نگرانی مشتریانتان در مورد فروشگاه های آنلاین پوشاک را کم کنید!

امروزه فروشگاه های آنلاین هر نوع خدمات و محصولی را به شما ارائه می دهند. خرید اینترنتی مزایای بسیاری برای افراد دارد که موجب شده است کمتر کسی مانند گذشته وقت و حوصله این را داشته باشد که چندین ساعت به بازار مراجعه کرده و به دنبال محصول مورد نیاز خود بگردد. مسافت طولانی بین […]

The post نگرانی مشتریانتان در مورد فروشگاه های آنلاین پوشاک را کم کنید! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

امروزه فروشگاه های آنلاین هر نوع خدمات و محصولی را به شما ارائه می دهند.

خرید اینترنتی مزایای بسیاری برای افراد دارد که موجب شده است کمتر کسی مانند گذشته وقت و حوصله این را داشته باشد که چندین ساعت به بازار مراجعه کرده و به دنبال محصول مورد نیاز خود بگردد. مسافت طولانی بین مبدأ و مقصد ، شلوغ شدن شهرها و خیابان ها ، اشتغال در بیشتر ساعات روز و موارد بسیار زیادی موجب شده است غالب افراد به خریدهای اینترنتی روی بیاورند و اتفاقا بسیار راضی نیز باشند. گستردگی خریدهای اینترنتی علاوه بر تنوع در محصولات بلکه به خریدهای بین المللی نیز کشیده شده است.

امروزه به ویژه بسیاری از ایرانیان هستند که لباسهای مورد نیاز خود را از سایتهای مربوط به کشور ترکیه خریداری می کنند. آنها سفارشهای خود را در این سایتها ثبت کرده و پس از پرداخت پول ، در درب منزل خود محصول مورد نظرشان را دریافت می کنند. همین تجربه می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. علاوه بر این به شما این حس را منتقل می کند که هر چیزی را که تمایل داشته باشید می توانید به دست آورید. بنابراین هرگز و هرگز نمی توانیم محبوبیت و کاربرد خریدهای اینترنتی را انکار کنیم.

با این حال ، برخی از موارد و مسائل وجود دارد که ممکن است افراد را دچار تردید کند. این تردیدها به ویژه در خرید پوشاک بیشتر است. افراد ترس از آن دارند که پس از دریافت محصول ، متوجه شوند آن چیزی که انتظارش را داشتند نیست.  آنها ممکن است از رنگ ، جنس یا اندازه آن ناراضی باشند و فکر کنند که با خرید اینترنتی فقط پول خود را از دست داده اند و ریسک آن بالاست. اما این موجب نمی شود که طراحان فروشگاه های اینترنتی و آنلاین از فعالیت خود دست بکشند.

علاوه بر این مزیت خریدهای اینترنتی برای مردم ، در آنها این توقع را به وجود می آورد که افرادی که در این زمینه ها فعالیت دارند به دنبال هموار کردن این مشکلات باشند. این فروشگاه ها در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد که آنها نیز با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. اما برخی از آنها به خوبی با انتخاب یک راه حل مناسب توانسته اند موفق شوند. در این مقاله به روشها و استراتژیهایی که فروشگاه های پوشاک آنلاین انتخاب کرده اند و از آنها استفاده می کنند اشاره می کنیم.

یک) محتوای کامل و مناسب

اولین راهی که برای غلبه بر این مشکل انتخاب شده است این است که محتوای کامل و مناسبی برای مشتریان خود تهیه کنند. به این صورت که پس از معرفی هر محصول ، عکسهای متعدد از زوایای مختلف ، رنگهای مختلف آن و اندازه های آنها در سایت قرار دهید. برای محصولات پوشاک بهتر است در خصوص جنس لباس نیز توضیحاتی بدهید تا افرادی که نمی توانند از نزدیک محصول را لمس کنند بتوانند متوجه شوند که جنس پارچه این لباس چیست. علاوه بر این در پوشاک ، بحث اندازه یا سایز آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

مشتریان دوست ندارند با خرید هر لباسی به فکر ترمیم آن باشند ، بلکه دوست دارند هر پوشاکی که خرید می کنند از همان لحظه خرید قابل استفاده باشد. پس بهتر است در خصوص سایز لباس ها یا به طور کلی پوشاک ، اطلاعات دقیقی به مشتریان بدهید. به عنوان مثال ، معمولاً از چند روش سایزبندی کردن لباسها استفاده می شود. بهتر است اگر از سایز ۴۰ نام می برید در کنار آن شماره ۳ را نیز بنویسید تا افراد متوجه شوند که این دو شماره معادل یکدیگر هستند.

دو) پاسخگویی در لحظه

بر اساس تجربیات مشاوره بازاریابی ، برای اینکه خیال مشتریان خود را راحت کنید باید هر لحظه به سوالات آنها پاسخگو باشید. اگر مشتری شما لباسی را امروز دریافت کرده باشد و در صورتی که سوالی دارد امکان پاسخگویی شما وجود نداشته باشد یا اینکه ۲۴ ساعته در اختیار آنها نباشید هیچ سودی ندارد. این مسئله خود می تواند مشتریان را از خرید اینترنتی پوشاک منصرف کند. پس سامانه ای را طراحی کنید که بتوانید به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مشتریان خود باشید.

سه) امکان تعویض یا برگشت

سعی کنید این امکان را برای مشتریان خود فراهم کنید که در صورت اندازه نبودن لباس یا هر مشکل دیگری بتوانند آن را به شما ارجاع دهند. به عنوان مثال می توانید به مدت یک هفته پس از خرید به مشتریان فرصت دهید تا محصول خریداری شده را به شما بازگردانند یا تعویض کنند.


موضوع مرتبط :

ارائه تکنیک بازاریابی برای راه اندازی سایتهای تخفیف

چگونه می توانیم در بازاریابی پوشاک موفق باشیم؟

مشاوره بازاریابی اینترنتی

مشاوره بازاریابی اینستاگرام

نظر شما

The post نگرانی مشتریانتان در مورد فروشگاه های آنلاین پوشاک را کم کنید! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.