راهکارهای حفظ انگیزه کارکنان در محیط کاری

در بخش اول از این مقاله ، به اهمیت حفظ انگیزه مشتریان در محیط کاری اشاره کردیم. در آن مقاله بیان شد که حفظ انگیزه کارکنان یکی از ارکان اصلی در فعال باقی ماندن کسب و کار شما است. همچنین به چند مورد از راهکارها نیز اشاره شد که به دلیل اهمیت موضوع در حوزه […]

The post راهکارهای حفظ انگیزه کارکنان در محیط کاری appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

در بخش اول از این مقاله ، به اهمیت حفظ انگیزه مشتریان در محیط کاری اشاره کردیم. در آن مقاله بیان شد که حفظ انگیزه کارکنان یکی از ارکان اصلی در فعال باقی ماندن کسب و کار شما است.

همچنین به چند مورد از راهکارها نیز اشاره شد که به دلیل اهمیت موضوع در حوزه بازاریابی ، در این بخش از مقاله به ادامه راهکارها می پردازیم.

یک) فضای پر انرژی و مثبت

در اینکه بتوانید در فضای کاری خود یک فضای مثبت ایجاد کنید بیش از هر چیزی به مدیر آن مجموعه مرتبط است. نقش مدیران در ساختن یک فضای پر انرژی و مثبت در محیط کاری بسیار پر رنگ است. به عنوان مثال ، اگر مشاهده کردید که کارمندان و کارکنان شما به شکل نادرستی وارد یک رقابت ناسالم شده اند باید سعی کنید یک فضای دوستانه و به دور از رقابتهای ناسالم ایجاد کنید ؛ چرا که اکثر کارمندان به دلیل جلب توجه مدیران یا کسب امتیازات و منافع بیشتر است که دست به رقابت می زنند.

در حالی که اگر مدیران فضایی را فراهم کنند که در آن کارهای تیمی اهمیت و ارج داشته باشد این فضای ناسالم از بین خواهد رفت و به جای صرف انرژی بیش از اندازه برای رقابتهای فردی ، به هدف مشتریان انرژی زیادی صرف می شود که خستگی های بی مورد و استرس زا را نیز در بین کارمندان کاهش خواهد داد.

دو) افزایش مهارت کارکنان

به هر اندازه که توان و مهارت تیم کارکنان شما بیشتر باشد ، به همان اندازه سریعتر به اهداف خود خواهید رسید. سعی کنید برای رسیدن به این هدف ، برنامه های افزایش توانمندی و مهارت در کارکنان خود داشته باشید. برنامه هایی را که در نظر گرفته اید در ساعات اداری انجام دهید ، چرا که کارمندان در خارج از ساعات کاری به سختی می توانند در این برنامه ها شرکت کنند. سعی کنید زمان استراحت و خارج از محیط کاری را برای این اقدام در نظر نگیرید چرا که حضور در این برنامه ها به یک اجبار تبدیل می شود و در اغلب موارد ، عدم رضایت کارمندان را در پی خواهد داشت ؛ ولی زمانی که این فعالیتها ، بخشی از ساعات اداری باشد ، آنها با انگیزه بیشتری در این برنامه ها مشارکت می کنند.

سه) استفاده از تکنیکهای جدید

به نظر مشاوره بازاریابی ، برای اینکه مجموعه ای از کارمندانی که جزء بهترینها هستند داشته باشید. سعی کنید از تکنیکها و روشهای مختلفی برای به روز کردن فعالیتها و دانش کارکنان خود استفاده کنید. بسیاری از روشهایی که شما به کار می برید پس از مدتی قدیمی خواهد شد و لازم است از روشهای جدید برای انجام آنها استفاده کنید. اگر به استفاده از روشهای قدیمی ادامه دهید پس از مدتی حرکت نزولی در رشد منفی در فعالیتهای شما دیده می شود.

چهار) اهمیت به علاقه کارکنان

یکی از دلایلی که کارمندان در محیط کاری دچار یکنواختی و کسالت می شوند این است که فعالیتشان تبدیل به یک کار تکراری می شود. برای از بین بردن این فضا در محیط کاری خود سعی کنید به علایق کارکنان خود توجه داشته باشید. قرار دادن ابزارهای ورزشی یا بازی در محیط کاری می تواند به افزایش نشاط و عدم یکنواختی در محیط کار منجر شود. برنامه های متنوع در محیط کاری از جمله روشهایی است که می تواند انگیزه کارکنان در محل کارشان را بالا ببرد.

پنج) تقسیم اهداف بزرگ

یکی از روشهایی که می تواند کارهای دشوار را در محیط کاری آسان کند و انگیزه کارکنان را افزایش دهد ، ساده سازی کارها و اهداف دشوار است. سعی کنید اهداف بزرگ خود را به بخشهای کوچکتر تبدیل کنید. همچنین اهداف بزرگ و بلند مدت ، کارکنان شما را خسته خواهد کرد ؛ پس اهداف را کوچک سازید تا سریع تر به هدفها دسترسی پیدا کنید و انگیزه کارکنان خود را حفظ کنید.

نظر شما

The post راهکارهای حفظ انگیزه کارکنان در محیط کاری appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.