انواع تیزر تبلیغاتی

در مقاله قبلی به تیزرهای تبلیغاتی و ویژگی های آن و تفاوتش با سایر تبلیغات پرداختیم. به طور کلی ، تیزرهای تبلیغاتی به نوعی از تبلیغات اشاره دارند که هدف از ساختن آنها این است که در زمان پخش آن مردم به آن توجه کنند و به محض تمام شدنش چنان کنجکاوی یا انگیزه در …

در مقاله قبلی به تیزرهای تبلیغاتی و ویژگی های آن و تفاوتش با سایر تبلیغات پرداختیم.

به طور کلی ، تیزرهای تبلیغاتی به نوعی از تبلیغات اشاره دارند که هدف از ساختن آنها این است که در زمان پخش آن مردم به آن توجه کنند و به محض تمام شدنش چنان کنجکاوی یا انگیزه در آنها ایجاد شود که با دیگران صحبت کنند و احساسات و نظرات خود را راجع به آن مطرح سازند. برای اثر گذاری تبلیغات معمولاً از تیزرهای مختلف استفاده می کنند که به انواع آنها در این مقاله اشاره می کنیم.

یک) تیزر تبلیغاتی واقعی

می توانیم یکی از پر کاربردترین تیزرها را تیزرهای رئال یا واقعی بنامیم. در این نوع از تبلیغات معمولاً از یک صحنه کاملاً طبیعی و زندگی واقعی با یک روایتی که شباهت بسیار زیادی به واقعیت دارد استفاده کرده و سعی می کنند عناصر فیلم برداری آنها نیز ریشه در زندگی واقعی مردم داشته باشد. علت طراحی واقعی این تیزرها این است که افرادی که به این دسته از تبلیغات توجه می کنند و مخاطبان آن شمرده می شوند شامل گروه های سنی و اجتماعی و اقتصادی متفاوت هستند.

واقعی و ملموس بودن این تیزرها موجب می شود یکی از پر کاربردترین تیزرهای تبلیغاتی باشند. در این تیزرها قصد دارند یک پیام ویژه ای که مد نظر بازاریابان یا صاحبان این برندهاست به مخاطبان خود برسانند به همین دلیل از ساختار واقعی یا رئال استفاده می کنند. به عنوان مثال ، تبلیغ هایی مانند شامپوی سیر پرژک یا تبلیغاتی که در آنها عمده ترین تصاویر واقعی هستند از دسته این تبلیغات به شمار می آیند.

دو) تیزر تبلیغاتی انیمیشن

در این نوع تیزرها از فناوریهای گرافیکی به وفور استفاده می شود و پایه اصلی ساختن انیمیشن ها ساختار گرافیکی آنهاست. در این تیزرها همه چیز به صورت کارتونی و انیمیشن است این نوع تبلیغات برای محصولاتی که مخاطب اصلی آنها کودک است کاربرد بسیاری دارد. هر چند در تبلیغاتی که محصولات مواد غذایی یا محصولات مربوط به افراد بزرگسال نیز می باشد از این تیزرها استفاده می کنند ولی بهتر است از این نوع تبلیغات تیزری بیشتر برای مخاطبان کودک یا محصولات فانتزی استفاده کنید. در میان تیزرهای تبلیغاتی که از تلویزیون یا سایر رسانه های تصویری پخش می شود از این نوع تبلیغ بسیار مشاهده می کنیم.

سه) تیزر تبلیغاتی ترکیبی

در تیزرهای ترکیبی از رئال و انیمیشن به صورت ترکیبی استفاده می شود. یعنی بخشی از تبلیغات شما با صحنه های واقعی و بخشی نیز با تصاویر انیمیشنی طراحی می شود. به عنوان مثال ، در تبلیغ محصولات غذایی به ویژه لبنی به وفور از این تبلیغات ترکیبی استفاده می کنند. تبلیغ محصولات لبنی صباح را می توانیم یک تیزر تبلیغاتی ترکیبی که امروزه شاهد پخش آن در تلویزیون هستیم بدانیم. همچنین محصولات داروگر نیز که از تیزرهای تبلیغاتی قدیمی است نیز از ترکیب رئال و انیمیشن استفاده کرده بود. در هر دوی این تبلیغ ها ، بخشی از داستان تبلیغاتی توسط انسانها و فضاهای واقعی ساخته شده و بخش دیگر شامل تصاویر انیمیشنی و کارتونی است.

چهار) تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تصاویر و فیلم های گرافیکی ، انواع مختلفی دارند. چیزی که امروزه کابرد گرافیک را بیش از گذشته کرده و بر جذابیت و کارآیی آن افزوده است اضافه شدن موشن یا حرکت به ایت تصاویر گرافیکی است. تصاویری که قابلیت حرکت و تغییر را دارند امروزه به یک تصویر پر کاربرد تبدیل شده است که در مشاغل مختلف و به روشهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع تیزرهای تبلیغاتی سعی دارد پیام تبلیغاتی خود را با استفاده از موشن هایی که مرتبط با اهداف و پیام شرکتها و برندهاست به مخاطبان منتقل کند. این نوع تبلیغات از جذابیت بالایی برخوردار است و می تواند در جلب توجه مخاطبان خود بسیار موفق باشد.


موضوع مرتبط :

چگونه می توانیم یک تیزر تبلیغاتی ارزان بسازیم ؟

ساخت تیزر تبلیغاتی فیات با کمک گودزیلا

تیزر تبلیغاتی شرکت جواهرآلات اِن وای NY Jewelry

طراحی انواع تیزرهای تبلیغاتی

خلق شعار و پیام های تبلیغاتی