پلاسما جت

پلاسما جت آیا کسی هست که آرزو نداشته باشد به دوران نوجوانی و زیبایی خود برگردد که از صورت پر چین و چروک خبری نباشد؟   […]

نوشته پلاسما جت اولین بار در تجهیزات زیبایی پارسیان. پدیدار شد.

پلاسما جت

آیا کسی هست که آرزو نداشته باشد به دوران نوجوانی و زیبایی خود برگردد که از صورت پر چین و چروک خبری نباشد؟

لیز مو های زاید ،هایفو،کیوسوییچ،جت پلاسما ،نیدلینگ،ترزیق انواع ژل ،بوتاکس، مزو ، رادیو فرکانسی ، RF ژل رووفیل ، ژل پرفکتا ، ژل پرنسس، مزو بایو اسکین ، مزو فیوژن ، ژل نورامیس ، ژل ایدیا ،

لیز مو های زاید ،هایفو،کیوسوییچ،جت پلاسما ،نیدلینگ،ترزیق انواع ژل ،بوتاکس، مزو ، رادیو فرکانسی ، RF ژل رووفیل ، ژل پرفکتا ، ژل پرنسس، مزو بایو اسکین ، مزو فیوژن ، ژل نورامیس ، ژل ایدیا ،

 

هر روز ما دچار عادتهایی هستیم که سلامت پوست ما را به خطر می اندازد و به کمک گذر زمان ما را به سمت پیری جلو می برند.

این آرزو وخیال هرگز به واقعیت نمی پیوندد اما خوشبختانه علم پزشکی مدرن با روش های نوین جوانسازی به کمک ما آمده است.
پلاسما جت روشی آمیخته از علم پزشکی زیبایی و فیزیک چهره ای جوان تر، شاداب تر و سالم تر به شما می دهد.

دیگر اهمیتی ندارد در چه سنی به سر می برید، زمانی که پلاسما جت اعضای صورت شما مانند بینی، پلک و سایر بخش های صورت را بهبود می بخشد خودتان متوجه خواهید شد که این روش جادویی برای جوانی صورت شما است.

جت پلاسما در دسته بندی روش های غیر تحاجمی دسته بندی میشود و یک نوع زیبایی سازی ساده و کم عوارض می باشد
در ادامه با این نوع درمان بهتر آشنا میشم .

پلاسما چیست؟

درابتدا باید بدانیم پلاسما جت چیست؟
در علم فیزیک سه نوع ماده وجود دارد؛ مایع، گازوجامد.
پلاسما حالت دیگری ازماده می باشد. پلاسما یک گاز یونیده داغ شده است که به تعداد تقریبا مساوی ازالکترونهای باردار منفی و یونهای باردارمثبت تشکیل شده است.

پلاسما از گرما دادن به گازدردمای بالا تولید میشود. در حرارت بالا در اثر برخورد مولکولها و اتم ها الکترونها درفضای گاز آزاد می شوند و پلاسما تولید می شود.
پلاسما به روش های مختلفی تولید می شود چه در آزمایشگاه چه در فضا، در مورد پلاسما جت یا جت پلاسما به همین اکتفا می کنیم که ترکیب پلاسمای داغ با چگالی بالاست وکاربردهای شیمیایی و متالورژی فراوان دارد.

پلاسما چگونه روی پوست ایجاد می شود؟

پلاسما سرد که با جت پلاسما فشار جوی ساده تولید می شود به واسته ی گاز هلیوم و تخلیه الکترود تولید می شود.

روی پوست نیز اتفاق مشابهی رخ می دهد. پلاسما معمولا با تخلیه الکتریکی تولید می‌شود که باعث یونیزه شدن، تحریک یا تجزیه مولکول‌های گاز می‌شود که منجر به ایجاد پلاسمای گاز های مختلف می‌شوند این روند درگازهای آرگون، هلیم، اکسیژن، نیتروژن یا مخلوط‌های آن انجام می‌شود.

مولکول‌های گازی یونیزه شده، اتم‌ها و حتی فوتون‌ها با بافت هدف درواکنش هستند ومنجر به تولید گونه‌های انفعالی سطحی با پتانسیل بیولوژیکی، گرمایش حرارتی می‌شود.

در نتیجه، این گونه‌ها یا همان اندرکنش های سطح پلاسما منجر به آسیب به بافت پوست می‌شوند. این آسیب‌ها باعث آسیب حرارتی می‌شوند .

