جای خالی فروشهای حضوری در بازار

فروش و مدیریت آن را می توانیم قلب مدیریت بازاریابی بدانیم. مدیریت مطلوب در فروش می تواند موجب رونق اقتصاد کشورها شده و بالعکس اگر توجه اندکی به آن شود می تواند هر کشور یا هر شرکتی را دچار بحرانهای مالی کند. چیزی که متأسفانه در بازاریابی ها یا فروشهای امروزی کمتر شده است ، […]

The post جای خالی فروشهای حضوری در بازار appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

فروش و مدیریت آن را می توانیم قلب مدیریت بازاریابی بدانیم.

مدیریت مطلوب در فروش می تواند موجب رونق اقتصاد کشورها شده و بالعکس اگر توجه اندکی به آن شود می تواند هر کشور یا هر شرکتی را دچار بحرانهای مالی کند. چیزی که متأسفانه در بازاریابی ها یا فروشهای امروزی کمتر شده است ، فروش حضوری است. اگر چندین سال پیش را در نظر بگیرید یادتان خواهد آمد که برخی از افراد به عنوان بازاریاب به مراکز فروش یا محلهای مختلفی که می توانستند مشتریان محصول آنها در آن باشند سر می زدند و از آنها سفارش فروش دریافت می کردند. به این افراد ویزیتور نیز گفته می شد. در واقع کار اصلی این فروشند ها ، فروش حضوری بود.

کم کم با افزایش روشهای مختلف بازاریابی و سپس همه گیر شدن ارتباطات اینترنتی موجب این نوع از فروش یعنی فروش حضوری بسیار کم رنگ شد. در حالی که هر روش فروشی در بازاریابی دارای مزیتهایی است که سایر روشها فاقد آن هستند. بنابراین ، باید تلاش اصلی برای جلوگیری از کم رنگ کردن روشهای مختلف بازاریابی یا فروش باید به سمتی برود که روشهای مختلف در موقعیتهای گوناگون و مناسب به شکل درستی مورد استفاده قرار بگیرند.

فروش حضوری از آن دسته از روشهای فروش است که می تواند دقیقاً خواسته های مورد نیاز مشتریان را تأمین کند. آنها با مراجعه حضوری به محل مشتریان خود و گرفتن سفارش از آنها یا پرس و جو درباره نیازمندیهایشان علاوه بر اینکه می توانند نیازهای واقعی مشتریان را تشخیص داده و تقاضاهای آنها را به درستی تأمین کنند بلکه این اقدام خود یک زمینه تحقیقاتی قوی در حوزه بازار نیز محسوب می شود.

به نظر مشاوره بازاریابی ، علی رغم اینکه این روش بازاریابی در ایران در حال کم رنگ شدن است و افراد کمی تمایل به فروش حضوری دارند ، در کشورهای توسعه یافته ، همچنان این روش فروش به قوت خود باقیست و درصد بالایی از روشهای فروش را شامل می شود. در ادامه به مزیتهایی که این روش فروش دارد و می تواند مفید فایده واقع شود که متأسفانه در حال کم رنگ شدن است اشاره می کنیم.

یک) معرفی محصول

اگر شما محصول جدیدی دارید که می خواهید مشتریان شما از وجود آن آگاه شوند ، روش فروش حضوری بهترین روش است. چرا که مشتریان شما در این روش ، فرصت دارند با فردی که به فروش حضوری می پردازد گفتگو کرده و اطلاعات دقیقی از محصول جدید شما کسب کنند. در حالی که در ایران فقط با تکیه بر تبلیغات می خواهند به این هدف خود برسند. تبلیغات شاید بتواند محصول جدید شما را به مخاطبان و مشتریان معرفی کند ؛ ولی هرگز نمی تواند اطلاعات کافی که مشتریان شما نیاز دارند تا به این محصول جدید اعتماد کنند به آنها بدهد. پس فروش حضوری از جمله بهترین روشها برای معرفی محصول جدید است.

دو) اشتغال زایی

یکی از اهدافی که استارت آپهای مختلف دنبال می کنند این است که بتوانند افراد زیادی را از طریق کسب و کاری که راه اندازی می کنند مشغول به فعالیت کنند. فروش حضوری دقیقاً همین هدف را در بطن خود به دنبال دارد. علاوه بر اینکه کیفیت و میزان فروش شما را افزایش خواهد دارد بلکه می تواند یک راه اشتغال زایی مناسب برای افراد باشد.

سه) حفظ موقعیت محصول

فروش حضوری از آنجایی که دقیقاً نیاز مشتریان شما را تأمین می کند از نزدیک نیازها و تقاضاهای آنها را مورد مشاهده قرار می دهد و سپس محصول مناسبی را به آنها معرفی می کند که یکی از بهترین روشها برای ارتقاء موقعیت محصول شما در بازار است. چرا که شما محصولتان را به دست مشتریان اصلی خود می رسانید و اگر نقصی در محصول شماست به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستید و به سرعت آنها را رفع خواهید کرد.

نظر شما

The post جای خالی فروشهای حضوری در بازار appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.