چشم انداز خرده فروشی ها در دنیای دیجیتال

همانطور که بازاریابها به خوبی بر آن واقف هستند ، آنچه در میزان و کیفیت فروش تأثیر دارد  رفتار مصرف کننده ها و مشتریان شماست. با وجود دنیایی که روز به روز مجازی تر و دیجیتالی تر می شود می توانیم پیش بینی کنیم که تا چه اندازه سرعت این تغییرات بیشتر شده است. یکی […]

The post چشم انداز خرده فروشی ها در دنیای دیجیتال appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

همانطور که بازاریابها به خوبی بر آن واقف هستند ، آنچه در میزان و کیفیت فروش تأثیر دارد  رفتار مصرف کننده ها و مشتریان شماست.

با وجود دنیایی که روز به روز مجازی تر و دیجیتالی تر می شود می توانیم پیش بینی کنیم که تا چه اندازه سرعت این تغییرات بیشتر شده است. یکی از عوامل مهمی که رفتار مصرف کننده ها به شدت تغییر داده است گسترش اینترنت است. امروزه کافی است برای پیدا کردن محصول مورد نیاز خود کمی در اینترنت جستجو کنید و در صورتی که محصول مورد نظر خود را انتخاب کردید با کلیک کردن چند کلید آن را خریداری کنید و در درب منزل خود تحویل بگیرید.

این واقعیت موجب شده است دنیای کسب و کارها به ویژه خرده فروشی ها به شدت تغییر پیدا کند. خرده فروشی ها در زمینه بازاریابی و فروش محصول خود با برندهای بزرگ تفاوتهای اساسی دارند ولی امروزه چیزی که بر این تفاوت و فاصله تأثیر چشمگیری گذاشته است گسترش دنیای دیجیتال و نحوه ارتباط با مشتریان است که در این مقاله سعی کرده ایم به این تغییرات بپردازیم و چشم انداز خرده فروشی ها را در آینده ترسیم کنیم.

یک) تغییر مفهوم وفاداری

اینترنت و امکانات خرید و تبلیغ اینترنتی موجب شده است حتی خرده فروشی ها هم بتوانند پا به پای برندهای بزرگ به تبلیغ خود بپردازند و افراد زیادی به عنوان مخاطبان و مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل مفهوم وفاداری تغییر کرده است. مشتریان امروزه ترجیح می دهند ارزان ترین و راحت ترین روش را برای خرید نیازمندهای خود انتخاب کنند. پس در دنیایی که به دلیل اینترنت متحول شده است قطعاً رقابت بین برندها و شرکتهای مختلف نیز افزایش پیدا کرده است و مشتریان سعی می کنند محصولی را که برای آنها به صرفه تر است خریداری کنند. به همین دلیل ، امروزه کمتر با مفهوم وفاداری مواجه هستیم و مشتریان به محصولی که راحت تر و ارزان تر به دستشان برسد وفادار هستند. در چنین شرایطی ، وفادار سازی برای برندهای بزرگ سخت تر می شود ، اما برای خرده فروشی ها هم این امید به وجود می آید که می توانند مشتریان خود را نسبت به محصولات خود وفادار سازند.

دو) تجربه مشتریان به عنوان کاربر

تجربه مشتریان به عنوان کاربرانی که به سایت شما سر می زنند مهمترین تعیین کننده در میزان مراجعه آنها به سایت شماست. در صورتی که در سایت شما به راحتی بتوانند محصول مورد نظر خود را جستجو کنند ، تصاویر و فیلم ها و متن های مفید در خصوص آن محصول مشاهده کنند و بتوانند اطلاعات کافی از محصول کسب کنند و در نهایت نیز بتوانند به راحتی محصول مورد نظر خود را خریداری کنند میزان مراجعه آنها به سایت شما را افزایش خواهد داد. براساس تجربیات مشاوره بازاریابی ، یکی از روشهای که می تواند به کسب و کارهای کوچک و خرده فروشی ها کمک کند این است که یک سایت سریع و کامل در خصوص محصولات و خدمات خود طراحی کنید و از این طریق رفتار مصرف کننده های خود را پیگیری کرده و اطلاعات مفیدی در خصوص رفتارهای آنها کسب کنید.

سه) اهمیت ارتباط با مشتریان

مهم نیست که اندازه فعالیت و کسب و کار شما چه قدر است ، حتی یک خرده فروش نیز باید ارتباط خود با مشتریان راحفظ کند و در پی کسب مشتریان جدید باشد. با استفاده از اینترنت و شبکه های مجازی و طراحی سایتهای مناسب می توانید به رقیب های جدی برای برندهای بزرگ تبدیل شوید. چیزی که در آینده خرده فروشی ها به خوبی قابل پیش بینی است این است که در آینده رقابت بین خرده فروشی ها و برندهای بزرگ از این نیز بیشتر خواهد شد.

نظر شما

The post چشم انداز خرده فروشی ها در دنیای دیجیتال appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.