دلایل شکست محصولات تازه وارد در بازار از نگاه بازاریابی

احتمالاً شما نیز این تجربه تلخ را دارید که پس از عرضه یک محصول جدید به بازار با شکست مواجه شده اید و تمامی تصاویر ذهنی و آرزوهای شما برای موفقیت محصولتان به یکباره از بین رفته است. قطعاً این تجربه برای شما بسیار نا امید کننده بوده و موجب شده است انگیزه و انرژی […]

The post دلایل شکست محصولات تازه وارد در بازار از نگاه بازاریابی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

احتمالاً شما نیز این تجربه تلخ را دارید که پس از عرضه یک محصول جدید به بازار با شکست مواجه شده اید و تمامی تصاویر ذهنی و آرزوهای شما برای موفقیت محصولتان به یکباره از بین رفته است.

قطعاً این تجربه برای شما بسیار نا امید کننده بوده و موجب شده است انگیزه و انرژی خود را تا مدتی از دست بدهید ، یا حتی ممکن است تصور کنید این شغل برای شما مناسب نیست و باید به دنبال شغل دیگری بگردید.

باید به شما بگوییم که واقعیت این است که هیچ دلیل منطقی برای این شکست وجود ندارد ، زیرا مشکل می تواند در هر بخشی از محصول یا عرضه آن محصول باشد و تنها به این مسئله مربوط نیست که محصول شما از کیفیت مناسب برخوردار نیست.

گاهی ممکن است بسته بندی یا حتی قیمت آن محصول برای مشتریان مناسب نبوده و به همین دلیل نتوانسته است در بازار با موفقیت عمل کند.

در این مقاله قصد داریم به دلایل اصلی که ممکن است محصول شما با شکست مواجه شود اشاره کنیم.

یک) آیا مشتریان به آن توجه می کنند ؟

باید این سوال را از خودتان بپرسید که آیا مشتریان یا مخاطبان اصلی شما به محصولتان توجه دارند یا نه ؟ گاهی ممکن است اصلاً مشتریان شما متوجه محصولتان نشوند و ممکن است تبلیغات شما دچار مشکل باشد که نتوانسته محصول را به خوبی معرفی کند یا از جاذبه های کمی برای جلب توجه مخاطبان برخوردار است.

همچنین محصولات مشابه زیادی در بازار وجود دارد که می تواند توجه آنها را جلب کند. پس باید دقت نمایید که حتماً برای محصول خود یک مزیت رقابتی ایجاد کنید تا بتوانید در میان سایر محصولات مشابه در بازار که گاهی جاذبه های بیشتری دارند بتواند توجه مشتریان را به خود جلب کند.

دو)  تصمیم مشتریان برای خرید چگونه است ؟

گاهی نیز ممکن است مشتریان متوجه محصول شما شده اند ولی پس از توجه به محصول شما برای خرید آن تصمیم نگرفته اند یا از کنار آن رد شده اند. در این گونه شرایط باید به خوبی دلایل آن را جستجو کنید ، زیرا ممکن است قیمت آن بالا باشد و افرادی هم باشند که به این محصول نیاز دارند ولی قدرت خرید آن را نداشته باشند یا اینکه قیمت محصول با توجه به کیفیت یا کارآیی آن چندان مناسب نباشد.

همچنین ممکن است مشکل در بسته بندی یا حتی نحوه عرضه آن باشد. پس به شما پیشنهاد می کنیم اگر متوجه شدید که مشتریان به محصول شما توجه دارند ولی اقدامی برای خرید نمی کنند موارد گفته شده را حتماً مورد بررسی قرار دهید.

اگر این مشکلات را برطرف کردید حال باید روی مشتریان خود تمرکز کنید. بهتر است برای این کار ابتدا از مشتریانی که بسیار سریع برای خرید کردن قانع می شوند شروع کنید تا بتوانید محصولات خود را به فروش برسانید.

سه) برای خرید مجدد اقدام نمی کنند

در برخی از اوقات نیز ممکن است مشتریان اقدام به خرید محصول شما می کنند ولی پس از اولین مصرف یا خرید ، دیگر به سراغ محصول شما نمی آیند و از آن خریداری نمی کنند. در این گونه مواقع باید به کیفیت محصولتان توجه کنید که آیا محصول شما کیفیت کافی را دارد یا حتی قیمت تعیین شده برای آن با کیفیت و کارآیی که برای مشتریان فراهم می کند مناسب است یا نه ؟

چهار) تبلیغات دهان به دهان نمی شود

معمولاً زمانی که مشتریان محصولی را مصرف می کنند که کیفیت یا قیمت آن مناسب است آن را به دیگران نیز معرفی می کنند که به این فرآیند تبلیغ دهان به دهان می گویند و اکثر برندها به دنبال چنین تبلیغی هستند ؛ زیرا این نوع تبلیغ می تواند اثر بسیار زیادی در خرید محصول داشته باشد.

اما اگر با این شرایط مواجه شدید که محصول شما مورد تبلیغ دهان به دهان از طرف مشتریان قرار نمی گیرد باید نسبت به کیفیت ، قیمت و سایر شرایط عرضه آن شک کنید و سعی کنید اگر نواقصی وجود دارد آن را اصلاح کنید.


موضوع جدید:

تکنیکهای توسعه محصول جدید

نظر شما

The post دلایل شکست محصولات تازه وارد در بازار از نگاه بازاریابی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.