علاوه بر این، آسیب پوستی به شدت انواع مختلف پلاسما، ساختار پوست، مقدار غلظت گونه‌های پلاسما، زمان نوردهی برای درمان، و غیره بستگی دارد. بعد از آسیب پوست برای بازسازی سلول های آسیب دیده سلولهای جدید تولید کرده و منجر به جوانسازی می شود.

مکانیسم عملکرد پلاسما جت چگونه است؟

پلاسما جت با انرژی بالایی که ساطع می کند اختلاف پتانسیل بالایی بین الکترود و سطح پوست ایجاد می کنند.

این انرژی سبب بر هم ریختگی سلولی شده ودر نتیجه غشای پوست در اثر برخورد پلاسما تبخیرمی گردد.

این انرژی به لایه های زیرین پوست نیز نفوذ کرده و بافت های اپیدرم را تحریک می کند تا کلاژن سازی را از سر گیرند و همچنین برای ترمیم سوختگی های پوست، بافتی جدید را جایگزین می کند. جت پلاسما کاربردهای فراوانی در زیبایی پوست و جوان سازی چهره دارد.

به طور خلاصه: قلم پلاسما جت روی پوست صورت قرار گرفته و لایه شاخی پوست فوقانی ترین لایه اپیدرم را تبخیر می نماید و باعث جمع شدن لایه های زیرین می گردد.

پلاسما جت برای در مورد چه نمونه هایی به کمک پوست می آید؟

این روشی عالی با کم ترین عوارض برای ترمیم کیفیت پوست صورت می باشد و فوق العاده ترین نتیجه را به شما هدیه می کند.

از تکنیک پلاسما جت برای موارد زیر استفاده می شود:

لیز مو های زاید ،هایفو،کیوسوییچ،جت پلاسما ،نیدلینگ،ترزیق انواع ژل ،بوتاکس، مزو ، رادیو فرکانسی ، RF ژل رووفیل ، ژل پرفکتا ، ژل پرنسس، مزو بایو اسکین ، مزو فیوژن ، ژل نورامیس ، ژل ایدیا ،

لیز مو های زاید ،هایفو،کیوسوییچ،جت پلاسما ،نیدلینگ،ترزیق انواع ژل ،بوتاکس، مزو ، رادیو فرکانسی ، RF
ژل رووفیل ، ژل پرفکتا ، ژل پرنسس، مزو بایو اسکین ، مزو فیوژن ، ژل نورامیس ، ژل ایدیا ،

رفع افتادگی پلک ها از کاربردهای عمده پلاسما جت است.
قلم پلاسما جت روی پلک چشم قرار می گیرد و سپس لایه سطحی پوست تبخیر شده و لایه زیرین جمع می گردد و افتادگی پلک بدون هیچ اقدام جراحی و برش و بخیه برطرف می گردد.
پلاسما جت بینی نیز در کلینیک های زیبایی بسیار مورد توجه مشتریان است.
در این تکنیک، قلم دستگاه روی نواحی بینی قرار گرفته و با انرژی حرارتی بالایی که از دستگاه خارج شده لایه شاخی پوست دچار سوختگی های بسیار ریزی می شود.

در واقع پوست بخار می شود و لایه های زیرین به سرعت جمع و سفت می شوند. به همین دلیل این روش برای بینی های گوشتی روشی بسیار مناسب است و در چند جلسه می توان به بینی خوش فرم رسید.

رفع خطوط خنده و چین های دور چشم

پلاسما جت برای از بین بردن خطوط خنده و اخم و همچنین چین های پنجه کلاغی روشی مناسب است. با سوزاندن لایه سطحی پوست و تأثیر روی لایه های زیرین کلاژن سازی را سبب شده و چین و افتادگی صورت را برطرف می نماید.

پلاسما جت برای رفع غبغب

مسلماً چهره ای بدون غبغب جذابتر و جوانتر است. پلاسما جت به راحتی می تواند چربی های اضافه ناحیه زیر چانه را به گاز تبدیل کرده و پوست را جمع کند.

از بین بردن خال، زگیل و هر گونه تاول پوستی

پلاسما جت نه تنها لایه های زیرین را تحت تأثیر قرار می دهد بلکه هر گونه برآمدگی پوستی مانند زگیل و… را سوزانده و صورتی صاف و هموار را تحویل می دهد.

