روشهایی که به شما کمک می کند توانایی کلامی کودک خود را تشخیص دهید !

همانطور که می دانیم یکی از نشانه های هوش بالا در افراد ، داشتن توانایی کلامی بالاست. هر چقدر یک فرد در زمینه کلامی ، توانایی […]

نوشته روشهایی که به شما کمک می کند توانایی کلامی کودک خود را تشخیص دهید ! اولین بار در مرکز هوش کودک نیک. پدیدار شد.

همانطور که می دانیم یکی از نشانه های هوش بالا در افراد ، داشتن توانایی کلامی بالاست.

هر چقدر یک فرد در زمینه کلامی ، توانایی بالایی داشته باشد متوجه می شویم که او از هوش کلی و هوش کلامی بالاتری برخوردار است. برای بسیاری از افراد به ویژه والدین این سوال پیش می آید که از چه طریقی پی به هوش کلامی کودکان خود ببریم در این مقاله به عمده ترین توانایی هایی که نشان می دهد کودک شما از هوش کلامی بالایی برخوردار است می پردازیم. 

یک) گوش کردن

گوش کردن یکی از ابتدایی ترین توانایی هایی است که در درک مفاهیم مختلف به ما کمک می کند. گوش کردن در صورتی که به درستی انجام شود و کودکان یاد بگیرند به سخنان دیگران و چیزهایی که می شنوند با دقت گوش دهند ، به آنها کمک می کند قدرت درک مطالب شنیده شده در آنها نیز افزایش پیدا کند. به همین دلیل قدرت تجزیه و تحلیل و توانایی های کلامی آنها افزایش پیدا می کند. توانایی گوش کردن یکی از مهم ترین توانایی ها برای افزایش توان کلامی افراد است ؛ تا زمانی که این توانایی تقویت نشده است نمی توانیم توانایی کلامی کودکان را افزایش دهیم.

دو) صحبت کردن

کودکان هر چقدر با افراد زیادی صحبت کنند ، در درک و انتقال پیامها به دیگران قوی تر می شوند. بنابراین یکی از روشهایی که می توانید توانایی کلامی کودکان را افزایش دهید این است که با آنها زیاد صحبت کنید و فرصتهایی را فراهم کنید که در آن با افراد زیادی وارد تعامل شوند.

سه) تمرین درس دادن

زمانی که انسانها به دیگران آموزش می دهند چیزهای زیادی یاد می گیرند. اول از همه اینکه قدرت کلامی آنها قوی تر می شود چرا که سعی دارند مطلبی که در ذهن دارند به دیگران آموزش دهند. بنابراین سعی می کنند واژه ها و کلمات مناسب زیادی را یاد بگیرند که به نوبه خود می تواند هوش کلامی را به شدت افزایش دهد. بنابراین ، سعی کنید در میان بازیهایی که تدارک می بینید تمرین آموزش دادن یا معلم شدن را نیز با کودکان خود انجام دهید. آنها زمانی که نقش معلم دارند می توانند درس دادن را تمرین کنند و نوعی آموزش کلامی برای آنهاست.

چهار) بازی با کلمات

بازیهایی که در آنها کلمات زیادی مورد استفاده قرار می گیرد از مناسب ترین بازیها برای افزایش هوش کلامی کودکان است. سعی کنید با کلمات مختلف و متنوع ، بازیهای جذابی راه بیاندازید و یک تجربه هیجان انگیز و در عین حال بازی سرگرم کننده ای را با کودکان خود ترتیب دهید.

پنج) داستان گویی

شرایطی را فراهم کنید که در آن هر فردی که در بازی مشارکت می کند داستانی را برای بقیه تعریف کند. این داستان می تواند از قصه هایی که قبلاً شنیده اند یا حتی در همان زمان در ذهن خود طراحی کرده اند باشد. هر چقدر داستانهای زیادی برای کودکان تعریف شود یا آنها را تشویق کنید که خودشان داستانی را بگویند بیشتر می توانید توانایی و هوش کلامی کودکان را تقویت کنید. به طور کلی ، داستان گفتن و یا داستان ساختن از جمله بازیها و تمرینهایی است که توانایی های ذهنی بسیاری را می تواند در کودکان افزایش دهد.

شش) بازی قانع کردن

می توانید یک بازی که در آن باید یکی در مورد موضوعی ، طرف مقابل را قانع کند راه بیاندازید. کودکان در این بازی سعی می کنند تمام تلاش خود را به کار ببرند تا شما را قانع کنند. به همین دلیل سعی می کنند کلمات و جملاتی را پیدا کنند که در این کار موفق شوند. پس به آنها کمک می کند تا هوش کلامی خود را تقویت کنند.

 

 

نوشته روشهایی که به شما کمک می کند توانایی کلامی کودک خود را تشخیص دهید ! اولین بار در مرکز هوش کودک نیک. پدیدار شد.