موضوعات بنیادی در طراحی لوگوی محصولات غذایی

طراحی لوگو برای صنایعی که با مواد غذایی در ارتباط هستند از مشاغلی مانند قنادی ها ، خشکبار ، لبنیات سنتی تا صنایعی که در کارخانه […]

نوشته موضوعات بنیادی در طراحی لوگوی محصولات غذایی اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.

طراحی لوگو برای صنایعی که با مواد غذایی در ارتباط هستند از مشاغلی مانند قنادی ها ، خشکبار ، لبنیات سنتی تا صنایعی که در کارخانه ها تولید می شود را در بر می گیرند.

در هر حد و اندازه ای از کسب و کارتان که هستید می توانید برای خودتان یک برند اختصاصی طراحی کنید و در زمینه تبلیغات ، مشتری یابی و فروش از آن استفاده کنید. لوگوها به کسب و کار شما شخصیت می بخشند. آنها نمادهایی هستند که هویت و هدف شما را به مخاطبان نشان می دهند. در بسیاری از مواقع شما نمی توانید یا فرصت آن را ندارید که به صورت مفصل به توضیح فعالیت و اهداف خود بپردازید یا از جذابیت خوبی در زمینه تبلیغات و مشتری یابی یا فروش برخوردار نیستید.

بنابراین به طراحی یک نماد که شامل اهداف و هویت فعالیت شماست اکتفا می کنید و از این نماد در بخشهای مختلف فعالیت خود استفاده می کنید. بنابراین ، در طراحی لوگوها باید دقت کافی را داشته باشید که علاوه بر موجز و خلاصه بودن بتوانید هویت اصلی و اهداف کلی خود را به خوبی برای مخاطبانتان مشخص کنید. در این مقاله به طراحی لوگوهای مواد غذایی می پردازیم.

 تأمین مواد غذایی از جمله مسائلی است که به صورت دائمی مورد بحث قرار می گیرد و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تأمین مواد غذایی با طبقه اجتماعی و اقتصادی چندان ارتباط زیادی ندارد چرا که از جمله محصولات و کسب و کارهایی است که همه افراد در سنین مختلف در طبقات اجتماعی و اقتصادی مختلف از جزء ضروریات زندگیشان است و مجبور به تهیه آن هستند. به همین دلیل به صورت دائمی مورد بحث و گفتگو است و جزو مشاغلی است که از تحرکات بسیار بالایی برخوردار است.  در طراحی لوگوهای صنایع مواد غذایی باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

یک) انتقال مفهوم کیفیت

محصولات غذایی از جمله محصولاتی است که کیفیت آن بسیار اهمیت دارد. همه افرادی که به خرید مواد غذایی که از اقلام مورد نیاز زندگیشان است می پردازند کیفیت را اصل اولیه خرید خود قرار می دهند. از طرفی مشاغلی که با مواد غذایی سر و کار دارند این اهمیت را به خوبی درک کرده اند و زمینه های رقابتی در این حوزه بسیار افزایش یافته است. به عنوان مثال ، پنیر صباح ، برند جدیدی است که به تازگی تبلیغات خود را گسترش داده است.

زمانی که به خرید این محصول می پردازید و با سایر برندها که شاید بسیار زودتر از این برند شروع به فعالیت کرده اند مقایسه می کنید متوجه می شوید که از سطح کیفیت خوبی برخوردار است. بنابراین ،این برند به خوبی زمینه رقابتی در بازار محصولات غذایی را درک کرده است و از این وسیله برای بازاریابی استفاده کرده و به موفقیت نیز دست پیدا کرده است.

دو) رعایت تفاوت

امروزه کمتر کسی حوصله این را دارد که زمان زیادی را صرف خرید محصولات مورد نیاز خود کند. آنها زمانی که به فروشگاه ها یا مراکزی مانند قنادی ها یا سایر مراکز فروش محصولات غذایی سر می زنند با اسامی تجاری و برندهای مختلفی مواجه می شوند که همه این برندها می توانند نیازهای آنها را برآورده کنند.

پس کدام ویژگی موجب می شود که آنها محصول شما را ترجیح دهند ؟ تصور کنید در شرایطی که آنها هیچ شناختی از کیفیت هیچ از محصولات مد نظر یا آنچه که مشاهده می کنند ندارند معمولاً لوگو و طراحی بسته بندی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین سعی کنید لوگوی خود را به صورت متفاوت طراحی کنید. هر چند که باید لوگوهای مواد غذایی نشان دهنده زمینه فعالیت آنها و محصولات غذایی باشد ولی نوع طراحی آن می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال ،ممکن است چندین فروشگاه یا شیرینی پزی در خصوص پخت انواع کیک مشغول فعالیت باشند ؛ همه آنها احتمالاً سعی می کنند از تصویر کیک تولد برای طراحی لوگوی خود استفاده کنند.

این کار ، به نظر کار درستی است اما توجه داشته باشید که برندهای مختلفی از این تصویر استفاده می کنند. بنابراین ، خلاقیت در نوع طراحی و رنگ قطعاً می تواند لوگوی شما را متفاوت سازد. حتی می توانید اگر برند شناخته شده ای هستید لوگویی طراحی کنید که ارتباط چندانی با محصول غذایی شما نداشته باشد ولی بتواند هدف فعالیتی شما را نشان دهد. این کار در محصولات الکترونیکی انجام شده ولی تا کنون در لوگوهای مربوط به محصولات غذایی کمتر دیده شده یا اصلاً دیده نشده است.

سه) طراحی هیجان انگیز

محصولات غذایی می توانند برای افراد هیجان انگیز باشند. به ویژه محصولاتی مانند کیک ها و شیرینی ها برای افراد در سنین مختلف از هیجان بالایی برخوردار است. بنابراین ، بهتر است در طراحی لوگوی این محصولات غذایی به ویژگی هیجان در این لوگوها توجه ویژه ای داشته باشید.


طراحی لوگو برای سالنهای ورزشی

طراحی لوگو برای فروشگاه های اینترنتی

طراحی لوگوی شرکتهای حمل و نقل

طراحی لوگوی مالی

طراحی لوگوهای انتزاعی

طراحی لوگو برای مراکز رشد

طراحی لوگوی بیمه

طراحی لوگو بازی کامپیوتری 

طراحی لوگو برای برند پوشاک 

طراحی لوگوی مذهبی

نوشته موضوعات بنیادی در طراحی لوگوی محصولات غذایی اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.