رمز موفقیت در بازاریابی ۳۶۰ درجه

بازاریابی ۳۶۰ درجه تلاش می کند برند خود را در فضاها و موقعیتهای مختلف به مخاطبان ارائه دهد. هر زمان در تلویزیون تبلیغی را دیدید و همزمان در خیابانها و میادین شهر نیز شاهد بنرهایی برای تبلیغ همان برند بودید و در شبکه های اجتماعی نیز مشاهده کردید در واقع شما شاهد بازار ۳۶۰ درجه […]

The post رمز موفقیت در بازاریابی ۳۶۰ درجه appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

بازاریابی ۳۶۰ درجه تلاش می کند برند خود را در فضاها و موقعیتهای مختلف به مخاطبان ارائه دهد.

هر زمان در تلویزیون تبلیغی را دیدید و همزمان در خیابانها و میادین شهر نیز شاهد بنرهایی برای تبلیغ همان برند بودید و در شبکه های اجتماعی نیز مشاهده کردید در واقع شما شاهد بازار ۳۶۰ درجه هستید. اگر قصد دارید از این روش بازاریابی استفاده کنید در این مقاله به رمزها و روشهای موفقیت در این نوع بازاریابی می پردازیم.

یک)  شرکتهای موفق را زیر نظر بگیرید

سعی کنید شرکتهایی که در این زمینه موفق عمل کرده اند را پیدا کرده و روشهای موفقیت آنها را جویا شوید تا شما را در مسیر بازاریابی کمک کند. زمانی که شما شروع به بازاریابی با روش ۳۶۰ درجه می کنید احساس می کنید این کار بسیار دشوار است ولی زمانی که شاهد فعالیتهای دیگران در این مسیر باشید و روشهای آنها را کشف کنید خواهید فهمید که این کار چندان هم دشوار نیست و می توانید با کمی تلاش و دقت آن را انجام دهید.

دو) شناخت خود از مشتریان را افزایش دهید

قبل از هر چیزی باید مشتریان و بازار اصلی یا همان هدف خود را بشناسید. به هیچ عنوان نباید به حدسیات خود اکتفا کنید بلکه باید در خصوص مشتریان و بازار اصلی خود تحقیقات هدفمندی را انجام دهید. باید اطلاعات دقیقی در خصوص اینکه از چه چیزهایی لذت می برند و چه چیزهایی برای آنها چندان خوشایند نیست کسب کرده و آنها را در بازاریابی خود استفاده کنید. علاوه بر این ، لازم است درباره اینکه از چه شبکه ها و رسانه هایی برای برقراری ارتباط و کسب اطلاعات استفاده می کنند تا از طریق این شبکه ها با آنها ارتباط برقرار کنید. سعی کنید از تحقیقات متعدد شامل ، نظر سنجی ، مصاحبه و آزمایش استفاده نموده تا در مسیر بازاریابی خود در اسرع وقت واکنشها و عملکردهای مناسبی را از خود نشان دهید.

سه) اهداف بازاریابی ۳۶۰ درجه خود را تعیین کنید

به نظر مشاوره بازاریابی ، اگر در خصوص اینکه هدفهای شما از این بازاریابی چیست چندان مطمئن نیستید ، نمی توانید در این بازاریابی موفق باشید. باید سعی کنید در این حوزه اطلاعات خود را افزایش داده و سعی کنید کاری خاص تر از دیگران انجام دهید.

چهار) زمان مناسب را انتخاب کنید

در بازاریابی ۳۶۰ درجه ، زمان بندی از اهمیت زیادی برخوردار است. شما باید مطمئن شوید که تبلیغ و روشهای بازاریابی خود را در بهترین زمان ممکن ارائه می دهید. باید روشی را انتخاب کنید که هم موجب افزایش آگاهی مردم و هم علاقه افراد می شود.

پنج) ارتباط بخشهای مختلف بازاریابی

برنامه های بازاریابی شما در بازاریابی ۳۶۰ درجه باید بسیار هماهنگ و مرتبط با یکدیگر باشند. ارتباط و هماهنگی بین بخشهای مختلف می تواند عملکرد کلی شرکتتان را بسیار بهبود بخشد.

شش) تحلیل داده ها در بازاریابی ۳۶۰

قطعاً داده های مختلفی را در اثر ارتباط با مشتریان خود و با روشهای مختلف از جمله ابزارها و پرسشنامه های نظر سنجی ، مصاحبه یا واکنش مشتریان به محصولات و برند یا پیامهایی که منتشر کرده اید به دست می آورید ؛ بهتر است این داده ها را به صورت اطلاعاتی منسجم درآورید و آنها را برای تعیین اهداف و مسیر خود استفاده کنید. این داده ها به عنوان غنی ترین و بهترین منابع اطلاعاتی شما هستند که می توانند علاوه بر تحلیل عملکردهای فعلی شما بلکه مسیر و نقشه آینده شما را نیز به خوبی تعیین کنند.

تجربه شرکتها ، مجموعه ها و برندهای مختلف نشان داده است که این روش بازاریابی می تواند یک روش کارساز و سودمند برای شرکتها باشد. بنابراین ، توصیه می شود از روشهای گفته شده در بالا به درستی استفاده کنید و این شیوه بازاریابی را به خوبی پیاده سازید.

مارکتینگ ۳۶۰ درجه چیست و چگونه از آن استفاه می شود ؟

انواع بازاریابی

نظر شما

The post رمز موفقیت در بازاریابی ۳۶۰ درجه appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.