مزیتهای فروش بیمه نسبت به سایر محصولات و خدمات

ذات فروشندگی در بیمه با فروشندگی در سایر کالاها و خدمات متفاوت است. به همین دلیل می توانیم کار فروشندگی بیمه را یکی از سخت ترین و در عین حال خارق العاده ترین کارهای دنیا بدانیم. برخی از کالاها یا خدمات را باید در یک مکان یا زمان خاصی به مشتریان خود عرضه کنید ولی […]

The post مزیتهای فروش بیمه نسبت به سایر محصولات و خدمات appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

ذات فروشندگی در بیمه با فروشندگی در سایر کالاها و خدمات متفاوت است.

به همین دلیل می توانیم کار فروشندگی بیمه را یکی از سخت ترین و در عین حال خارق العاده ترین کارهای دنیا بدانیم. برخی از کالاها یا خدمات را باید در یک مکان یا زمان خاصی به مشتریان خود عرضه کنید ولی می توانید برای فروش بیمه در هر مکان و زمانی اقدام به فروش کنید. اتفاقاً فروشنده ای در این کار موفق است که در تمامی مکانها و زمانها به دنبال یافتن مشتری و معرفی خدمات بیمه برای آنها باشد. همچنین مهم نیست شما از چه کانال یا با چه سر و وضعی به فروش بیمه مشغول هستید بلکه هم با لباس رسمی ، هم راحت و هم ورزشی شما می توانید این کار را انجام دهید.

علاوه بر این از نظر  مشاوره بازاریابی ، اصلا مهم نیست در چه مراسم یا گردهمایی این خدمات را به دیگران معرفی می کنید. می توانید در یک مراسم جشن تا یک مراسم ختم این کار را انجام دهید. زیرا بیان و اعلام اهمیت و ضرورت داشتن بیمه به زمانها و مکانهای خاصی نیاز ندارید و تبلیغ یا فروش شما در شرایط و موقعیتهای مختلف به معنی انجام یک کار غیر مرتبط یا بی معنی نیست. حال که به طور کلی به این موضوع پرداختیم که می توانید در هر زمان و مکانی به فروش بیمه مشغول باشید به چند نمونه از این شرایط اشاره می کنیم  که دانستن و شناختن این شرایط به شما کمک می کند تا بتوانید از فرصتهای به وجود آمده بهتر استفاده کنید.

یک) فروش در گذرگاه ها

بازاریابی برای بیمه عمر جزء بازاریابی هایی است که شما در گذرگاه ها نیز می توانید به راحتی به آن بپردازید. منظور از گذرگاه می تواند هر محل عبوری مانند خیابان ، ایستگاه های مترو ، اتوبوس  و هر جایی باشد. هیچ محصولی را نمی توانید به این راحتی به فروش برسانید و در عین حال در این مکانها مشتریان خود را قانع کنید که به چنین خدماتی نیاز دارند. حتی می توانید این کار را در مسیر رفت و آمد خود به محل کار تا منزل یا در خلال کارهای خود نیز انجام دهید و هیچ نیازی ندارد که حتماً به دنبال زمان یا مکان مناسبی برای آن بگردید و یک زمان جداگانه برای آن در نظر بگیرید.

دو) مکانهای تفریحی و ورزشی

یکی از مکانهایی که برای بازاریابی خدمات بیمه مناسب است محلهای تفریحی و ورزشی است. افراد پس از یک روز یا یک هفته کاری برای استراحت کردن به این مکانها آمده اند و سعی می کنند ساعتی را در آرامش و راحتی به سر ببرند. در این محل چون افراد از دغدغه هایشان به دور هستند و همچنین مغز انسان به دنبال این است که این زمانها و این حسها را برای خود با دوام تر سازد اگر شما حرف از امنیت و بیمه بزنید احتمال قانع شدن افراد افزایش می یابد.

چرا که آنها به دنبال افزایش و بهبود سطح آرامش و رفاه خود هستند. می توانید زمانهایی که به استراحت مشغول هستید و به این فضاها سری می زنید به خوبی به بازاریابی برای خدمات بیمه خود بپردازید و شاهد باشید که افراد چه اندازه از این پیشنهاد استقبال می کنند.

سه) سفرهای هوایی

سفرهای هوایی نیز یکی از محل هایی است که فروش بیمه می تواند بسیار کارساز باشد. چرا که در این موقعیتها افراد بیشتر از مواقع دیگر خود را در معرض خطر می بینند و احساس می کنند بیمه می تواند ریسک سفر کردن آنها را کاهش دهد.

چهار) تلویزیون و رادیو

از تلویزیون و رادیو نیز می توانید برای بازاریابی و تبلیغات خدمات بیمه استفاده کنید. مخاطبان این رسانه ها به ویژه تلویزیون هنوز هم بسیار زیاد هستند و می توانید با تهیه یک محتوای خوب شامل فیلم به تبلیغ و بازاریابی برای خدمات بیمه بپردازید. معمولاً میزان قانع شدن مردم زمانی که یک تبلیغی را از یک رسانه سراسری می شنوند بسیار بیشتر است.


موضوع مرتبط :

روشهای افزایش فروش خدمات بیمه

مراحل بازاریابی و فروش بیمه عمر در ۲۰ گام اجرایی

بازاریابی بیمه چه روش هایی دارد؟

نظر شما

The post مزیتهای فروش بیمه نسبت به سایر محصولات و خدمات appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.