آیا تا کنون به خرید استارت آپ فکر کرده اید ؟ (بخش اول)

راه اندازی یک کسب و کار تازه ، کار بسیار دشواری است. برخی از آمارها در سالهای اخیر نشان می دهد بسیاری از استارت آپها معمولاً در همان سال اول دچار شکست می شوند. به همین دلیل ، بهتر است به استارت آپها به چشم یک فعالیت همراه با ریسک نگاه کنید تا تصور شما […]

The post آیا تا کنون به خرید استارت آپ فکر کرده اید ؟ (بخش اول) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

راه اندازی یک کسب و کار تازه ، کار بسیار دشواری است.

برخی از آمارها در سالهای اخیر نشان می دهد بسیاری از استارت آپها معمولاً در همان سال اول دچار شکست می شوند. به همین دلیل ، بهتر است به استارت آپها به چشم یک فعالیت همراه با ریسک نگاه کنید تا تصور شما یک تصور واقع بینانه تر باشد و بتوانید منطقی ترین و مناسب ترین تصمیم ها را بگیرید.

زمانی که با چنین واقعیتی مواجه می شویم گاهی به نظر می رسد خرید یک استارت آپ بسیار مفیدتر از راه اندازی آن باشد. اگر پول و سرمایه کافی در اختیار دارید می توانید به خرید یک استارت آپ اقدام کنید و خودتان را از بسیاری از دردسرها و شکستها نجات دهید.

این کار به شما کمک می کند تا بسیاری از مخاطرات سال اول یک استارت آپ را پشت سر بگذارید و زمان بیشتری برای توسعه و رونق بخشیدن به آن داشته باشید. احتمالاً بسیاری از افراد تصور می کنند خرید استارت آپ کار بسیار راحتی است. بهتر است با این مقاله همراه باشید تا با مسائلی که ممکن است در مراحل خرید یک استارت آپ با آن مواجه شوید بیشتر آشنا گردید.

یک) گردآوری سرمایه

مسلماً اولین مسئله ای که با آن مواجه خواهید شد داشتن سرمایه کافی است. در بسیاری از مواقع ، تمامی سرمایه از همان ابتدا در اختیار شما نیست و نمی توانید به راحتی اقدام به خرید استارت آپ کنید. بنابراین با دشواریهای زیادی برای تهیه سرمایه کافی روبرو خواهید شد.

دو) تصمیم برای خرید

همیشه نمی توانیم با خرید استارت آپ کار خود را راحت تر کنیم ، زیرا ممکن است زمانی پیش بیاید که به هیچ عنوان خرید آن کار درستی نباشد یا حتی استارت آپی که اهداف و منظورشان با شما مشترک باشد نتوانید بیابید.

بنابراین بسیار مهم است که زمان مناسب برای خرید استارت آپ را تشخیص دهید. بهتر است در کنار خود افراد متخصص در این حوزه را داشته باشید و از نظر تک تک افرادی که قرار است در این کار با شما شریک باشند استفاده کنید و تحقیقات دقیقی در خصوص خرید یا راه اندازی آن داشته باشید تا اطلاعات موثق و دقیقی در خصوص هر دو حالت یعنی خرید یا راه اندازی به دست آورید.

سه) نداشتن انگیزه کافی

گاهی شما ممکن است انگیزه و شوق کافی برای راه اندازی یک استارت آپ را نداشته باشید ، در این شرایط خرید یک استارت آپ آماده بهتر از راه اندازی آن است ؛ چرا که در مواجهه با مشکلات راه اندازی ممکن است تمامی انگیزه و انرژی خود را از دست دهید بدهید و برای همیشه از اقدام به راه اندازی یک کسب و کار منصرف و دلسرد شوید.

بنابرین در این شرایط شما می توانید اقدام به خرید یک استارت آپ کنید و مزایایی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم را به دست آورید.

۱) تأثیر روی مخاطب

از نظر مشاوره بازاریابی ، یک استارت آپ آماده اثر گذاری بهتری روی مخاطبان دارد. زیرا استارت آپ آماده قبلاً شرایط را سنجیده و مخاطبان هدف خود را تعیین کرده است و اثر گذاری خود بر روی آنها را ارزیابی کرده است. پس در این شرایط شما دردسرهای یافتن و به دست آوردن مخاطبان را ندارید.

۲) استفاده از تجارب توسعه دهندگان قبلی

زمانی که اقدام به خرید یک استارت آپ می کنید می توانید از اطلاعات و تجارب صاحبان قبلی آن استفاده کنید. پس لازم نیست تمامی شرایط را تجربه کنید یا حتی تحقیقات پراکنده انجام دهید ؛ بلکه می توانید از آن شرکت در کنار خود به عنوان منبع اطلاعاتی مفید و سودمند استفاده کنید.

۳) کمبود زمان

افراد ممکن است زمان زیادی برای راه اندازی یک استارت آپ در اختیار نداشته باشند. آنها همه روزه درگیر کارهای خود هستند و به اقداماتی که برای راه اندازی کسب و کار تازه مورد نیاز است زمان کافی ندارند. به همین دلیل ممکن است بسیاری از آنها از داشتن یک کسب و کار تازه صرف نظر کنند که این مشکل با خرید یک استارت آپ حل خواهد شد.

نظر شما

The post آیا تا کنون به خرید استارت آپ فکر کرده اید ؟ (بخش اول) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.