تقویت هوش کودک چگونه است؟ خوراکی برای هوش کودک چیست؟

بچه ها فهم و بینش صحیح و کاملی از به دست آوردن پول و درآمد و ارزش و اهمیت این مساله ندارند. بدین علت پرورش و […]

The post تقویت هوش کودک چگونه است؟ خوراکی برای هوش کودک چیست؟ appeared first on استعدادیابی | تست هوش کودک.

بچه ها فهم و بینش صحیح و کاملی از به دست آوردن پول و درآمد و ارزش و اهمیت این مساله ندارند. بدین علت پرورش و تقویت هوش مالی کودکان در سنین کم نقش فراوان و چشمگیری در دست یافتن به کامیابی و پیروزی آنان در بزرگ سالی دارد و قادر است آینده کاری و مالی آن ها را دگرگون سازد.

هوش اقتصادی و مالی کمابیش در تمام کودکان وجود دارد ، ولی شمار اندکی از آنان از آن بهره می گیرند. روش های بسیاری جهت فراگیری مقوله های مالی یافت می شود. در دوره ها و کلاس های آموزشی پرورش و تقویت هوش مالی کودک ، با در نظر گرفتن کارها و قابلیت های کودکان و نشانه ها و راهنماهای کلیدی نظیر فعالیت های جمعی ، پرسشگری و قابلیت حل و آنالیز مسائل به آنان نمره و امتیاز داده خواهد شد و سپس قادر خواهند بود نقاط مثبت و منفی خود را شناسایی و بر روی تقویت و یا کاهش آن ها کار نمایند.

شربت برای هوش کودک

بسیاری از والدین به دنبال شربت برای هوش کودک خود هستند تا به کمک آن بهره هوشی کودک را بالا ببرند. بهره هوشی آدمی تا حدود زیادی به محیط زندگی وی وابسته می باشد. در صورتی که به بهره هوشی پدر و مادر و فرزندان دقت نمایید متوجه می شوید که ارتباط مستقیمی میان آن ها وجود دارد. همچنین صفات و ویژگی های وراثتی افراد تابع محیط پیرامون و وضعیت زندگی آنان افزایش و یا کاهش می یابد. یک خانواده ی  حامی و پر مهر موجب بالا بردن سطح بهره هوشی فرزندان خود می شوند ، بدین علت که این خانواده پرورش و رشد کودک خود را در همه ی جوانب تحت نظر دارد و با ایجاد فضایی سالم ، صمیمی ، با آرامش وضعیت مطلوبی را جهت پرورش و افزایش هوش کودک مهیا می سازد.

اگر چه رشد هوش آدمی از زمان نوزادی شروع خواهد شد ولی این موضوع با اهمیت را هم می بایست در نظر داشت که تغذیه مادر در زمان بارداری در این زمینه موثر خواهد بود. از این رو نخستین مساله ای که مادران می بایست به آن دقت ویژه ای داشته باشند تغذیه سالم و مغذی در طی این دوران می باشد.

قصه گویی ، خواندن کتاب ، انجام فعالیت ها و بازی های ذهنی و فکری ، کارهای دستی و … نیز در پرورش و افزایش هوش کودکان تاثیرگذار می باشد. در واقع بازی و تغذیه تاثیر قابل توجه و برجسته ای در رشد و پرورش هوش کودکان خواهند داشت. در خصوص تعدادی از فعالیت ها و بازی ها پدیده خودانگیخته به وجود می آید ، زیرا کودک احتیاجی به توضیح ندارد که چگونه به بازی مشغول شود و آن را انجام دهد. توصیه می شود که کودک در فضا و محیطی که بچه های هم سن و سال دیگر نیز حضور دارند به ویژه مهد کودک بازی کند تا رشد هوشی و تعاملات اجتماعی وی بهبود یابد. بنابر آنچه گفته شد، شربت برای هوش کودک وجود ندارد.

قرص هوش کودک - شربت هوش کودک

تقویت هوش کودک

نداشتن تغذیه سالم و مغذی در زمان بارداری و در طی دوران کودکی سبب ایجاد مشکلاتی در آموزش و فراگیری کودک و وهله های آتی زندگی وی خواهد شد. پدر و مادر قادرند با تهیه تغذیه سالم و مناسب و شربت جهت رشد هوش کودک به افزایش سطح هوشی او کمک شایانی نمایند. تغذیه سالم و مغذی جهت رشد هوش کودک در برگیرنده ی همه ی مواد غذایی از جمله پروتئین ، ویتامین ، کربوهیدرات ، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی است. تغذیه مناسب و کامل در طی دوره ی نوزادی و محرک های فکری در طی دوره قبل از دبستان بر روی سطح بهره هوشی کودکان اثرگذاری فراوانی خواهد داشت.همچنین تمرینات بدنی هوازی سبب بهبود توان فکری کودکان می شود.

نکات مهم در حین خرید محصولات غذایی برای کودکان

ـ در زمان خرید مواد غذایی به تاریخ ساخت و انقضا محصولات توجه نمایید و از خرید فرآورده های تاریخ منقضی اجتناب نمایید.

ـ در صورتی که از تاریخ انقضا فرآورده های غذایی به ویژه مواد گوشتی نگذشته است اما ظاهر و بوی غیرطبیعی و نامطبوعی دارند از خرید آن ها بپرهیزید.

ـ از خرید فرآورده هایی که از بسته بندی مخدوش و معیوب برخوردارند اجتناب کنید.

ـ میوه ها و تخم مرغ هایی که معیوب و ترک دار هستند را خریداری نکنید.

ـ محصولاتی نظیر لبنیات ، آب میوه پاستوریزه و انواع گوشت را حتماً از درون یخچال بردارید و خریداری کنید.

مرکز استعدادیابی کودکان         تست هوش کودک       پرورش هوش کودک

The post تقویت هوش کودک چگونه است؟ خوراکی برای هوش کودک چیست؟ appeared first on استعدادیابی | تست هوش کودک.