چگونه تشخیص دهیم برخی از افراد نمی توانند جزء مشتریان ما باشند ؟

ارتباط با مشتریان و کوشش برای جلب توجه آنها یکی از ملزومات هر کسب و کاری است.   موفقیت در این زمینه می تواند تفاوت بین کسب و کارهای مختلف را به خوبی نشان دهد. اگر شما نیز به این مسئله مهم پی برده باشید که لازم است توجه مشتریان را بیشتر از گذشته به […]

The post چگونه تشخیص دهیم برخی از افراد نمی توانند جزء مشتریان ما باشند ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

ارتباط با مشتریان و کوشش برای جلب توجه آنها یکی از ملزومات هر کسب و کاری است.

 

موفقیت در این زمینه می تواند تفاوت بین کسب و کارهای مختلف را به خوبی نشان دهد. اگر شما نیز به این مسئله مهم پی برده باشید که لازم است توجه مشتریان را بیشتر از گذشته به خود جلب کنید به احتمال بسیار قوی می توانید موقعیت خود را در بازار مستحکم تر کنید.

البته در اینجا لازم است یک هشدار نیز داده شود و آن هم این است که در انجام این کار نیز زیاده روی نکنید و حساسیت بیش از اندازه نشان ندهید ؛ زیرا زیاده روی می تواند برای کسب و کارتان موانع جدی ایجاد کند. معمولاً اگر بیش از اندازه روی مشتریان خود تمرکز کنید قطعاً به فروش بیشتر فکر خواهید کرد و همین می تواند فشار غیر قابل تصوری را بر مشتریان شما وارد کند.

از نظر مشاوره بازاریابی ، متأسفانه برخی از کسب و کارها بدون در نظر گرفتن اینکه آیا مخاطبان آنها به برند یا محصول آنها توجه دارند یا نیازی به آن دارند شروع به مورد هدف قرار دادن این افراد می کنند. در حالی که مناسب ترین و بهترین روش این است که تمرکز خود را بر مشتریانی صرف کنید که آنها اندک توجهی بر محصول یا برند شما دارند و سپس شروع به تلاش در این زمینه کنید.

زمانی که از مخاطبان خود هیچ واکنش یا توجهی دریافت نمی کنید ، کاملاً مسلم است که تأثیری هم نمی توانید بر روی آنها داشته باشید. بهتر است خودتان را جای مشتریانتان دهید و احساس آنها را به خوبی درک کنید.

تصور کنید به یک محصول یا برندی علاقه یا حتی توجهی ندارید ولی صاحبان آن برند یا محصول مدام تلاش می کنند توجه شما را به خودشان جلب کنند. آیا در این شرایط توجه و علاقه شما به این محصول بیشتر خواهد شد ؟ پاسخ کاملاً روشن است و مشخص می باشد که این گونه رفتار فقط یک رفتار مزاحم و آزار دهنده است.

شاید برخی از شما به این مسئله فکر کنید که صرف پول و بودجه بیشتر در این زمینه می تواند شما را موفق کند ، در حالی که اینگونه نیست. حتی اگر بودجه زیادی برای این کار صرف کنید باز هم افرادی که نیازی به محصول شما ندارند یا این محصول در اولویت آنها قرار ندارد نمی توانید جزء مشتریان بالقوه یا بعدها بالفعل خود در آورید.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می شود در خصوص فعالیتها و اهدافی که دارید یک بررسی مجدد داشته باشید تا بتوانید انرژی ، وقت و بودجه خود را در محل مناسبی صرف کنید.

خطر دیگری که می تواند کسب و کار شما را تهدید کند این است که ممکن است این طور تصور کنید که به دلیل نقطه ضعف ها و نقص هایی که برند یا محصولتان دارد نمی توانید توجه این افراد را جلب کنید ؛

بنابراین شروع به تغییر یا به تصور خودتان اصلاح آن می کنید. در حالی که همین تغییر می تواند مشتریان اصلی شما را از دستتان خارج کند. پس به شما توصیه می کنیم به جای اینکه مدام نگران این باشید که چرا نتوانسته اید توجه این دسته از افراد یا مخاطبان را جلب کنید ، به این فکر کنید که چطور می توانید این محصول یا برند را برای مشتریان فعلی و افرادی که می توانند بعدها جزء مشتریان شما باشند همچنان قدرتمند حفظ کنید یا اصلاحاتی متناسب با مشتریان فعلی خود در آن ایجادکنید.

در واقع ، تأکید ما بر این است که با مشاهده این دسته از افراد یا مخاطبان ، اعتماد به نفس خود را از دست ندهید یا خودتان را دچار مشکل و نقص نبینید. تأکید و اصرار بر این امر فقط نشان دهنده هدف گذاری غلط شماست و هر چه زودتر باید از آن دست بکشید.

نظر شما

The post چگونه تشخیص دهیم برخی از افراد نمی توانند جزء مشتریان ما باشند ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.