فاکتورهای اصلی در موفقیت استراتژیهای بازاریابی مواد غذایی

کسب و کارها معمولاً استراتژیهایی را برای بازاریابی و موفقیت خود طراحی کرده و سعی می کنند با پیروی از این استراتژیها به موفقیتهای مورد نظر خود برسند. شاید هر کسب و کاری استراتژیهای مختص و مناسب خود را طراحی کند ولی مهم است که این استراتژیها بتواند آنها را به موفقیتهای مورد نظرشان برساند. […]

The post فاکتورهای اصلی در موفقیت استراتژیهای بازاریابی مواد غذایی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

کسب و کارها معمولاً استراتژیهایی را برای بازاریابی و موفقیت خود طراحی کرده و سعی می کنند با پیروی از این استراتژیها به موفقیتهای مورد نظر خود برسند.

شاید هر کسب و کاری استراتژیهای مختص و مناسب خود را طراحی کند ولی مهم است که این استراتژیها بتواند آنها را به موفقیتهای مورد نظرشان برساند. به طور مثال ، ممکن است دو شرکت که فعالیت مشابهی دارند حتی از یک استراتژی مشابه نیز برای موفقیت و روند فعالیتهای خود استفاده کنند ولی نتایج متفاوتی را به دست آورند و یکی از آنها موفق تر از دیگری باشد.

در این مواقع است که سوالات و ابهاماتی برای ما مطرح می شود که چه چیزی می تواند این موفقیت یا عدم موفقیت را به وجود آورده باشد. باید بگوییم که در هر استراتژی عومل و فاکتورهایی وجود دارد که برای موفقیت هر استراتژی باید استفاده شود تا نتایج مورد نظر به دست آید. از جمله این فاکتورهای اصلی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

 

یک) توجه به سلامت مشتریان در رأس امور

هر نوع محصول یا خدماتی که ارائه می دهید به احتمال زیاد با سلامت مشتریان شما در ارتباط است. معمولاً شرکتها و برندهایی که توانسته اند در استراتژیهای بازاریابی خود موفق باشند یکی از فاکتورهای اساسی که مد نظر قرار داده اند اهمیت به سلامت مشتریان بوده است. این فاکتور در برندهای محصولات غذایی بیشتر از سایر برندهاست. به عنوان مثال در برند ساب وی که به تولید فست فودها و سالادها اشتغال دارد. مشتریان آنها ادعا می کنند که پس از مصرف ساندویچ ها و سالادهای این برند نه تنها افزایش وزن نداشته اند بلکه مقداری نیز کاهش وزن داشته اند و غذاهای مربوط به این برند را یک غذای رژیمی و سالم می دانند.

همین ادعا و باور مشتریان می تواند مانند یک سکوی پرتاب برای این برند باشد و او را به یک رقیب اصلی و جدی برای سایر برندهای مواد غذایی و فست فودها تبدیل کند. پس اهمیت به برخی از فاکتورهای اساسی در استراتژیهای بازاریابی می تواند به یکباره مانند یک سکو برای اوج گرفتن یک برند یا محصولات و خدمات یک شرکت تبدیل شود.

 

دو) توجه به شرایط و نیازهای مشتریان

یکی دیگر از فاکتورهای موفقیتی که در برخی از برندها از آن استفاده شده و نتایج بسیار خوبی گرفته اند ، توجه به شرایط مشتریان است. شما با مشتریانی مواجه هستید که شرایط متفاوتی به لحاظ سلامتی و سایر فاکتورها دارند. در نظر گرفتن این تفاوتها و اهمیت به آن در تولید یا عرضه محصول می تواند به عنوان یکی از عوامل مهم در موفقیت استراتژیهای بازاریابی شما باشد. به عنوان مثال ، در برخی از برندها مانند برندهای مواد غذایی به مشتریانی که ممکن است از بیماریهای مختلف مانند دیابت ، بیماری قلبی ، پوکی استخوان یا سایر بیماریها رنج ببرند توجه دارند و سعی می کنند محصولات مناسب برای هر کدام از این گروه های مشتریان خود تولید کنند.

 

سه) هماهنگی استراتژیها

قطعاً شما از استراتژیها و راهکارهای مختلفی در بازاریابی خود استفاده می کنید. لازم است همگی استراتژیهای شما هماهنگی و یکپارچگی با یکدیگر داشته باشند تا یکدستی و هدفمند بودن شما در این استراتژیها را نشان دهند. اگر استراتژیهای مختلف شما با یکدیگر بسیار متفاوت باشد مشتریان خود را گیج می کنید و خودتان نیز نمی توانید به اهداف خود برسید.

 

چهار) افراد مشهور

همه ما تصورمان از سلبریتی ها این است که سبک زندگی سالمی به لحاظ تغذیه و ورزش و رسیدگی به ظاهر خود دارند. به همین دلیل بسیاری از افراد هستند که به دنبال کشف سبک زندگی این افراد و تقلید از آنها هستند. دانستن این مسئله به بسیاری از برندها کمک کرده تا در برنامه های تبلیغاتی خود از این سلبریتی ها استفاده کنند و انگیزه خرید در مشتریان را بالا ببرند.


موضوعات مرتبط :

 

 بازاریابی مواد غذایی

با چه شیوه هایی می توانیم محصولات غذایی را قبل از تاریخ انقضاء به دست مشتریان برسانیم؟

عوامل موثر در ایجاد مزیت رقابتی در صنعت مواد غذایی

مزایا و معایب فروش محصولات با عمر فروشگاهی (تاریخ مصرف) کوتاه

مشاوره استراتژی بازاریابی

افزایش رضایت مشتری و کسب سهم بازار با رعایت اصول طراحی و چیدمان فروشگاهی

نظر شما

The post فاکتورهای اصلی در موفقیت استراتژیهای بازاریابی مواد غذایی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.