داشتن یک سخنرانی خوب و جذاب کار دشواری است و باید تمرین زیادی داشته باشید. برای اینکه بتوانید خودتان را برای یک سخنرانی خوب آماده کنید پیشنهاد می کنیم موارد ذکر شده در زیر را رعایت کنید.

یک) به اندازه کافی تمرین کنید

مسلماً زمانی که یک سخنرانی در پیش دارید دچار استرس هستید. برخی از مدیران تلاش زیادی برای غلبه بر استرس خود هنگام سخنرانی می کنند ولی نکته ای که به آن توجه نمی کنند این است که اگر تمرین کافی برای ارائه سخنرانی داشته باشند میزان زیادی از استرس آنها کنترل خواهد شد.

برخی از مدیران با خود تصور می کنند اگر چند دقیقه تمرین کنند کافی است یا چون متن سخنرانی کوتاه است و می دانند چه چیزی خواهند گفت پس نیازی نیست زیاد آن را تمرین کنند. تجربه و تحقیقات نشان داده است هر چقدر به متن خود مسلط تر باشید و برنامه ریزیهایی دقیقی برای نحوه بیان مطالب در سخنرانی ها داشته باشید میزان موفقیت شما و ارائه یک سخنرانی جذاب بیشتر خواهد شد.

سعی کنید برای نحوه پوشیدن برای حرکات بدنی و نحوه بیان خود نیز تمرینات کافی داشته باشید. هم اکنون آموزشگاه های مختلفی در حال آموزش فن بیان هستند در حالی که واقعیت این است که همه چیز با تمرین کردن درست خواهد شد. اهمیت این موضوع به قدری است که اکثر کسب و کارهای بزرگ و برندهای معروف نیز در حال تربیت کردن مدیرانی هستند که بتوانند در مراسم ها و رویدادهای مختلف با قدرت و توانمندی خاصی به ارائه سخنرانی بپردازند.

دو) به واکنش دیگران توجه کنید

یکی از نشانه هایی که به شما کمک می کند که متوجه کیفیت سخنرانی های خود شوید واکنشی است که از مخاطبان دریافت می کنید. برخی از افراد زمانی که به سخنرانی می پردازند هیچ اهمیتی به واکنش مخاطبان ندارند یا سوالاتی درباره چگونگی سخنرانی خود از آنها نمی پرسند.

به همین دلیل دچار مشکلات زیادی می شوند چرا که اگر متوجه کیفیت سخنرانی های خود نشوند نمی دانند که در کدام قسمتها ضعف دارند و نیاز به اصلاح هست. به همین دلیل بسیار مهم است که به عنوان سخنران ، سعی کنید حتماً از واکنش مخاطبان خود مطلع شوید.

سه) با مخاطبان صحبت کنید

هیچ شکی نیست که گوش دادن به صحبتهای فردی که شروع به سخنرانی می کند و مدام پشت سر هم در حال صحبت کردن است بسیار دشوار می باشد و می تواند حواس افراد را پرت کند. پس بهتر است در سخنرانی های خود حتماً با مخاطبان خود تعامل کنید. سعی کنید یک متن سخنرانی جذاب تهیه کنید و زمانی که در حال سخنرانی هستید مخاطبان خود را نیز در بحث خود مشارکت دهید.

چهار) متن سخنرانی جذاب

قطعاً مهمترین بخش هر سخنرانی ، متنی است که آماده کرده اید. پس سعی کنید یک متن مناسب و جذاب برای سخنرانی خود انتخاب کنید.

نظر شما

The post بهترین سخنرانی در همایش های کسب و کار چگونه است؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.