عوارض جانبی و راهنمایی واکسن کرونا COVID-19 برای افرادی که ژل هیالورونیک اسید تزریق کرده اند

انجمن جراحی های پوستی آمریکا (ASDS) راهنمایی در مورد عوارض جانبی واکسن COVID-19 در بیماران ژل هیالورونیک اسید ، تحت عنوان “راهنمایی در مورد عوارض جانبی […]

این نوشته عوارض جانبی و راهنمایی واکسن کرونا COVID-19 برای افرادی که ژل هیالورونیک اسید تزریق کرده اند برای اولین بار ظاهر می شود در ژل هیالورونیک اسید و ۲۲۶۱۸۷۲۹ و فروش بوتاکس در شرکت نیک NIK CO.

انجمن جراحی های پوستی آمریکا (ASDS) راهنمایی در مورد عوارض جانبی واکسن COVID-19 در بیماران ژل هیالورونیک اسید ، تحت عنوان “راهنمایی در مورد عوارض جانبی واکسن mRNA SARS-CoV-2 در بیماران پرکننده پوست” منتشر کرده است.

این راهنما داده هایی را از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در مورد واکنش های واکسن mRNA ارائه می دهد و بینش پزشکان و بیماران را در رابطه با وقوع واکنش ها بر اساس آخرین اطلاعات موجود به اشتراک می گذارد.

ایمنی بیمار در عمل از همه موارد در پوست است و متخصصان پوست دارای مجوز ، عوارض جانبی را جدی می گیرند. اگرچه در مراحل واکسیناسیون هنوز خیلی زود است ، اما در هنگام تلاش برای بهبود بیماری ویروس کرونا ، این راهنما می تواند اطلاعاتی و مفید باشد.

در این راهنمایی ، گزارشات FDA نشان می دهد سه شرکت کننده از ۱۵۱۸۴ نفر که حداقل یک دوز واکسن مودرنا mRNA-1273 دریافت کرده اند ، برای تورم صورت در نواحی قرار دادن پرکننده پوست ، لب ایجاد کرده اند ، در حالی که هیچ شرکت کننده ای در گروه آزمایشی هیچ نوع مربوط به فیلر را تجربه نکرده است.

راهنمایی در مورد ژل فیلر و واکسن کرونا

اتفاقات التهابی ژل فیلر به ندرت با پرکننده های اسید هیالورونیک و اسید غیر هیالورونیک اتفاق می افتد.

شواهد نشان می دهد که این واکنش ها می توانند از طریق ایمنی توسط بیماری های ویروسی و باکتریایی ، واکسیناسیون (به عنوان مثال ، واکسن آنفلوانزا) و اقدامات دندانپزشکی ایجاد شوند.

این عوارض جانبی نادر موقتی است و به درمانهایی مانند کورتیکواستروئیدهای خوراکی و هیالورونیداز پاسخ می دهد و اغلب بدون درمان درمان می شود.

بیمارانی که قبلاً با پرکننده های پوستی تحت درمان قرار گرفته اند نباید از هر نوع واکسن دلسرد شده و منع شوند. بیمارانی که واکسن زده اند نباید از دریافت فیلرهای پوستی در آینده منع شوند.

در آزمایش mRNA-1273 کمپانی مودرنا ، سه واکنش از ۱۵۱۸۴ دریافت کننده واکسن احتمالاً مربوط به مواد پرکننده پوستی بود. مشخص نیست که چه تعداد از افراد در این آزمایش قبلی با مواد پرکننده پوستی درمان شده اند.

پرکننده های پوستی باید توسط پزشکان دارای مجوز نظام پزشکی که هم در تزریق پرکننده های پوستی و هم در مدیریت عوارض ناشی از آنها متخصص هستند ، تجویز شوند.

این نوشته عوارض جانبی و راهنمایی واکسن کرونا COVID-19 برای افرادی که ژل هیالورونیک اسید تزریق کرده اند برای اولین بار ظاهر می شود در ژل هیالورونیک اسید و ۲۲۶۱۸۷۲۹ و فروش بوتاکس در شرکت نیک NIK CO.