مزایای تست هوش و استعدادیابی کودکان

چرا عده ای از کودکان موفق هستند وعده ای دیگر مشکل دارند؟ بخشی از جواب این سوال به نحوه رفتاری پدر و مادرها و شرایطی که […]

نوشته مزایای تست هوش و استعدادیابی کودکان اولین بار در مرکز هوش کودک نیک. پدیدار شد.

چرا عده ای از کودکان موفق هستند وعده ای دیگر مشکل دارند؟

بخشی از جواب این سوال به نحوه رفتاری پدر و مادرها و شرایطی که آنها برای رشد و آموزش کودکان فراهم می کنند است. پایه گذاری رفتاری، شخصیتی، روحی، روانی و … کودک از محیط خانه آغاز می شود و والدین اولین مربیان زندگی کودکانشان هستند.

تمامی مادر و پدرها در سرتاسر دنیا یک وجه اشتراک دارند آن هم داشتن کودک باهوش و موفق می باشد و اینکه از کودکانشان انتظار دارند هر چه می توانند تلاش کنند و بکوشند و برای خواسته هایشان با تمام قدرت تلاش کنند. البته بعضی از والدین هستند که این خواسته را خیلی کمالگرایانه و غیر واقع بینانه از کودک انتظار دارند و فکر می کنند اگر به کودک فشار بیاورند تا کامل باشد پدر و مادری را در حق او تمام کرده اند در صورتی که نمی دانند چه ظلم وفشاری در و کودکی و حتی بزرگسالی بر او وارد می کنند.

اگر نمی دانید میزان توجه و تلاش های همایت گونه ی شما والدین مسئول در برابر کودک دلبندتان به اندازه بوده یا نه یا اصلا نمی دانید برای داشتن کودک باهوش و موفق چه کارهایی باید انجام دهید اصلا نگران نباشید، برای فهمیدن این مسائل مؤسسه هوش نیک و Kfiri استرالیا این مشکل را حل کرده است، آن هم با انجام تست هوش و استعدادیابی کودکان که تست های ۹ گانه گاردتر می باشد. این تست به شما کمک بزرگی می کند تا برای کودک خود چه شرایطی به وجود بیاورید و چه رفتاری داشته باشید و … .

تست هوش کودک

دراین جا به صورت خلاصه و مختصر چند نمونه از مزایای تست هوش و استعدایابی کودک را برای شما والدین عزیز شرح خواهیم داد.

ایجاد عشق و انگیزه برای یادگیری، در موفقیت و داشتن موقعیت های مهم زندگی کودک بسیار مهم و تأثیرگذار است. یادگیری کودکان از کنجکاوی آنها نسبت به محیط اطراف خود ریشه می گیرد و رفع این کنجکاوی و هدایت آن به عهده والدین است. انجام تست هوش به شما این امکان را می دهد که چگونه با توجه به سن کودک و کنجکاوی های کودک با توجه به نوع هوش و استعدادی که شناسایی شده است برای کشف چیزهای گیرا چگونه و به چه روش آن ها را یاری برسانید و چه پاسخ هایی به سؤالات آن ها و چه عکس العملی به کنجکاوی های فرزند خود بدهید.

شما والدین عزیز با انجام تست هوش و استعدادیابی کودکتان را در مسیری که واقعا به صورت ذاتی توانایی و استعداد دارد هدایت می کنید و باعث می شود که کودک حس با ارزش بودن داشته باشد. و این توجه شما به رشد و یادگیری او کمک چشم گیری می کند.

شما خواسته یا نا خواسته ارزشگذاری را به کودکتان یاد می دهید که چگونه در فضای خانواده چه کم جمعیت چه پرجمعیت برای هم ارزش و زمان بگذارد. هماهنگی ای که در کانون خانواده ایجاد می شود، حس تعهد را به همراه دارد. شما می توانید بعضی وقت ها اجازه دهید کودک آزادانه انتخاب کند و تجربه کسب کند که اولین زمان و مکان و محیط خانواده و در خانه است.

وقتی کودک را با توجه به هوش غالبی که در تست های استعدادیابی مشخص شده هدایت کنید و به آن ها توجه کنید و اجازه دهید خود را آزادانه در زمینه ای دوست دارد و خشنود است حرکت کند و کشف کند. باعث می شوید عشق به یادگیری در کودک بیشتر شود و از نکاتی که یاد می گیرند لذت ببرند و تلاششان را برای کسب اطلاعات و کسب مهارت بیشتر کنند.

این درست است که زندگی به تنهایی بهترین و تاثیرگذارترین معلم همه ماست و جهان هم محیطی است برای کشف کنجکاوی های ما. هر دوی آن ها کلاس درس ما هستند. شما مادر و پدرهای عزیز مسئول هستید که از راه سالم و درست و مخصوصا با توجه به نوع هوش و استعداد فرزندتان عشق به یادگیری و کشف کنجکاوی را به کودک باهوش خود یاد بدهید. آن گاه خواهید دید چگونه کودک در تمامی مراحل زندگی از کودکی تا بزرگسالی موفق خواهد بود.

این نکته را فراموش نکنیم که یادگیری فقط مختص فرزند نیست، بلکه شما هم باید یاد بگیرید که چگونه خود را با فرزندتان سازگار کنید و قبل از اینکه خودتان را صاحب او بدانید و آموزش هایتان را دستوری و مستقیم به کودکتان انتقال دهید و به مرور زمان همه ی حس های ممکن را در آن ها به کشتن بدهید، سعی کنید که فقط پدر و مادر یا دوست او باشید و در مسیر کشف و عشق به یادگیری او را همراهی کنید و غیر مستقیم مراقبش باشید. این گونه است که شما فرزند باهوشتان را نسخه ای کامل و بی هنجار با نسل های آینده پرورش داده اید.

اگر فکر می کنید با توجه به توضیحات خلاصه بالا جایی از مسیر زندگی با کودکتان را اشتباه رفته اید هنوز هم دیر نشده. از طریق تماس با مؤسسه هوش نیک مشاوره بگیرید ما شما را راهنمایی می کنیم. ۰۲۱۷۸۱۵۹۸

استعدادیابی کودکان

 

نوشته مزایای تست هوش و استعدادیابی کودکان اولین بار در مرکز هوش کودک نیک. پدیدار شد.