تکنیکهای طراحی لوگوی مناسب برای آشپزخانه های تهیه غذا

یکی از راهکارهای بازاریابی که موجب می شود حضور شما در بازار مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و فعالیتهای شما را به آنها انعکاس دهد ، […]

نوشته تکنیکهای طراحی لوگوی مناسب برای آشپزخانه های تهیه غذا اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.

یکی از راهکارهای بازاریابی که موجب می شود حضور شما در بازار مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و فعالیتهای شما را به آنها انعکاس دهد ، استفاده از نمادها و طرح هایی است که بتوانند شما و فعالیتتان را به مخاطبان معرفی کنند.

لوگوها یک عنصر بسیار مؤثر در شکل دادن به هویت کسب و کارها هستند. در شرایطی که ویروس کرونا بسیاری از مشاغل را تحت تأثیر قرار داده است توجه به این نکات مهم و ظریف می تواند موفقیت کسب و کار شما را تا حدودی تضمین کند. سعی کنید از لوگوها به عنوان نمادهای معرفی کسب و کارتان استفاده کنید و آن را به مخاطبان و مشتریان خود معرفی کنید. این فرصت در دوران شیوع کرونا بیش از سایر دورانها به وجود آمده است ؛ چرا که معرفی کردن است که می تواند کسب و کار شما را در این دوران زنده نگه دارد.

پس سعی کنید به این بخشهای کسب و کار خود اهمیت ویژه ای بدهید تا علاوه بر اینکه نتایج آن را در دوران کرونا ، بلکه پس از آن نیز شاهد باشید. هر چند مشاغلی مانند رستوران داری بیش از سایر مشاغل دچار محدودیتهای دوران کرونا شده اند و در اکثر ایام جزء مشاغلی هستند که تعطیل می باشند اما مشاغلی که با تهیه غذا و ارسال آن به درب منازل مردم یا حتی فروش آن در محل کسب و کار سر و کار دارند همچنان به کار خود ادامه می دهند. بسیاری از مردم هستند که هر چند در دوران کرونا محدودیتهایی وجود دارد ولی باز هم ناچار هستند غذا را از بیرون تهیه کنند.

پس این دسته از مشاغل همچنان می توانند به کار خود ادامه دهند. به همین دلیل طراحی لوگوی مناسب برای این دسته از فعالیتها بسیار مهم است چرا که مردم در این دوران در خاطرشان خواهد ماند غذای مورد نیاز خود را در دوران قرنطینه از کجا تهیه کردند. سعی کنید لوگویی طراحی کنید که تصویر آن برای همیشه در ذهن مشتریان شما باقی بماند. برای طراحی چنین لوگویی از پیشنهادات این مقاله که در ادامه به آنها اشاره می کنیم استفاده کنید.

یک) لوگوی ساده

همیشه تأکید بر سادگی لوگو بوده است. از آنجایی که تصاویر ساده بهتر از تصاویر پیچیده در ذهن افراد باقی می مانند پس بهتر است اصل سادگی را در طراحی لوگو رعایت کنید. از طرفی این سادگی نشان دهنده صداقت و روراستی و صمیمت شما با مشتریان است. پس این نکته مهم را فراموش نکنید.

دو) نوشتارهای ساده

اگر تمایل دارید نام برند یا حتی نام خود یا هر نوع شعار یا نوشته ای را به لوگوی خود اضافه کنید حتما نوشتارهای ساده و قابل خواندن داشته باشد. گاهی یک نام یا شعار زیبا و تأثیر گذار با خط یا طرحی که قابل شناسایی و خواندن نیست نوشته می شود و همین اثرگذاری آن را به شدت کاهش می دهد. پس حتماً نوشتارهای خوانا در لوگوی خود داشته باشید.

سه) نمادهای مناسب

یکی از اصول طراحی لوگو این است که از نمادهای مناسب استفاده کنید. شما نمی توانید هر آنچه در ذهن خود دارید در لوگوی خود ثبت کنید. پس باید از یک نماد و طرحی مناسب برای انتقال پیام خود استفاده کنید. از آنجایی که در مشاغل مربوط به تهیه غذا ، غذای تهیه شده در سالن سرو نمی شود باید مشتریان غذا را با خود ببرند پس سعی کنید از نمادهایی که مربوط به سالن های غذا خوری و رستوران است پرهیز کنید.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می شود از ابزارها و نمادهایی که به طور مستقیم با تهیه غذا در ارتباط هستند مانند شعله های آتش ، حتی نمادها و تصاویر مربوط به مواد اولیه غذاها مانند تصاویر و نمادهای مربوط به گوشت ، سبزیجات و حبوبات استفاده کنید. این نماد باید بتواند پیام و ماهیت فعالیت شما را به مشتریان نشان دهد.

چهار) رنگ مناسب

رنگها اثر روانشناختی بسیار بالایی دارند. سعی کنید از اثر گذاری آنها غافل نباشید. به عنوان مثال ، رنگ آبی برای تهیه غذا بسیار نامناسب است. این رنگ یک رنگ سرد و منتقل کننده احساس سردی است. همانطور که همه می دانند این غذای گرم است که بسیار لذیذ است. پس از رنگهای گرم برای لوگوی خود استفاده کنید که بتواند اثر خوبی بر ذهن و ذائقه و سلیقه مشتریان شما بگذارد. رنگهای قرمز و زرد از جمله رنگهایی هستند که به شما پیشنهاد می دهیم.

نوشته تکنیکهای طراحی لوگوی مناسب برای آشپزخانه های تهیه غذا اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.