بازاریابی رویدادی چگونه اتفاق می افتد ؟ (بخش اول)

یکی از راهبردهای تبلیغاتی که در بازاریابی مورد استفاده قرار می  گیرد ، راهبرد ارتباط مستقیم یا رو در رو با مشتریان است. با این روش ، شرکتها می توانند پیامهای خود را با شفافیت بیشتری به مشتریان خود منتقل کنند. از جمله رویدادهای بازاریابی یا همان بازاریابی رویدادی که می توانیم با کمکشان برای […]

The post بازاریابی رویدادی چگونه اتفاق می افتد ؟ (بخش اول) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

یکی از راهبردهای تبلیغاتی که در بازاریابی مورد استفاده قرار می  گیرد ، راهبرد ارتباط مستقیم یا رو در رو با مشتریان است.

با این روش ، شرکتها می توانند پیامهای خود را با شفافیت بیشتری به مشتریان خود منتقل کنند. از جمله رویدادهای بازاریابی یا همان بازاریابی رویدادی که می توانیم با کمکشان برای یافتن مشتریان یا ارتباط بیشتر با آنها استفاده کرد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

یک) نمایشگاه

نمایشگاه ها مرکز بازدید افراد زیادی هستند. از طرفی اگر این نمایشگاه متناسب با موضوع کسب و کار شما باشد ، افرادی که برای بازدید مراجعه می کنند همان مشتریان هدف و اصلی شما می توانند باشند. می توانید برای جلب تعداد بیشتری از مخاطبان خود یا آشنایی رو در رو با آنها نمایشگاه هایی را با این هدف راه اندازی کنید. حتی اگر خودتان نیز امکان راه اندازی چنین نمایشگاه هایی را ندارید کافی است در نمایشگاه هایی که در برهه های زمانی مختلف یا شهرهای مختلف برگزار می شود شرکت کنید. با این روش می توانید مشتریان خود را از نزدیک مشاهده کنید و ارتباط رو در رو با آنها برقرار کنید و برنامه های بازاریابی خود را پیاده کنید.

دو) کنسرت ها

امروزه در بسیاری از شهرهای ایران ، کنسرتهای خوانندگان مختلف اجرا می شود. البته بعد از همه گیری کرونا اغلب آنها کنسل شده است ولی کنسرتها در حالت عادی می توانند به عنوان یک فرصت برای بازاریابهایی باشند که تمایل دارند با مشتریان خود از نزدیک آشنا شوند. می توانید ارتباط مستقیم با آنها برقرار کنید. از آنجایی که افراد در این گونه رویدادها معمولاً خوشحال هستند و تجربه هیجان انگیزی داشته اند بیش از سایر موقعیتها می توانید در ترغیب آنها برای خرید یا معرفی برند خود استفاده کنید.

سه) برگزاری مسابقات

جالب است بدانید چند سالی است در ایران برگزاری مسابقات یکی از روشهایی شده است که برندهای مختلف از طریق راه اندازی آن تمایل دارند با مشتریان خود یک ارتباط رو در رو برقرار کنند. می توانید مسابقاتی را به همین منظور راه اندازی کنید و در روز و محلی که این مسابقات را راه اندازی کرده اید ، مشتریان خود را از نزدیک ببینید و با آنها آشنا شوید. این آشنایی های رو در رو به آنها احساس دوستی و نزدیکی را منتقل می کند و انگیزه بیشتری برای ارتباط با برند شما پیدا خواهند کرد.

چهار) همایش ها  

بر اساس تجربیات مشاوره بازاریابی  ؛ یکی دیگر از موقعیتهای مناسب برای بازاریابی رویدادی ، همایشها هستند. با برگزاری همایشها می توانید تعدادی از شرکتها و برندهایی که در زمینه کسب و کار شما فعال هستند و همچنین مشتریانی که از مخاطبان اصلی شما محسوب می شوند را در این همایش گرد هم آورید و به معرفی برند یا محصولات خود بپردازید. در این همایشها شما می توانید با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط مستقیم برقرار کنید. آنها را گرد هم آورید تا شناخت بیشتری از آنها به دست آورید و در مقابل خودتان را نیز بیشتر به آنها معرفی کرده و نزدیک نمایید. پس از این فرصتها نهایت استفاده را ببرید.

پنج) فرصتهای آنلاین در دوران کرونا

امروزه با گسترش اینترنت ، روشهای بازاریابی تغییر و تحول چشمگیری پیدا کرده است. شاید بسیاری از رویدادهایی که در گذشته به صورت واقعی اتفاق می افتاد امروزه به صورت مجازی انجام می شود. به خصوص در چند ماه اخیر که کرونا در اکثر کشورهای جهان گسترش پیدا کرده ، اینترنت به یکی از پر مصرف ترین چیزها در دنیا تبدیل شده است. اگر فرصت برگزاری رویدادهای حضوری را از دست داده اید می توانید تمامی آنها را از جمله نمایشگاه ، کنسرت ، مسابقات و بسیاری از گزینه های دیگر را به صورت مجازی و از طریق اینترنت راه اندازی کنید.


موضوع مرتبط :

تغییرات پیش روی بازاریابی در دوران پس از کرون

عملکرد متفاوت برندهای مختلف در تولید محصولات بهداشتی در دوران شیوع کرونا ویروس

نظر شما

The post بازاریابی رویدادی چگونه اتفاق می افتد ؟ (بخش اول) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.