بایدها و نبایدها درباره خرید فالوور (بخش اول)

بازاریابی از مهمترین موضوعات برای هر برندی است. هم اکنون کمتر برندی را سراغ داریم که برنامه مشخصی برای تعامل با مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی نداشه باشد. زمانی که درباره شبکه های اجتماعی صحبت می کنیم ناخودآگاه بسیاری از افراد و برندها به یاد اینستاگرام می افتند. این شبکه اجتماعی محبوب که کاربران […]

بازاریابی از مهمترین موضوعات برای هر برندی است.

هم اکنون کمتر برندی را سراغ داریم که برنامه مشخصی برای تعامل با مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی نداشه باشد. زمانی که درباره شبکه های اجتماعی صحبت می کنیم ناخودآگاه بسیاری از افراد و برندها به یاد اینستاگرام می افتند.

این شبکه اجتماعی محبوب که کاربران بسیاری دارد توانسته است افراد زیادی از اقشار و سنین مختلف را جذب خود کند. به همین دلیل است که اکثر سازمانها ، شرکتها و نهادهای مختلف در صدد هستند از این شبکه برای برقراری ارتباط و تبلیغ استفاده کنند.

بر اساس نظر مشاور بازاریابی ، یکی از مواردی که اکثر برندها نگران آن هستند این مورد است که آیا می توانند در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرند و کاربران زیادی صفحه آنها را دنبال کنند ؟ یا رقیبان آنها در این زمینه قوی تر از آنها خواهند بود.

به همین دلیل نداشتن دنبال کننده کافی می تواند یک نگرانی بزرگ برای بسیاری از برندها باشد. واقعیت این است که نداشتن دنبال کننده کافی می تواند به اعتبار یک برند آسیب بزند. به همین دلیل است که بسیاری از برندها به فکر خرید فالوور می افتند ؛ اما این سوال مطرح است که آیا خرید فالوور می تواند کار درستی باشد یا مشکل این دسته از برندها را حل کند یا نه ؟ در این مقاله به مسئله خرید فالوور و مسائل مرتبط با آن می پردازیم.

یک) امکان خرید فالوور

برخی از افراد این سوال را می پرسند که آیا واقعاً می توان در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام فالوور خرید ؟ پاسخ این سوال مثبت است. بله ، برخی از افراد یا شرکتها وجود دارند که در ازای دریافت پول از شما ، فالوور برای صفحاتتان فراهم می کنند.

حتی در بسیاری از نقاط جهان ، شرکتها یا خدماتی با قیمتهای بسیار پائین برای شما فالوور خریداری می کنند. همین قیمت کم ترغیب کننده بسیار قوی برای شرکتها و افراد است که اقدام به خرید فالوور کنند. همانطور که می بینیم اتفاقاً افراد بسیاری هستند که دست به خرید فالوور می زنند.

شاید اگر بدانید که برندهای بزرگ نیز این کار را انجام می دهند تعجب کنید ؛ اما واقعیت این است که حتی شرکتها و برندهای بزرگ نیز گاهی فالوور می خرند. بنابراین امکان خرید فالوور در شبکه های اجتماعی به ویژه در اینستاگرام وجود دارد.

دو) آیا این کار قانونی است ؟

در پاسخ به این سوال که خرید فالوور در شبکه های اجتماعی قانونی است باید توجه شما را به این نکته مهم جلب کنیم که در بسیاری از کشورهای دنیا خرید فالوور را ممنوع اعلام کرده اند و افرادی که اقدام به این کار می کنند متخلف محسوب می شوند. بنابراین در صورتی که شما چه برای برند و شرکتتان و چه برای خودتان اقدام به خرید فالوور کنید یک کار غیر قانونی مرتکب شده اید.

سه) آیا فالوورها واقعی هستند ؟

متأسفانه این واقعیت در خرید فالوور وجود دارد که در برخی از اوقات ممکن است فالوورهایی که برای شما خریداری می شود واقعی نباشند. یعنی افراد واقعی صاحب این حسابهای کاربری نباشند. در برخی از مواقع ممکن است به شما اطلاع دهند که این فالوورها ساختگی هستند و یا ممکن است در میان آنها افراد ساختگی هم باشند.

گاهی ممکن است به شما اطلاع ندهند که در میان آنها حساب کاربری ساختگی نیز وجود دارد ولی گاهی نیز ممکن است به شما اطلاع ندهند. بنابراین همین مسئله می تواند به ضرر شما تمام شود ؛ زیرا پس از مدتی کاربران واقعی شما متوجه ساختگی بودن بقیه کاربرانتان خواهند شد و آن گونه که شما انتظار توجه از کاربران را داشتید پیش نخواهد آمد ؛ چرا که کاربران شما واقعی نیستند.