درمان اسکار و جای زخم و جوش با پلاسما جت

پلاسما جت روی صورت شما هیچ نقصی را باقی نمی گذارد! چرا که آمده است تا پوست شما را احیا کند.
این روش سیستم بازسازی پوست باعث تاخیر در کند و سوز اپیدرم و تغییر حرارتی کنترل‌شده به درم زیرینش می‌شود. این یک روش درمانی موثر برای آسیب‌های پوستی خوش‌خیم شناخته شده‌ است.

درمان ترک های استریا (Stretch marks) یا ترک های پوستی

استریا یا ترک پوستی که ناشی از اضافه وزن و یا بارداری است با روش جت پلاسما قابل رفع است. انرژی حرارتی در بافت های زیرین متمرکز شده و سپس الیاف کلاژن و الاستین را تحت تأثیر قرار می دهد. با کلاژن سازی، ترک ها به مرور کم رنگ شده و محو می شوند.

رفع کک و مک و آفتاب سوختگی ها از طریق پلاسما جت

جت پلاسمای سرد تولید شده توسط دستگاه در تماس با پوست لک دار شعله کوچکی ایجاد می کند.

سپس عروق ریز و پگمنت های پوستی سریع و بدون هیچگونه خونریزی بهبود می یابند. پس از آن ، زخمهای کربنی تشکیل شده پوست زخمی را از عفونت محافظت می کنند. زخم بعد از حدود یک هفته یا به خودی خود خوب می شود و جای زخم باقی نمی ماند.

بلفاروپلاستی با پلاسما جت

پوست پلک بسیار حساس و لطیف می باشد و در طول شبانه روز مدام در حال حرکت می باشد.

همین پلک زدنی که به آن حتی فکر هم نمی کنیم فشار زیادی به پوست این قسمت وارد کرده و به همین دلیل ناحیه اطراف چشم اولین جایی است که علائم پیری را بروز می دهد.

صرف نظر از فاکتورهای پیری، پدیده های بیرونی و محیطی مانند دخانیات و نور آفتاب نیز از عوامل مؤثر در افتادگی پلک و چین و چروک های دور چشم هستند. اما نباید دست روی دست گذاشت! و باید با کمک روش های نوین و جدید مانند پلاسما جت بدون هیچ برش و بخیه ای، چشمان جذاب خود را پس گرفت.

گذر زمان پوست نازک اطراف چشم شما را دچار چین و چروک کرده است؟

پلاسما جت می تواند دوباره خاصیت ارتجاعی و استحکام پلک چشم را برگرداند.

در این تکنیک دستگاه پلاسما جت با تولید جریان پلاسما روی بافت های زیستی بدن، لایه برداری های عمیقی انجام داده و چین ها را از بین می برد.
پلک ها سنگین شده و افتادگی پلک، چشمانی بسیار خسته برای شما پدید آورده است؟

این درمان می تواند با ایجاد ماده پلاسما و تصعید غشای پوست پلک، این افتادگی را جمع کرده و پلکی جوان را به شما هدیه دهد.

پلاسما جت بینی

همیشه سخن از بینی که به عمل می آید همگان بینی های کوچک و قلمی را آرزو می کنند! اما برای داشتن چنین بینی زیبایی نیازی به رفتن زیر تیغ جراحی ندارید! بلکه متدهای جدید می تواند بدون هیچ چاقو و برشی، بینی قلمی و خوش فرمی را برای شما طراحی کنند.

پلاسما جت آمده است تا بینی شما را پیکربندی کند! بله روش کار این دستگاه به همین سادگی است که مطالعه کردید.

در روش پلاسما جت بینی، همان طور که در بندهای بالا ذکر شد، ابتدا دستگاه پلاسما با انرژی حرارتی بالایی که ایجاد می کند سبب می شود لایه اپیدرم پوست دچار سوختگی شده و انرژی به بافت های زیرین مانند درم و هیپو درم نفوذ کند و سپس آب میان بافتی و چربی های موجود در هیپودرم را تصعید می کند.

بنابراین بافت از بین رفته و بینی کوچک می شود. البته باید توجه کرد که دستگاه پلاسما جت، قلمی نازک بوده و این حرارت فقط روی موضع مورد نظر متمرکز می شود و مانع از آسیب رساندن به سایر بافت ها در نواحی دیگر می شود.
پس می توانید با کمترین هزینه و بدون هیچ زخم و خونریزی بینی خود را عمل کنید. البته عملی از جنس پلاسما جت!
پلاسما جت بینی برای بیمارانی که علاقمند به بهبود شکل بینی بدون انجام جراحی تهاجمی هستند پیشنهاد می شود.

