روشهای متداول در بازاریابی مستقیم

روزانه با روشهای مختلف تبلیغات و اطلاع رسانی برای محصولات یا خدمات مختلف مواجه می شویم. معمولاً تبلیغاتی که به صورت مستقیم با آنها مواجه می شویم مربوط به بازاریابی مستقیم هستند. در واقع در این نوع بازاریابی از روشها و رسانه های مختلف برای ارتباط با مشتریان استفاده می شود. از روشها و رسانه […]

The post روشهای متداول در بازاریابی مستقیم appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

روزانه با روشهای مختلف تبلیغات و اطلاع رسانی برای محصولات یا خدمات مختلف مواجه می شویم.

معمولاً تبلیغاتی که به صورت مستقیم با آنها مواجه می شویم مربوط به بازاریابی مستقیم هستند. در واقع در این نوع بازاریابی از روشها و رسانه های مختلف برای ارتباط با مشتریان استفاده می شود. از روشها و رسانه های مختلفی که در بازاریابی مستقیم استفاده می شود می توان به روشهای زیر اشاره کرد.

یک) بازاریابی تلفنی

یکی از روشهایی که در بازاریابی مستقیم از آن استفاده می شود این است که در این روش با مخاطبانی که می توانند به صورت بالقوه مشتریان شما باشند تماس گرفته شده و در خصوص محصول یا خدمات خود آنها را آگاه کرده و سعی می کنید که آنها را برای خرید یا حتی سر زدن به سایتتان و مشاهده خدمات و محصولات خود ترغیب کنید.

دو) بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی نیز یکی از روشهایی است که در بازاریابی مستقیم از آن استفاده می شود. معمولاً شماره های تماس افرادی که می توانند جزء مشتریان و مخاطبان یک برند باشند دریافت شده و پیامهای تبلیغاتی برای آنها ارسال می شود. در برخی از موارد نیز تعداد زیادی از افراد را که ممکن است مشتریان اصلی و هدف در میان آنها باشند به عنوان گروهی که پیامک برای آنها ارسال می شود انتخاب می کنند و پیام می فرستند. موفق ترین روش در بازاریابی پیامکی ، روشی است که در آن شما مشتریان اصلی خود را پیدا می کنید و اطلاعات تماس آنها را به صورت مستقیم و با رضایت آنها از خودشان دریافت می کنید و پیامک ها را به صورت هدفمند برای آنها ارسال می کنید.

سه) آگهی های چاپی

از جمله روشهایی که در بازاریابی مستقیم از آن به صورت گسترده استفاده می شود استفاده از آگهی های چاپی است. می توانیم از بروشورها ، مجله ها ، پوسترها و غیره به عنوان ابزارهای اصلی که در بازاریابی مستقیم به صورت چاپی از آن استفاده می شود نام ببریم.

چهار) بازاریابی خانه به خانه

یکی از روشهایی که در گذشته بیشتر از آن استفاده می شد ، روش استفاده از بازاریابی خانه به خانه است. از زمانی که شبکه های اجتماعی گسترش پیدا کرده است استفاده از این روش بسیار کمتر شده اما در واقع استفاده از این روش در این شرایط می تواند موجب تقویت ارتباط شما با مشتریانتان باشد.

پنج) بازاریابی با بن خرید

بن های خرید به عنوان یکی از موثرترین روشهای تبلیغ برای خرید محصول هستند. معمولاً افراد به دنبال این هستند که محصولات را با تخفیف یا با شرایط ویزه ای خریداری کنند. بن های خرید از جمله روشهایی است که در بازاریابی مستقیم از آن استفاده می شود و هر زمان که از این روش استفاده شده است تجربه نشان می دهد که میزان فروش آن محصول یا خدمات به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

نتیجه گیری 

براساس تجربیات مشاوره بازاریابی ، همگی این روشها که در بازاریابی مستقیم از آن استفاده می شود جزء روشهای تهاجمی در بازاریابی به شمار می رود و بهتر است که به صورت کاملاً دقیق و با احتیاط بیشتر مورد اجرا قرار بگیرند تا از مزایای آن برخوردار شویم. منظور از اینکه می گوییم به صورت محتاط از این روشها باید استفاده کنید این است که ممکن است روش به کار رفته با کوچکترین خطا یا استفاده نادرست و بدون اطلاعات و دانش کافی به نتیجه ای که مد نظر شماست نرسد. از طرفی برای هر محصول یا خدماتی باید مناسب ترین این روشها را انتخاب کنید  و نام بردن این روشها به این معنا نیست که شما از هر کدام از این روشها که استفاده کنید قطعاً موفق خواهید شد. بهتر است برای رسیدن به هدف خود از مناسب ترین آنها استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی مستقیم به این صفحه مراجعه نمایید.

نظر شما

The post روشهای متداول در بازاریابی مستقیم appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.