آیا مزیتهای فروش شبکه ای را می دانید ؟!

اکثر افراد تمایل دارند کسب و کار شخصی خود را داشته باشند و خودشان تصمیم بگیرند که چه محصولی را چه زمانی و به چه کسانی بفروشند. اما غالباً از ریسکها و خطراتی که در این مسیر وجود دارد می ترسند و به سمت شغل هایی که برای متعلق به دیگران است سوق پیدا می […]

The post آیا مزیتهای فروش شبکه ای را می دانید ؟! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

اکثر افراد تمایل دارند کسب و کار شخصی خود را داشته باشند و خودشان تصمیم بگیرند که چه محصولی را چه زمانی و به چه کسانی بفروشند.

اما غالباً از ریسکها و خطراتی که در این مسیر وجود دارد می ترسند و به سمت شغل هایی که برای متعلق به دیگران است سوق پیدا می کنند ؛ زیرا تصورشان این است که در این گونه مشاغل فقط در ازای کاری که انجام می دهند دستمزد دریافت می کنند و ریسکها  و خطرات این قبیل شغل ها کمتر است.

ما در این مقاله سعی داریم شما را با روشی از بازاریابی آشنا کنیم که ریسک کمتری دارد و احتمال اینکه به فروش و سود خوبی برسید بسیار زیاد است.

فروش شبکه ای نوعی از راهبرد فروش است که در آن شرکتها محصول و خدمات خود را بدون هیچ واسطه ای به دست مشتریان نهایی خود می رسانند. زمانی که شما دست واسطه ها را از چرخه عرضه فروش کم کنید می توانید با قیمت مناسبی به دست مصرف کننده برسانید و این موجب سود برای شما و مشتریانتان می شود.

بنابراین ، مشتری با مشاهده تفاوت قیمتی که محصول به دستش رسیده رغبت و تمایل زیادی برای ادامه ارتباط و خرید از شرکت و محصول شما پیدا می کند. همچنین یک روش جذاب دیگری که در این سبک بازاریابی و فروش وجود دارد این است که مشتری ها می توانند با فروش محصولات شما صاحب درآمد و سود نیز گردند.

 مشاوره بازاریابی عمیقا اعتقاد دارد این روش از بازاریابی و فروش را یکی از قدرتمند ترین روشهای یافتن و حفظ مشتریان می داند.

در این روش شما می توانید فروشنده های جدیدی را به فروش شبکه ای اضافه کنید و هر چقدر بتوانید فروشنده به این مجموعه بیافزایید می توانید سود بیشتری نصیب خودتان کنید.

برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند فروش شبکه ای همان شرکتهای هرمی هستند در حالی که اصل و ماهیت این شرکتها بسیار با یکدیگر متفاوت می باشند.

در ادامه به مزیتهایی که فروش شبکه ای برای شما دارد اشاره خواهیم کرد.

یک) حداقل سرمایه

در بازاریابی و فروش شبکه ای شما به سرمایه زیادی نیاز ندارید. زیرا معمولاً در این نوع فروش شما مکان فیزیکی و کارکنان استخدام شده نیاز ندارید. اکثر افرادی که برای شما کار می کنند افرادی هستند که بابت فروششان و میزان فروشی که داشته اند دستمزد و سود آن را دریافت می کنند. از طرفی هر کدام از آنها به دنبال تبلیغ محصول شما هستند تا دستمزد بیشتری نصیبشان شود. بنابراین ، نیازی به هزینه های گزاف و زیاد برای تبلیغات و معرفی خودتان ندارید.

دو) کم ریسک

یکی از سبکهای کم ریسک بازاریابی و فروش ، فروش شبکه ای است. زیرا همانطور که در مورد بالا اشاره شد شما با سرمایه بسیار کم نیز می توانید چنین کسب و کاری را راه اندازی کنید. پس لازم نیست سرمایه زیادی داشته باشید و همین درصد ریسک و خطر را برای شما کاهش می دهد.

سه) عدم نیاز به تخصص

برای اینکه در این روش از بازاریابی و فروش موفق باشید حتماً نباید فرد متخصص در این حوزه باشید. اگر به فروشنده ها و زیر شاخهای این نوع شرکتها توجه کنید افراد از سنین مختلف هستند و میزان تحصیلات آنها بسیار متفاوت است.

بنابراین این نوع بازاریابی کار چندان دشواری نیست و نیاز به تخصص خاصی ندارد بلکه فرد فقط باید مهارتهای کلی مانند مهارت برقراری ارتباط با دیگران را داشته باشد.

چهار) نیروی کار پاره وقت

شما در این روش از فروش نیاز به فروشنده های تمام وقت ندارید بلکه آنها می توانند هر ساعتی از روز که فرصت دارند به تبلیغ و فروش محصول شما بپردازند. بنابراین این روش به نفع فروشنده های شماست زیرا می توانند در کنار کار اصلی خود به این شغل نیز مشغول باشند و یک درآمد جانبی برای خود کسب کنند. از طرفی به نفع شما نیز می باشد زیرا نیروی تمام وقت که حقوق ثابت و بیمه و غیره داشته باشد نیازی ندارید.


موضوع مرتبط :

بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای در ایران

آموزش بازاریابی شبکه ای به کمک نکات کلیدی بازاریابی شبکه ای

روش بازاریابی شبکه ای یا بازاریابی چند سطحی در ایران

لزوم ارزیابی دوره ای شبکه فروش و بهبود نواقص آن

نظر شما

The post آیا مزیتهای فروش شبکه ای را می دانید ؟! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.