کودکان با هوش حرکتی بالا برای چه مشاغلی مناسب هستند ؟

داشتن شغل مناسب یکی از موضوعات مهم در زندگی هر فردی است. علاوه بر اینکه شغل به عنوان منبع اصلی درآمد افراد محسوب می شود بلکه […]

نوشته کودکان با هوش حرکتی بالا برای چه مشاغلی مناسب هستند ؟ اولین بار در مرکز هوش کودک نیک. پدیدار شد.

داشتن شغل مناسب یکی از موضوعات مهم در زندگی هر فردی است.

علاوه بر اینکه شغل به عنوان منبع اصلی درآمد افراد محسوب می شود بلکه به عنوان هویت افراد نیز جایگاه ویژه ای دارد. یکی از مواردی که می تواند هویت افراد را به ما نشان دهد شغلی است که آنها انتخاب کرده اند. اما در کنار این مسائل مهم ، اینکه ما بتوانیم شغلی که متناسب با توانایی های هوشی و مهارتها و استعدادهای خدادادی ماست انتخاب کنیم یکی از موضوعات مهم و اصلی در داشتن احساس رضایت و در نتیجه موفقیت در زندگی است.

بسیاری از افراد باهوشی هستند که به دلیل انتخاب یک شغل نامناسب بارها شکست را تجربه کرده اند و از نظر خود و دیگران به عنوان افرادی بی استعداد یا بدون انگیزه و تلاش برچسب خورده اند. پس بسیار مهم است که شغلی متناسب با استعدادها و توانایی های خود انتخاب کنیم. به دلیل اهمیت این موضوع ، امروزه برای والدین بسیار مهم است که توانایی های کودک خود را در بدو کودکی تشخیص دهند تا او را به سمت توانایی های خود سوق دهند.

بسیاری از والدین در این زمینه افراط می کنند و خود و کودکشان را دچار استرس و سردرگمی می کنند. بهتر است ابتدا آرامش خود را حفظ کنید و با گذشت کمی زمان ، اجازه بدهید تا توانایی های کودکان شما کم کم بروز پیدا کند. توانایی های حرکتی کودکان یکی از اولین توانایی هایی است که بروز پیدا می کند. چرا که در مسیر رشد توانایی های ذهنی ، این توانایی های حرکتی هستند که زودتر شکل می گیرند و زودتر به رشد کودک کمک می کنند.

از آنجایی که در چند مقاله قبلی نیز در خصوص هوش و مهارتهای حرکتی کودکان و روشهای افزایش آنها صحبت کردیم در این مقاله قصد داریم در خصوص مشاغلی که برای کودکان با هوش حرکتی-جنبشی بالا مناسب است بپردازیم.

یک) فعالیتهای هنری

فعالیتهای هنری معمولاً نیاز به هوش حرکتی بالایی دارند. شما برای فعالیت در زمینه های مختلف هنری از قبیل: بازیگری ، کارگردانی ، گویندگی ، نقاشی ، هنرهای تجسمی ،  موسیقی و صنایع دستی… نیاز به هوش حرکتی بالایی دارید تا در این هر کدام از این زمینه ها موفق باشید. بنابراین ، برای کودکانی که هوش حرکتی بالایی دارند یعنی هم حرکات درشت و هم ظریف و ریز را با ظرافت و دقت انجام می دهند.

می توان فعالیتهای هنری را به عنوان یک شغل مناسب برای این افراد در نظر گرفت. از آنجایی که خلق آثار هنری به خلاقیت افراد نیز بسیار وابسته است ، بنابراین می توان گفت کارهای هنری که هم خلاقیت و هم فعالیت های حرکتی در آنها نقش مهمی دارند مناسب ترین شغل برای افراد با هوش حرکتی بالا هستند.

 

انواع هوش

دو) ورزشهای حرفه ای

زمینه های مختلف ورزشی به ویژه ورزشهایی که تحرک بالا در آنها نقش مهمی دارد می تواند یک شغل یا مسیر مناسب برای کودکانی باشد که توانایی ها و مهارتهای حرکتی بالایی دارند. یک ورزشکار خوب علاوه بر اینکه باید قدرت ذهنی قوی برای اقدام مناسب در لحظه مناسب را داشته باشد بلکه باید توانایی و قدرت بدنی مناسب برای عملکرد در آن زمینه را نیز داشته باشد. به همین دلیل ، بهتر است توانایی های حرکتی کودکان خود را مشخص کرده و سعی کنید با یک مربی ورزشی حرفه ای مشورت کنید تا به این نتیجه برسید که کدام زمینه ورزشی برای او مناسب تر است.

سه) مشاغل حوزه های درمان

برخی از مشاغل پیراپزشکی مانند کاردرمانگری و فیزیوتراپی به دلیل اینکه با فعالیتهای بدنی و حرکتی سر و کار دارند یکی از مشاغل مناسب برای افرادی هستند که هوش حرکتی بالایی دارند. در این مشاغل علاوه بر اینکه یک کاردرمانگر یا فیزیوتراپیست باید حرکت مناسب برای تقویت عضلات بیمار خود را تشخیص دهد بلکه باید به او در عملی کردن آن حرکات بدنی نیز کمک کند. بنابراین ، مشاغلی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند نیز از جمله مشاغل مناسب برای این افراد هستند.

تست هوش کودک                         استعدادیابی

چهار) رانندگی

رانندگی کردن به مهارت حرکتی بسیار بالایی نیاز دارد. هماهنگی مغز ، چشم و دست و پا یکی از نیازهای اصلی برای این کار است. می توانید با توجه به اینکه فرزند شما چقدر مهارت حرکتی نشان می دهد او را به سمت ورزشهایی مانند اتومبیل رانی یا سایر مشاغلی که با خودروها و رانندگی در ارتباط هستند سوق دهید.

پنج) فعالیتهای نمایشی

فعالیتهای نمایشی شامل حرکات نمایشی که در سیرکها اجرا می شود یکی از فعالیتها و مشاغل مناسب برای افرادی است که سعی دارند مهارتهای حرکتی خود را به چالش بکشند. اگر فکر می کنید فرزند شما در زمینه فعالیتهای بدنی و نمایشی استعداد و توانایی مناسبی دارد می توانید او را به سمت این مشاغل سوق بدهید.

به طور کلی می توان گفت ، افرادی که توانایی و هوش حرکتی-جنبشی بالایی دارند از فعالیتهای حرکتی و فیزیکی بسیار لذت می برند. بنابراین به محض اینکه شاهد مهارتهای حرکتی مناسب فرزندان خود بودید به این نتیجه نرسید که او برای این دسته از مشاغل مناسب است بلکه علاقه مندی و لذت بردن از این مشاغل و فعالیتها یکی از اصول اساسی است که همواره باید مد نظر قرار دهید.


کودکان با هوش حرکتی بالا برای چه مشاغلی مناسب هستند ؟

هوش حرکتی و ملاکهای تشخیص آن در کودکان و بزرگسالان

هوش کودک

تمرینات حرکتی ساده و عملی برای افزایش هوش جنبشی-حرکتی کودکان

 

نوشته کودکان با هوش حرکتی بالا برای چه مشاغلی مناسب هستند ؟ اولین بار در مرکز هوش کودک نیک. پدیدار شد.