بهترین و مفیدترین بازی های افزایش هوش

چندین بازی برای افزایش هوش کودکان را در این مقاله آموزشی به شما والدین آموزش می دهیم. انجام کارها با دست غیرغالب با اجرای فعالیت های […]

نوشته بهترین و مفیدترین بازی های افزایش هوش اولین بار در مرکز هوش کودک نیک. پدیدار شد.

چندین بازی برای افزایش هوش کودکان را در این مقاله آموزشی به شما والدین آموزش می دهیم.

انجام کارها با دست غیرغالب

با اجرای فعالیت های روزانه با دست غیرغالب میان سلول های مغزی ارتباط به وجود می آورید. در صورتی که راست دست می باشید ، از دست مخالفتان جهت انجام امور روزانه نظیر شانه زدن موها ، مسواک زدن ، نوشتن و … بهره بگیرید. مطالعات انجام شده ثابت کرده است به کارگیری دست مخالف ، نواحی از لایه بیرونی مغز را که داده های لمسی را از دست به دست می آورد به طور چشمگیری توسعه می یابد و سبب فعال شدن بخش های مخالف مغز خواهد شد.

داستان نویسی با ۷ واژه

یک قصه مختصر بسازید که تنها از ۷ واژه در آن به کار برده شود. گرچه این کار در آغاز برایتان مشکل است ولی با تمرین قادرید قصه ی خوب تری بنویسید و هوش خود را به ساده ترین شیوه افزایش دهید.

به یاد سپردن عکس های موجود در یک تصویر

تصاویری را در زمان ۱ دقیقه مشاهده کنید. آنگاه تصویر را مخفی کرده و هر آن چیزی که در تصویر مشاهده کردید و به یاد می آورید را بنویسید. یک مرتبه دیگر تصویر را ببینید. این بازی در عین سهولت در اجرا به تقویت هوش کمک فراوانی خواهد نمود.

همچنین بخوانید : استعدادیابی کودکان

تغییر و تحول در فعالیت های تکراری روزانه

مطالعات صورت گرفته ثابت کرده است اجرای فعالیت های تازه و گوناگون موجب رشد بخش های وسیعی از لایه ی بیرونی مغز می شود و این نشان دهنده ی آن است که در چند بخش خاص فعالیت های مغزی بیشتر می شود. از مسیرهایی که تاکنون نرفته اید عبور کنید. کانال های تلویزیونی جدید را مشاهده کنید ، غذاهای جدیدی را بچشید و امتحان کنید و … .

وسایل شناخته شده و تکراری را به طور وارونه بررسی کنید

زمانی که وسایل را بر طبق عادت همیشگی مشاهده می کنید ، بخش سمت چپ مغزتان فوراً آن ها را شناسایی می کند و توجه شما به سایر چیزها متمایل می شود. زمانی که اشیا به به صورت برعکس قرار داده شوند ، شبکه مغز درگیر شده و تلاش می نماید که رابطه ، رنگ و شکل که در این عکس یافت می شود دچار تغییر و تحول شود.

پیاده روی

هیپوکامپ مغز ، به منظور ایجاد طرح های ذهنی ، صداها ، عطرها ، عکس ها ، بوها را به یکدیگر ارتباط می دهد. در زمان پیاده روی از تصاویر ، صداها و رایحه های تازه اطلاع بیابید تا مواد خام فراوان تری را در دسترس مسیرها هیپوکامپ مغز بگذارید.

همچنین بخوانید : تست هوش کودکان

راه های تقویت هوش

ایجاد ارتباط با اشخاص باهوش

ارتباط برقرار کردن با اشخاص مبتکر و پرنبوغ سبب  توسعه و ارتقای استعداد و هوش می شود. خیلی از اشخاص معمولی به سبب ارتباط با اشخاص نابغه به یک شخص با آی کیو بالا دگرگون شده اند. زیرا برای این افراد تمام چیزهای پیرامون چالش برانگیز بوده و مغز را مشغول می سازد. معاشرت با این اشخاص فعالیت های مغزی را به عالی ترین صورت ممکن فعال می کند و روش استفاده از آن را نمایان می سازد.

ورزش کردن

ورزش های تمرکزی و حرکتی موجب می شوند که توجه و دقت زیادتری بر روی انجام فعالیت های خود داشته باشید. سیستم قلبی عروقی را تقویت و میزان انرژی را در سطح بالا حفظ می کند. با اجرای مدیتیشن قادرید از حداکثر توان و قدرت مغز بهره بگیرید و به علاوه نیم کره راست و چپ را هماهنگ می سازد. ورزش به بالا بردن میزان سطح هوشیاری ، تحریک ساخت سلول های عصبی فراوان تر و موجب شده تا مغز با بهترین توان و قدرت خود فعالیت داشته باشد.

خواب کافی

خواب یکی از مولفه های بااهمیت در تقویت حافظه و هوش می باشد. خواب کافی شبانه سبب می گردد کارایی حافظه و افزایش هوش خواهد شد زیرا تحقیقات ثابت کرده است که خواب REM به افراد کمک می کند تا هوش بیشتری پیدا کنند.

فراگیری مهارت های تازه

انجام کارها و فعالیت های بامعنی هدفدار سیستم عصبی را فعال و از خطر آلزایمر کاسته و بهبود و تندرستی مغز را افزایش می دهد. تحقیقات ثابت کرده اند که انجام فعالیت هایی که احتیاج به تلاش مغزی و ذهنی دارد نظیر نوازندگی ، عکاسی ، نقاشی و … کارایی مغز را بالا می برند.  این فعالیت های جدید می بایست چالش برانگیز بوده و امکان ترقی و توسعه  در آن وجود داشته باشد.

فراگیری زبان جدید

پژوهشگران عقیده دارد کسانی که به چند زبان مسلطند توانایی بالاتری در حل مسائل دشوار و پازل های سخت دارند. فراگیری یک زبان تازه این توانایی را برای مغز فراهم می سازد که در حل مسائل توان بیشتری داشته و برای برطرف کردن آن ها راه حل های کارآمدتری ایجاد کنید. همچنین حرف زدن به دو زبان مسلط اعتمادبنفس و سیطره و چیرگی بر محیط پیرامون را بالا می برد.

تعذیه مناسب

مصرف سبزیجات ، میوه ها ، مواد حاوی امگا۳ ، مواد حاوی روی و پروتئین در به وجود آوردن تمرکز ، سلامت مغز و بالا بردن میزان تمرکز ، حافظه و هوش تاثیر چشمگیری دارند.

مطالعه موضوعات جدید

مطالعه موضوعات و مباحث تازه ، شیوه ای کارامد جهت به کار گرفتن ذهن با اندیشه های تازه است. کتاب های صوتی ، پادکست ها ، Ted Talk در گوگل. مغز را به تحریک سلول های عصبی تازه وادار می سازد و فعالیت های مغزی و ذهنی را توسعه و هوش را تقویت می کنند.   


موضوعات مرتبط :

بازی و پرورش هوش کودک و اسباب بازی های مفید برای هوش

عوامل پرورش و تقویت هوش کودکان

تاثیر بازی بر رشد و هوش کودکان

تاثیر اسباب بازی در هوش کودکان

۱۰ روش تقویت هوش کودک

تقویت هوش کودک | راهکارها و روش های تقویت هوش کودک

هوش کودک

بازی های تقویت هوش کودکان دبستانی

سنجش هوش کودکان پیش دبستانی

 
 

نوشته بهترین و مفیدترین بازی های افزایش هوش اولین بار در مرکز هوش کودک نیک. پدیدار شد.