راه اندازی واحد فروش و بازاریابی چگونه است؟

راه اندازی واحد فروش و بازاریابی موضوع این مقاله آموزشی برای مدیران بازاریابی و فروش شرکت ها می باشد. راه اندازی واحد فروش و بازاریابی درآمد و سود شما به توانمندی و قدرت فروش شما وابسته است. به طور کلی مقصود هر تجارت و فعالیتی  در مرحله ی نخست ، فروش و بازایابی خواهد بود. […]

The post راه اندازی واحد فروش و بازاریابی چگونه است؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

راه اندازی واحد فروش و بازاریابی موضوع این مقاله آموزشی برای مدیران بازاریابی و فروش شرکت ها می باشد.

راه اندازی واحد فروش و بازاریابی

درآمد و سود شما به توانمندی و قدرت فروش شما وابسته است. به طور کلی مقصود هر تجارت و فعالیتی  در مرحله ی نخست ، فروش و بازایابی خواهد بود. با چشم پوشی از نوع بیزینس شما و فعالیت تتان شما یک بخش بازاریابی و فروش را مدیریت می کنید. هر قسمت دیگری از فعالیت مجموعه و تشکیلات را قادرید به سایر افراد تعلیم داد و یا سپرد ، یا به اعضای بیرون از سازمان و کمپانی واگذار نمود و یا حتی خریداری نمود. فقط بخش مستثنا واحد فروش می باشد که می بایست راه حل و روشی پیدا کنید تا قادر باشید به طور مستقیم بر پروسه ی فروش نظارت ، کنترل و سیطره داشته باشید.

اقدام با اهمیت بعدی به کار گرفتن اشخاصی می باشد که قادر باشند با رغبت و علاقه از تکنیک ها و شیوه های فروش شما تبعیت نمایند. آنگاه می بایست آن اشخاص را به گونه ای مطلوب و خوب حمایت و یاری نمایید تا در بالا بردن میزان  فوری فروش تاثیر مفید و اثربخشی داشته باشند. از این رو می بایست خودتان یک کارشناس خبره فروش و انگیزدهنده و ترغیب کننده پرسنل و واحد فروش باشید.

کمپانی ها و تشکیلات موفق ، نه فقط تدابیر و شیوه های به وجود می آورند که فروشندگان را ترغیب به کار و تلاش و فروش فراوان تر کنند ، به علاوه پیوسته درصدد آنند که ستارگان فروش را به مجموعه فروش خود بیافزایند. موضوع قابل توجه این است که ۷۰ الی ۹۰ درصد تمام فوش ها فقط به وسیله ۲۰ درصد فروشندگان کمپانی و مجموعه ها صورت می گیرد.

اگر از تکنیک های ایجاد تبلیغات قدرتمند و پر فروش بهره می گیرد ، مسئولیت و شرایط پرسنل فروش آسان تر و ساده تر خواهد شد. در صورتی که بتوانید به تدوین و تدارک ایده ها و توصیه های فروش استثنائی و بی نظیر جهت کالاها و یا خدمات ویژه ای با نرخ مطلوب بپردازید ، پرسنل فروشتان به گونه ای اثربخش به دریافت کنندکان سفارش مبدل خواهند شد و در صورتی که در مورد جذب همکاران تازه صحبت کرده باشید تا شریک هایتان مصرف کنندگان خود را به خریداری و مصرف کالاهای شما تشویق نمایند ، وظیفه و مسئولیت نیروی فروشتان برایشان دلچسب و آسان خواهد شد.

به فروشندگان برای هر فروش مبلغ خوب و قابل قبولی بپردازید:

درصدد آن نباشید با اجرای مقررات و ضوابط خاص درآمد فروشندگان خود را در محدودیت قرار دهید. هنگامی که وجه قابل توجهی را به فروشندگان خود پرداخت می نمایید ، بنابرین به طور قطع آنان فروش بالایی صورت داده اند و درآمد قابل ملاحظه ای را به کمپانی و مجموعه جاری ساخته اند.

