تکنیکهای افزایش فروش بیمه عمر

همواره در خصوص فروش بیمه عمر سوالات زیادی پرسیده می شود. سوالاتی از این دست که چگونه می توان میزان فروش این بیمه ها را افزایش داد ؟ از آنجایی که افراد زیادی به اهمیت این بیمه ها پی نبرده اند یا میزان ضرورت آن برای زندگی را نمی دانند در اغلب اوقات ، استقبال […]

The post تکنیکهای افزایش فروش بیمه عمر appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

همواره در خصوص فروش بیمه عمر سوالات زیادی پرسیده می شود. سوالاتی از این دست که چگونه می توان میزان فروش این بیمه ها را افزایش داد ؟

از آنجایی که افراد زیادی به اهمیت این بیمه ها پی نبرده اند یا میزان ضرورت آن برای زندگی را نمی دانند در اغلب اوقات ، استقبال خوبی از این بیمه ها به عمل نمی آید. هر زمان که اقدام به تبلیغات یا فروش بیمه های عمر می کنید بسیاری از مشتریان و افراد لزوم داشتن چنین بیمه ای را درک نمی کنند. به همین دلیل کارگزارانی که به ارائه خدمات بیمه عمر مشغول هستند همواره با مشکل جذب مشتریان دست و پنجه نرم می کنند. به همین دلیل موضوع این مقاله را به ارائه راهکارهایی برای افزایش فروش بیمه عمر اختصاص داده ایم.

 

یک) کشف نقاط قوت

بسیاری از بیمه ها در کشف نقاط قوت خود نمی توانند به خوبی عمل کنند. یکی از روشهایی که به شما کمک می کند به درستی بتوانید نقاط قوت خود را کشف کنید ، این است که به زمانهایی که میزان فروش شما بالا بوده است دقت کنید. چه عاملی موجب شده بود تا میزان فروشتان افزایش پیدا کند ؟ آیا دادن اطلاعات کافی در خصوص بیمه عمر برای مشتریان موثر بوده است ؟ آیا انتخاب زمان و مکان مناسب برای تبلیغات بیمه عمر اثرگذار بوده است ؟

به نظر مشاوره بازاریابی ، توجه به هر کدام این عوامل موجب می شود نقاط قوت خود را پیدا کنید. پس یک تاریخچه فروش تهیه کنید و زمانهایی که موفق به میزان فروش بالا شده اید را در آنها مشخص کنید. همچنین عوامل و عناصری که موجب شده بود تا میزان فروش ما افزایش پیدا کند نیز کشف کنید. با کشف این عوامل می توانید به عنوان نقاط قوتتان به آنها تکیه کنید و همچنان عملکرد موفقی داشته باشید.

 

دو) کشف نقاط ضعف

به همان اندازه که کشف نقاط قوت شما مهم است ، کشف نقاط ضعف نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که این نقاط یا عوامل دقیقاً همان چیزی هستند که باید به فکر تغییر و اصلاح آنها باشید. تا زمانی که موفق به اصلاح این عوامل نشده اید نمی توانید در زمینه فروش موفق باشید. می توانید برای کشف این عوامل ، با مشتریان خود مصاحبه هایی را ترتیب دهید و یا نظر سنجی هایی را راه اندازی کنید و اطلاعات حاصل از این نظر سنجی ها و مصاحبه ها را در اصلاح روش خود در فروش بیمه به کار ببرید.

 

سه) ایجاد علاقه در مشتریان

شما هر محصولی که به مشتریان عرضه می کنید تا زمانی که علاقه مندی کافی در مشتریان ایجاد نکنید آنها به سمت خرید کردن سوق پیدا نمی کنند. شما خودتان را به جای مشتریانتان فرض کنید ، چه چیزی می تواند شما را ترغیب کند تا از خدمات بیمه عمر استفاده کنید ؟ تا زمانی که ضرورت این کار را ندانید به هیچ عنوان برای خرید آن اقدامی نخواهید کرد. پس سعی کنید اطلاعات کافی در خصوص مزایای این بیمه در اختیار مشتریان قرار دهید. از امکانات تبلیغاتی مناسب استفاده کنید و ضرورت داشتن این بیمه را به درستی به آنها نشان دهید.

 

چهار) ایجاد اعتماد

یکی دیگر از عناصر بسیار مهم در جلب مشتریان ، ایجاد اعتماد بین طرفین است. مشتریان باید بتوانند به شما و تعهداتی که می دهید اعتماد کنند. همچنین آنها نیاز دارند بدانند پولی که صرف خرید این بیمه شده و به نوعی پیش خرید کرده اند می تواند برای آنها تضمین مناسبی باشد. در نتیجه ، لازم است اعتماد لازم و کافی را در میان آنها ایجاد کنید و هر آنچه آنها نیاز دارند تا به شما و خدماتتان اعتماد کنند در اختیارشان قرار دهید.


موضوع مرتبط :

مزیتهای فروش بیمه نسبت به سایر محصولات و خدمات

روشهای افزایش فروش خدمات بیمه

مراحل بازاریابی و فروش بیمه عمر در ۲۰ گام اجرایی

بازاریابی بیمه چه روش هایی دارد؟ نکات کلیدی بازاریابی بیمه کدامند؟

استراتژیهای بازاریابی محصولات پزشکی و دارویی برای بیماران و پزشکان

 

 

نظر شما

The post تکنیکهای افزایش فروش بیمه عمر appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.