راهنمایی جهت طراحی حرفه ای بروشور

چه موضوعی سبب شده است تا شما یک بروشور را حفظ کنید؟ چه موضوعی سبب شده تا شما یک بروشور را بخوانید و ببینید؟ به صورت کلی چه عناصری قادند در گیرایی یک بروشور نقش داشته باشند؟ مقدمه  طراحی بروشور نسبت به سایر راحی‌ها ، عام‌تر و جمعی‌‌تر می‌باشد. ولی اکنون که میزان مخاطبان به …

چه موضوعی سبب شده است تا شما یک بروشور را حفظ کنید؟ چه موضوعی سبب شده تا شما یک بروشور را بخوانید و ببینید؟ به صورت کلی چه عناصری قادند در گیرایی یک بروشور نقش داشته باشند؟

مقدمه 

طراحی بروشور نسبت به سایر راحی‌ها ، عام‌تر و جمعی‌‌تر می‌باشد. ولی اکنون که میزان مخاطبان به این اندازه وسیع و همگانی می‌باشد ، چگونه توانایی و جذابیت طراحی خود را افزایش دهیم:

از طراحی بروشور در قالب کتاب مانند دور شوید: از طرح ریزی‌های هنری ساده و طرازی استفاده نکرده و از طراحی‌های سه وجهی بهره بگیرید. این سبک طراحی‌ها ارتباط سریع و گیرایی با مشتریان و بینندگان ایجاد می‌سازند و اثربخشی شگرفی در آنان به وجود می‌آورند.

تلفیق کردن اشکال و انواع هندسی طراحی بروشور را متفاوت می‌سازد: حتماً ضرورتی ندارد که برگه‌ها و جلد بروشور شما چهار گوش باشند. شکل آنان می‌شود حتی در قالب سه ضلعی ، بیضی ، کره‌ای و حتی در قالب سایر اشیا دیگری نیز طراحی شود.بعضی مواقع فقط تصاویر قادر نیستند پیغام شما را القا نمایند. بنابراین قادرید از بافت‌های گوناگون برای زیبایی و منحصر به فرد بودن طراحی بروشور خود بهره بگیرید.

نکات کلیدی

در سایز کوچک بروشورها را طراحی کنید: همواره طراحی در ابعاد و اندازه بزرگ ، گیرایی و زیبایی لازم را ندارد. در صورتی که می‌توانید طراحی را سایز و اندزه کوچک طراحی کنید حتماً این نوع طراحی را اجرا کنید. امتیاز این نوع بروشورها آن است که به راحتی جابه‌جا می‌شوند و حجم کمی دارند و در کیف و جیب به راحتی قرار می‌گیرند.

بهره گیری از تصاویر سه بعدی و دورنما در طراحی کاتالوگ : به وجود آوردن دورنما در عکس‌های بروشور قادر است دید مشتری و بیننده را در جهت کانون عکس راهنمایی نماید. برای عرضه یک طراحی متنوع از زاویه‌های گیرا و خاص بهره بگیرید ، ضرورتی وجود ندارد که همواره تصاویر ساده و صاف جلوه کند.

روش دولا کردن و پینش بروشور قادر است طراحی متمایزی ایجاد نماید: ضروری نیست که حتماً بروشورها همانند کتابچه‌ها تا شوند. بلکه آنان را با اشکال و گونه‌های متمایز و خلاقانه‌ای می‌توانید صحافی نمایید.

بهره گیری از قالب‌های مخصوص برای برش وپیاده سازی طرح‌های مختلف روی بروشور: با استفاده از قالب‌های مخصوص قادرید تا شکاف‌هایی را در طراحی به وجود آورید که زیر آن سوراخ و شکاف‌ها ، قسمتی از بروشور مشهود و معلوم است. این طراحی‌ها به شکلی نیست که شما کاملاً عکس و متن را متوجه شوید ولی تا حدودی تمایل و گیرایی را در طراحی به وجود می‌آورد.

در طراحی بروشور جا و محیط تبلیغ آن را در نظر داشته باشید: در صورتی که مطلع باشید که بروشور طراحی شده در چه مکانی و محیطی و به چه شکلی  و در جانب چه وسایلی نشان داده می‌شود. نقش و اثرگذاری مطلوبی را در طراحی و کارتان خواهد داشت.

حرفه ای شوید

به کارگیری نویسه نگاری جذاب و مبتکرانه در طراحی بروشور : بهره گیری از عکس و هنرهای تجسمی در جهت به وجود آوردن یک حروف نگاری مناسب قادر است نقش به سزایی در طراحی شما داشته باشد. در صفحات بروشور محتوا و مضمون بروشور را نشانه گذاری کنید و با علامت ، مطالب آن‌ها را رده بندی نمایید تا به این طریق بندها و سطرها خلاصه‌تر به چشم آید ، آغاز سطرها را با نشانه گذاری تعیین کنید و بازه‌ی میان سطرها را به درستی لحاظ نمایید تا متن شکیل و خواندنی شود و مخاطبان تمایل به مشاهده و مطالعه بروشور داشته باشند.

به منظور دست یافتن به مقصود خود در اشاعه و ترویج محصولات به وسیله‌ی بروشور و شناساندن سازمان و کمپانی خود قادرید در بروشور خود از عکس‌های مرتبط با متن در جت واضح ساختن فعالیت خود بهره بگیرید و توجه مخاطب و خواننده را جذب نمایید. این چنین نمایش عکس‌هایی برای مخاطبان که از مفاهیم فعالیت آگاهی نمی‌باشند مساله را واضح و روشن می‌سازد.

رنگ و فام یکی از فاکتورهای گیرایی و با اهمیت هر طراحی می‌باشد. متوسط فرصتی که مخاطبان یک بروشور را تماشا می‌کنند اغلب ۷ ثانیه می‌باشد و غالباً این رنگ و فام می‌باشد که مشاهده کننده را علاقمند به گذارندن زمان زیادی برای مطالعه بروشور ی‌کند.

بروشورهای بسیاری هر روزه در اختیار مخاطبان و بینندگان قرار داده می‌شود ، که در این بین بروشور شما بایستی نظر و دید مخاطب را جذب نماید و منحصر به فرد به چشم آید. در طراحی بروشور به راحتی قادرید سبک و سیاق و قواعد طراحی معمول را بشکنید و طراحی‌های خلاقانه و شگرفی را ارائه دهید.

مشخصه‌های یک پوستر ایده آل و استاندارد

اثر خارق العاده طراحی گرافیک در کسب و کارها