تغییرات بنیادی در تبلیغات همزمان با شیوع کرونا

تغییرات بنیادی در تبلیغات همزمان با شیوع کرونا به سمت تبلیغات آنلاین موضوع این مقاله آموزشی است. تبلیغات به عنوان یکی از قوی ترین ابزارهای معرفی و فروش محصولات در هر دوره ای مورد توجه بوده است. به ویژه امروزه با افزایش رقابتی که در مشاغل ایجاد شده است ، توجه به تبلیغات بیش از …

The post تغییرات بنیادی در تبلیغات همزمان با شیوع کرونا first appeared on طراحان برتر.

تغییرات بنیادی در تبلیغات همزمان با شیوع کرونا به سمت تبلیغات آنلاین موضوع این مقاله آموزشی است.

تبلیغات به عنوان یکی از قوی ترین ابزارهای معرفی و فروش محصولات در هر دوره ای مورد توجه بوده است. به ویژه امروزه با افزایش رقابتی که در مشاغل ایجاد شده است ، توجه به تبلیغات بیش از گذشته به چشم می خورد.

همانطور که با گذشت زمان  و به ویژه با شیوع ویروس کرونا سبک زندگی مردم تغییرات اساسی کرده ، تبلیغات نیز وارد عرصه جدیدی شده است. سردمدار این تغییرات اساسی ، شرکتهای بزرگ و شناخته شده در دنیا هستند. شرکتهای بزرگی که در دنیا حضور دارند نقش مهمی در تغییر نحوه تبلیغات در دوران کرونا داشته اند. حتی پیش از آغاز دوران کرونا ، جهان به سمت پلتفرمی شدن و استفاده بیشتر از شبکه های اجتماعی  در امر تبلیغات می رفت.

از زمانی که دنیا با بیماری کرونا مواجه شد ، شرکتها و برندهای بزرگ ، بیش از قبل تلاش کردند در زمینه تبلیغات بهتر و با کیفیت تر عمل کنند. به ویژه آنها تلاش کردند در استفاده از زیرساختهای اینترنتی و شبکه های اجتماعی تسلط پیدا کنند.

فاصله اجتماعی و رفتارهایی که مردم را از یکدیگر دور کرده ، توجه به دنیای دیجیتال و اینترنت را افزایش داده است. شرکتهای بزرگ و کوچکی که حفظ حیات در دنیای کنونی را دشوار می بینند به اهمیت فن آوریهای دیجیتالی و بهره گرفتن از آنها در امر تبلیغات پی برده اند.

مرور هزینه های تبلیغاتی شرکتها و برندهای بزرگ نشان می دهد که علی رغم اینکه میزان فروش ، تعیین کننده تبلیغات است ، ولی با وجود کاهش میزان فروش در دوران کرونا ، اغلب شرکتهای بزرگ ، هزینه های تبلیغاتی خود را تغییر نداده اند. یکی از گزارشهای جالبی که از برندهایی همچون اپل و eBay و … به دست آمده نشان می دهد که این شرکتها بر میزان تبلیغات خود در این دوران افزوده اند ولی هزینه های تبلیغاتی خود را افزایش نداده اند.

تحلیل این موضوع به تنهایی می تواند اطلاعات بسیار کارآمد و مفیدی به دست دهد که می تواند همچون یک نقشه راه برای سایر شرکتها و تولید کننده ها عمل کند. زمانی که به تحلیل این داده ها و متن گزارشها می پردازیم به خوبی متوجه می شویم که روشهای تبلیغاتی در دوران کرونا تغییر کرده است و همین موجب کاهش هزینه های تبلیغاتی یا تغییر نکردن آن در بسیاری از اوقات شده است.

یکی از مهمترین زمینه هایی که در دوران کرونا به شدت مورد توجه قرار گرفت و در نتیجه توانست هزینه های تبلیغاتی را علی رغم عدم کاهش تعداد تبلیغات کم کند ، استفاده از بسترهای فراهم شده توسط اینترنت بود.

تجربه طراحی تبلیغات برندهای بزرگ

تجربه برندهای بزرگ مانند آمازون نشان می دهد که با وجود کاهش هزینه های تبلیغاتیشان در سال ۲۰۲۰ ، میزان فروش آنها در برخی از موارد تا ۱۰۰ افزایش داشته است. آمازون علت این مسئله را پیشی گرفتن از سایر برندها در امر تبلیغات می داند. این ادعا نشان می دهد که آمازون میزان تبلیغات خود را از نظر تعداد و کیفیت افزایش نداده است بلکه از یک راهبرد هوشمندانه و متناسب با نیازهای روز استفاده کرده است.

گزارش سایر شرکتهایی که در این زمینه موفق بوده اند نشان می دهد که آنها از برنامه های موفق بازاریابی ، روابط عمومی و رسانه های اجتماعی که تا حد زیادی می تواند خدمات آنها را ارتقاء دهد در این دوران استفاده کرده اند.

برخی دیگر از شرکتها نیز مانند گوگل بسیاری از فعالیتهای خود از جمله جلساتی که در شرکت برگزار می شود به صورت آنلاین برگزار می کنند و در صرفه جویی کردن بسیاری از هزینه ها پیش قدم هستند و در مقابل هزینه های باقی مانده و بیشتری را برای تبلیغات صرف می کنند.

The post تغییرات بنیادی در تبلیغات همزمان با شیوع کرونا first appeared on طراحان برتر.