عوارض جانبی بوتاکس

عوارض جانبی بوتاکس بر روی بدن ، صورت و دهان موضوع این مقاله آموزشی می باشد. عوارض عمومی تزریق بوتاکس: *درد ، تورم و قرمزی از […]

The post عوارض جانبی بوتاکس appeared first on انواع بوتاکس | نمایندگی اصلی فروش.

عوارض جانبی بوتاکس بر روی بدن ، صورت و دهان موضوع این مقاله آموزشی می باشد.

عوارض عمومی تزریق بوتاکس:

*درد ، تورم و قرمزی از پاسخ و عکس العمل طبیعی بدن و پوست به هر نوع عمل تزریقی است. این عارضه ها اغلب از میزان درجه کم تا متوسطی برخوردارند و به طور معمول ظرف چند ساعت از بین می روند و احتیاجی به درمان خاصی ندارند.

*در بعضی موارد نیز کبودی در بیماران مشاهده می شود که به علت اینکه نواحی عروقی خونی قبل از تزریق به درستی مشخص نشده اند ، منجر به سوراخ شدن عروق خونی گردیده که اغلب بعد از 7 الی 10 روز از بین می رود. از این رو انتخاب پزشک متخصص حاذق و باتجربه و کلینیک های معتبر بسیار حائز اهمیت است.

*از دیگر عارضه های جانبی رایج بوتاکس می توان سردرد ، تهوع خفیف و علائم سرماخوردگی را نام برد که اغلب برای افرادی که نخستین تزریق بوتاکس آنهاست اتفاق می افتد. برطرف شدن این علائم اغلب چند ساعت تا چند روز طول می کشد.

*تابحال گزارشی حاکی از بروز عفونت درباره ی تزریقاتی که در کلینیک های معتبر توسط متخصصان باتجربه انجام شده ، دیده نشده است. ولی با این وجود ، امکان بروز عفونت در موارد نادر وجود دارد.

عوارض بوتاکس در محل تزریق:

افتادگی پلک: افتادگی پلک در دوره های پیشین بسیار رایج بود و در حال حاضر نیز در کسانی که عمل تزریق را در کلینیک های غیردرمانی و نامعتبر انجام داده اند و از داروهای غیر اصل استفاده کرده اند ، دیده می شود. این مشکل به علت تزریق غیرصحیح در محل نامناسب رخ می دهد. برطرف شدن افتادگی پلک اغلب 15 روز تا 2 ماه زمان می برد. با این وجود با اتمام خواص و تاثیرات داروی بوتاکس کاملاً این عارضه نیز برطرف خواهد شد.

تورم بافت لنفاوی ابرو و پلک: امکان بروز این دسته از عوارض ناچیز است و اغلب در افرادی دیده می شود که زمینه تورم و ادم را در قسمت های ابرو و پلک دارند.

افزایش خطوط اطراف بینی: بعضی مواقع با از کار افتادن ماهیچه های بین ابرو و اطراف چشم ، حرکت ماهیچه های پیرامون بینی افزایش یافته و خطوط اطراف بینی بیشتر آشکار می شوند. با تزریق بوتاکس در این قسمت این عارضه به راحتی قابل حل است.

چهره یخ زده و بی احساس: ایجاد چهره ای سرد و بی احساس اغلب به علت تزریق زیاد از حد داروی بوتاکس رخ می دهد. به منظور جلوگیری از این مشکل ، ابتدا مقدار کمی از بوتاکس را در موضع درمان تزریق کنید و تا یک ماه صبر کنید تا اثرات نهایی تزریق کاملاً ظاهر شود و آنگاه در صورت نیاز می توانید تزریق را مجدداً تکرار نمایید.

افتادگی ابرو: در صورتی که نقاط تزریق بوتاکس در قسمت پیشانی بیشتر از حد استاندارد پایین تر تزریق گردد سبب افتادگی پلک و ابروها می شود. این مشکل بر روی بینایی فرد اثری نخواهد گذاشت و اغلب بعد از 1 الی 4 هفته از بین می رود. اگر عمل تزریق به وسیله ی متخصص انجام شود امکان بروز این نوع عوارض احتمالی به حداقل خواهد رسید.

عوارض بوتاکس در اطراف دهان:

ـ عدم تقارن و قرینگی

ـ فلج شدن عضلات لب و ناتوانی در صحبت کردن و بلعیدن

ـ سختی در لبخند زدن

به طور کلی باید گفت تزریق بوتاکس برای نواحی اطراف دهان گزینه مناسب درمانی و زیبایی نیست و تزریق ژل و فیلر نتایج بهتر و عوارض کمتری را به دنبال خواهد داشت.

عوارض بوتاکس در تزریق گردن:

اصلی ترین عوارض تزریق بوتاکس در ناحیه گردن کاهش ترشح بزاق دهان و مشکل بلعیدن است. در صورتی که بوتاکس در ماهیچه های عمقی گردن پخش شود احتمال سختی در حرکت دادن گردن و چرخش آن ممکن است ایجاد شود. این مشکل اغلب در مواردی اتفاق می افتد که پزشک معالج از تبحر و تسلط لازم در تزریق بوتاکس برخوردار نباشد.

شرایط نگهداری بوتاکس

داروی بوتاکس به طور معمول در فریزر و در دمای زیر 5 درجه سانتی گراد باید نگه داری شود. داروی بوتاکس بعد از ترکیب شدن با حلال رقیق کننده سالین باید در دمای 2 تا 8 درجه سانتی گراد در یخچال نگه داری شود. این داروی تزریقی می بایست طی 4 ساعت بعد از آماده سازی مورد استفاده قرار گیرد. چرا که با گذشت 12 ساعت از ترکیب شدن مایع تا 24 درصد اثربخشی آن کاهش خواهد یافت و بعد از طی 7 الی 12 روز تقریباً 70 درصد اثرگذاری و خواص آن از دست خواهد رفت. البته بعضی از شرکت های تولید کننده های بوتاکس مدعی هستند که با نگه داری داروی بوتاکس در دمای مناسب یخچال ، اثربخشی و خواص آن تا یک ماه همچنان حفظ خواهد شد.


بوتاکس مصپورت          بوتاکس دیسپورت         بوتاکس دیستون        بوتاکس کنیتوکس

The post عوارض جانبی بوتاکس appeared first on انواع بوتاکس | نمایندگی اصلی فروش.