همانطور که در جریان هستید امروزه مشتریان به اطلاعات و داده های وسیعی در مورد محصولات مورد نیاز خود دسترسی دارند.
آنها به خوبی می دانند که چه چیزی را با چه قیمتی می توانند تهیه کنند. به همین دلیل مشتریان سخت گیرتر از گذشته شده اند و به نمی توان راحت از کنار خواسته های آنها گذشت. دیگر کمتر مشتریانی وجود دارند که فقط بر اساس تبلیغات اقدام به خرید کنند. بنابراین امر فروش امروزه بسیار سخت تر از گذشته شده است.
مشتریان به راحتی می توانند با یک بررسی ساده در اینترنت به هر نوع اطلاعاتی از محصولات از جمله قیمت های آنها دسترسی پیدا کنند. در این میان ، فروشنده ها و برندهایی موفق هستند که بتوانند محصولاتی که از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند را با قیمت بسیار منطقی و مناسب به دست مشتریان برسانند.
براساس تجربیات مشاوره بازاریابی ، اگر نتوانید این زمینه را فراهم کنید نمی توانید در میان برندها و قیمتهای متعددی که در بازار وجود دارد مشتریان خوبی را به دست آورده و محصولات خود را به فروش برسانید.
باید توجه داشته باشید که برخی از برندها تنها از طریق کاهش قیمت است که قصد رقابت با رقیبان را دارند. البته این نکته نیز قابل ذکر است که این گونه برندها غالباً کیفیت محصولاتشان بسیار پائین است و همین مسئله نیز موجب ماندگاری مشتریان آنها نمی شود.
بنابراین مناسب ترین روش این است که سعی کنید راهی را بیابید که در عین حفظ کیفیت محصولاتتان بتوانید قیمت تمام شده آنها را برای مشتریان کاهش دهید. هر چند این روش در ابتدا دشوار به نظر می رسد ؛ ولی تجربه برخی از برندها نشان داده است که این کار شدنی و عملی است. کافی است هزینه های خود در بخشهایی که چندان ضروری نیستند را کاهش دهید و از طرفی میزان سود را نیز کمتر در نظر بگیرید.
بنابراین خواهید دید که این کار به راحتی قابل انجام است. شاید در ابتدا برای شما کمی سخت باشد ولی کم کم با افزایش تعداد مشتریان خواهید دید که سود شما چندین برابر شده است. در این مقاله قصد داریم در خصوص قیمت گذاری برای محصولات تازه وارد به بازار صحبت کنیم.
برای قیمت گذاری محصولات تازه وارد به بازار ، روشهای مختلفی وجود دارد. این مسئله به شما مربوط می شود که چگونه بتوانید از این روشها استفاده کنید و بهترین روش را چه چیزی بدانید. زمانی که محصولی به تازگی وارد بازار می شود اغلب مشتریان سعی می کنند اطلاعاتی در خصوص آن بیابند.
در این میان برخی از مشتریان بر اساس اطلاعاتی که از قیمت محصول به دست می آورند اقدام به خرید می کنند. بنابراین بحث قیمت ، بحث مهمی در محصولات تازه است. تجربه و تحقیقات نشان داده است ارائه تخفیف برای محصولات تازه از اهمیت زیادی برخوردار است.
اگر در روزهای ابتدایی ورود محصولتان به بازار سعی کنید آن را با تخفیف به مشتریان ارائه دهید مشاهده می کنید که رکوردهای عالی در فروش خواهد داشت. اگر آغاز ورود محصول شما به این شکل باشد می توانید موفقیت آن را تا حدودی تضمین کنید.
البته لازم به ذکر است که در ادامه باید از روشهایی استفاده کنید که بتواند سطح فروش را همچنان بالا نگه دارد و همیشه نمی توان از ترفند قیمت گذاری و تخفیف ها وارد بازار شد ، ولی در ابتدا برای آشنایی مشتریان با محصولات شما روش بسیار مناسبی است.
هر زمان تشخیص دادید که محصول شما به اندازه کافی برای مشتریان معرفی شده است می توانید از روش های دیگر برای حفظ فروشتان یا عرضه آن به مشتریان استفاده کنید. البته همواره به این نکته توجه داشته باشید که هر روشی نقطه ضعف های خود را دارد و همواره نمی توان از روشی که کاملاً مناسب و بدون نقص است نام برد.
موضوع جدید:
دلایل شکست محصولات تازه وارد در بازار از نگاه بازاریابی
روش های قیمت گذاری محصولات و خدمات
استفاده از راهبردهای روانشناسی در تعیین قیمت محصولات
The post مناسب ترین روش برای قیمت گذاری محصولات تازه وارد به بازار چیست ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.