تکنیکهای توسعه محصول جدید

توسعه محصول را می توانیم از جمله فعالیتهایی بدانیم که شرکتها برای معرفی محصولات جدید خود انجام می دهند. دلیل حضور محصولات جدید در بازار ، پاسخ گویی به نیازهای مشتریان است. نیازهای مشتریان روز به روز به دلیل تغییر سلیقه ها و نیازها در حال تغییر و تحول است. ممکن است محصولی که تولید […]

The post تکنیکهای توسعه محصول جدید appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

توسعه محصول را می توانیم از جمله فعالیتهایی بدانیم که شرکتها برای معرفی محصولات جدید خود انجام می دهند.

دلیل حضور محصولات جدید در بازار ، پاسخ گویی به نیازهای مشتریان است. نیازهای مشتریان روز به روز به دلیل تغییر سلیقه ها و نیازها در حال تغییر و تحول است. ممکن است محصولی که تولید می کنید با استفاده از فناوری قدیمی ساخته شده باشد ، در حالی که همزمان به دنبال یافتن بازارهای جدید هستید و یا قصد دارید محصول جدید ولی با فناوری قدیمی تولید کنید.

باید توجه داشته باشید که با این شرایط نمی توان محصول جدیدی را تولید کرد. به همین دلیل در این مقاله تکنیکهایی را ارائه می دهیم که به شما کمک می کند تا محصول جدید را با بهترین روشها بتوانید توسعه دهید.

یک) خلق ایده جدید

در این گام باید صرفاً به تولید ایده جدید فکر کرده تا بتوانید محصول جدید تولید کنید. شما باید بتوانید ایده های جدید زیادی تولید کنید که در نهایت با ارزش گذاری هر کدامشان بهترین ایده را انتخاب نمایید. بنابراین ، از منابع مناسب برای تولید و خلق ایده های جدید استفاده کنید. به شما پیشنهاد می کنیم از طریق مصاحبه با مشتریان و رقیبان خود و همچنین با کارمندانتان به ایده های جدید برسید.

به نظر مشاوره بازاریابی ، تحقیقات نشان می دهد بهترین منبع برای خلق ایده های خلاقانه منابع درون شرکت شما هستند ؛ یعنی مشتریان و کارمندانتان مهمترین منابعی هستند که می توانید ایده های خلاقانه از آنها بگیرید. اگر تحقیقی حساب شده و دقیق تهیه کنید می توانید بهترین ایده ها را به دست آورید. حتی بسیاری از مشتریان ، خودشان تولید محصول جدید را پیشنهاد می دهند که می تواند یک برگ برنده در دستان شما باشد.

دو) آزمایش ایده ها

پس از اینکه مناسب ترین و با ارزش ترین ایده ها را یافتید باید آزمایشهایی را ترتیب دهید و آنچه که ایده پردازی کرده اید را به مرحله آزمایش قرار دهید تا احتمال نتیجه دادن این روشها را بیابید. زیرا در اغلب اوقات ، تصویر محصول با مفهومی که در ذهن مشتری است بسیار متفاوت است.

معمولاً تصویر محصول شما آن چیزی که شما به مشتریان نشان می دهید نیست ، بلکه نحوه نیاز مشتریان به محصول شما و مقایسه آن با رقیبانتان ، تصویر را در ذهن مشتریانتان متفاوت تر می سازد. هر زمان توانستید تصویر مورد نظر خود را از محصول در ذهن مشتریان ایجاد کنید وقت آن است که با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. بهترین روش این است که با مشتریان خود به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید و بتوانید اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید.

سه) تعیین هدف

لازم است اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید تا مسیر حرکت شما را روشن تر سازند. اهداف خود را از بزرگ تا کوچک مشخص کنید و سپس درجه اهمیت و میزان جذابیت هر کدام را برای خودتان مشخص کنید.

چهار) پیش بینی فروش

قبل از اینکه اقدام به توسعه محصول جدید کنید لازم است میزان فروش خود را پیش بینی کنید. پیش بینی میزان فروش و هزینه و سود می تواند به شما کمک کند به این نتیجه برسید که انتظارات شما از توسعه محصول برآورده می شود یا نه ؟

 پنج) تبدیل مفهوم به محصول

در نهایت زمانی که بازار و نیاز سنجی شما تمام شد و پیش بینی های فروش شما را به این نتیجه رساند که محصول جدید می تواند مشتریان کافی داشته باشد لازم است مفهوم مورد نظر را به محصول واقعی تبدیل کنید. در این مرحله با توجه به نتیجه تحقیقاتی که به دست آورده اید می توانید مناسب ترین محصول را تولید کنید.

شش) تبلیغات و ترویج

در نهایت پس از اینکه محصول مورد نظر را تولید کردید باید از طریق تبلیغات و معرفی محصول به ترویج محصول بپردازید.

نظر شما

The post تکنیکهای توسعه محصول جدید appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.