البته پلاسما جت نتایج کار را سریع تر، مدت زمان التیام را کمتر و درد بسیار کمی را نیز برای فرد به همراه دارد.

یادداشتی برای ذهن های کنجکاو

با این که بینی تا آخرین لحظه عمر، دست از رشد و بزرگ شدن بر نمی دارد! اما سرعت رشد بینی بعد از سن بلوغ کمتر می شود.

پس پلاسما جت بینی در افراد بالغ نتایج تقریباً دائمی به همراه داشته و در صورت برگشت با یک جلسه تکرار، بینی فرم دلخواه را می گیرد.

در تکنیک پلاسما جت قلم نقطه به نقطه و به صورت منظم روی پوست بینی قرار می گیرد و سلول های غشای پوست را با ایجاد پلاسما می سوزاند. بافت چربی نیز تحت تأثیر پلاسمای به وجود آمده از بین می رود.

اثرات پلاسما جت تا چه مدت باقی می ماند؟

سفت شدن و شادابی ظاهر پوست به وسیله ی پلاسما جت در مقایسه با دیگر روش های جوان سازی، متدی است که روی پوست تأثیرات واقعی و عمیق بر جای می گذارد.

در این روش چون پوست صورت در فاصله های نزدیک دچار سوختگی می شود پس پوست از بین رفته و پوست جدیدی جایگزین می شود.

بنابراین مدت زمان ماندگاری این روش درمانی قابل قبول است. البته پلاسما جت مانند سایر روش های جوان سازی چهره، کاملاً دائمی نمی باشد. زیرا هیچ گریزی از پیر شدن نیست.

بسته به موضعی که با پلاسما جت تحت درمان قرار گرفته، مدت زمان ماندگاری نتایج متفاوت است.
پلاسما جت بینی و بلفاروپلاستی نسبت به رفع چین و چروک هایی مانند خطوط اخم و خنده به روش پلاسما ماندگار ترند زیرا پوست این نواحی به طور واقعی از بین رفته و جمع شده است.

برای اینکه چین و چروک های صورت و خطوط پنجه کلاغی از بین برود می توان متدهای دیگر جوان سازی مانند بوتاکس را همزمان با پلاسما جت به کار برد تا اثرات معجزه آسای آن روی صورت شما دو چندان شود.

چه زمانی شاهد اولین تغییرات هستیم؟

اثرات این روش درمانی روی پوست بلافاصله پس از اولین جلسه محسوس است؛ اما مطلوب ترین نتایج 2 ماه بعد بروز می کند زیرا پوست در این مدت، زمان کافی برای طی کردن چرخه رشد سلولی را داشته است.
برای برخی افراد بعد از 8 هفته ممکن است پلاسما جت مجدداً انجام شود تا نتایج مطلوب بدست آید.

شرایط محیطی و واکنش بدن نیز از فاکتورهای مهمی است که روی مدت زمان ماندگاری اثرات پلاسما جت مؤثر است.

عواملی مانند مصرف دخانیات، تغذیه، مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و… همچنین ژنتیک و نژاد در مدت زمان دوام نتایج پلاسما جت تأثیرگذار است.

عوارض پلاسما جت چیست؟

یک ضرب المثل انگلیسی می گوید، “You don’t bite the hand the feeds you” ، هر چند در مورد عوارض پلاسما جت نیز باید مطلع باشیم. اما لازم است بدانیم مزایای پلاسما جت تاکنون وسوسه انگیزتر از عوارض و معایب آن بوده است:
• تورم و سوختگی کوچک (micro burn)
• نیاز به یک الی سه جلسه برای اثرگذاری و دستیابی به نتیجه مطلوب
• عدم دائمی بودن نتایج حاصل از پلاسما جت
• مدت زمان انجام این تکنیک بسته به موضع تحت درمان از یک تا چند ساعت به طول می انجامد.
• تحمل زخم های ایجاد شده روی پوست برای مدت یک الی دو هفته تا ترمیم کامل

لیز مو های زاید ،هایفو،کیوسوییچ،جت پلاسما ،نیدلینگ،ترزیق انواع ژل ،بوتاکس، مزو ، رادیو فرکانسی ، RF

ژل رووفیل ، ژل پرفکتا ، ژل پرنسس، مزو بایو اسکین ، مزو فیوژن ، ژل نورامیس ، ژل ایدیا ،

نوشته پلاسما جت اولین بار در تجهیزات زیبایی پارسیان. پدیدار شد.