زمانی که درصد قابل ملاحظه ای از فروش به فروشندگان تعلق می گیرد آنان همه ی سعی خود را می کنند. به یاد داشته باشید که همواره بهره و درآمد فروشندگان را سریعاً بعد از انجام هر فروش به آنان بپردازید با این تکنیک نیروی فروش پیوسته علاقه و شور و اشتیاق لازم جهت کار و فروش فراوان تر و سعی و کوشش زیاتری در این زمینه خواهند داشت و در نتیجه درآمد و سود شما هم بالا خواهد رفت.

چگونه یک فروشنده خوب برای راه اندازی واحد فروش پیدا کنیم؟

فروشندگان خوب افرادی می باشند که در مورد شما و فعالیت و شرکتتان با علاقه و رغبت حرف می زنند. آنان شاید از گروه خریداران شما باشند. افرادی که کالاها و خدمات شما را می شناسند و از مصرف کنندگان آن ها می باشند. آنان می بایست از چند ویژگی اصلی برخوردار باشند:

بامحبت ، باهوش و توانمند باشند ، به آسانی با سایر افراد ارتباط برقرار کنند و خوش معاشرت باشند و توانایی اجرای فعالیت های گروهی را داشته باشند.

یک شخص مناسب فروشندگی امکان دارد تاکنون کار فروشندگی انجام نداده باشد. ولی این گونه اشخاص را می توان با آموزش های مناسب و فشرده به تیم فروش خود وارد کرد. لیستی از ویژگی های دلخواهتان را یادداشت نمایید و در پروسه ی مصاحبه استفاده کنید و از متقاضیان درباره ی آن ها سوال نمایید. همچنین پیش از در دسترس قرار دادن منابع و سرمایه گذاری مالی جهت تعلیم و آموزش کار فروش بررسی کنید آن ها دارای مهارت و قابلیت بالقوه لازم برای کار فروش هستند یا نه.

راه اندازی واحد فروش - راه اندازی واحد بازاریابی

راه اندازی واحد فروش – راه اندازی واحد بازاریابی

راه اندازی واحد بازاریابی

اولین مرحله راه اندازی واحد بازاریابی :

ـ ارزیابی وضعیت بازار

ـ بررسی و پژوهش بازار

ـ بررسی و مطالعه رفتار مصرف کننده

ـ ارزیابی مشتریان و خریداران

دومین مرحله راه اندازی واحد بازاریابی :

ـ مشخص سازی منابع مورداحتیاج

ـ مشخص کردن شکل و ساختار

ـ آماده سازی دفتر کار و مکان فعالیت و چیدمان و وسایل موردنیاز

ـ اسباب و لوازم انبارداری

ـ استخدام و گزینش اشخاص مناسب به منصب های اصلی

سومین مرحله راه اندازی واحد فروش :

ـ پیش کارهای ستادی و صفی

ـ فراهم سازی فهرست نرخ و نرخ گذاری

ـ تهیه اساسنامه فروش

ـ انتخاب و انتصاب پرسنل مورد احتیاج

ـ اساسنامه پورسانت

ـ اساسنامه هدف گذاری

ـ مسیربندی و مهندسی تور ویزیت

ـ تدوین فرم های اداری

ـ تدارک سخت افزارهای توزیع و فروش مویرگی

ـ فراهم سازی مایحتاج ویزیتورها

ـ تدارک سیستم حسابداری و مالی مناسب

ـ تهیه و تدارک انبار و ملزومات آن

ـ آماده سازی حواله های گوناگون

چهارمین مرحله راه اندازی واحد فروش :

ـ مشخص کردن مکان رفت و آمد فروشندگان و بازاریابان

ـ قسمت بندی بازار و مسیربندی تور ویزیت

ـ جمع آوری معلوماتی از مشتریان و مصرف کنندگان

ـ نظارت و مهار اعتباری مشتری

ـ بازبینی کالاهای مرجوعه

ـ تنظیم رپرتاژ فروش

ـ تنظیم رپرتاژ برآوردها

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره بازاریابی در این زمینه کمک بگیرید.

نظر شما

The post راه اندازی واحد فروش و بازاریابی چگونه است؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.