تفاوت مارکتینگ در کانالهای دیجیتالی و اجتماعی

بسیاری از افراد هستند که تفاوت بین مارکتینگ رسانه های اجتماعی و دیجیتال را نمی دانند. در اکثر مواقع نیز افراد این دو را به جای هم به کار می برند. هدف از بازاریابی کلی این است که شما بتوانید نیازهای مشتریانتان را برآورده کنید و از طرفی بتوانید سود مورد نیاز خود را نیز […]

The post تفاوت مارکتینگ در کانالهای دیجیتالی و اجتماعی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

بسیاری از افراد هستند که تفاوت بین مارکتینگ رسانه های اجتماعی و دیجیتال را نمی دانند. در اکثر مواقع نیز افراد این دو را به جای هم به کار می برند.

هدف از بازاریابی کلی این است که شما بتوانید نیازهای مشتریانتان را برآورده کنید و از طرفی بتوانید سود مورد نیاز خود را نیز به دست آورید. می توانیم بگوییم که امروزه یکی از پر طرفدارترین نوع بازاریابی ، بازاریابی دیجیتال است. این نوع از بازاریابی موجب شده است تمایز بسیار زیادی در حوزه بازاریابی ایجاد شود. از طریق کانالهای دیجیتالی شما می توانید به کل دنیا دسترسی داشته باشید و اصلاً مهم نیست که شما در کجای دنیا زندگی می کنید. امروزه امکانات دیجیتالی توانسته است شما را به کل دنیا مرتبط کند.

بازاریابی دیجیتال باعث می شود تا بتوانید از همه رسانه ها و کانالها برای برندسازی استفاده کنید. همچنین می توانید برای آگاه سازی مردم نیز از آن استفاده کنید. بازاریابی دیجیتال شامل موارد زیر است : بازاریابی رسانه های اجتماعی ، بازاریابی اینترنتی ، آنلاین و بازاریابی به وسیله گوشی همراه. بنابراین ، می بینیم که بازاریابی دیجیتال شامل موارد بسیار متعدد است. در نتیجه ، بازاریابی رسانه های اجتماعی بخشی از بازاریابی دیجیتال است. در بازاریابی دیجیتال ، برای اینکه محصولات خود را تبلیغ کرده و برند خود را معرفی کنند از رسانه ها و کانالهای الکترونیکی استفاده می کنند. دانستن این معانی از آن جهت مهم است که اگر شما تعریف دقیق و کاربرد هر کدام از آنها را ندانید نمی توانید به خوبی از آنها استفاده کنید.

همچنین مخاطبان شما نیز به خوبی متوجه می شوند که شما تا چه حد در کار خود خبره و یا غیر حرفه ای هستید. مزیتی که این نوع بازاریابی ها دارند این است که می توانید مخاطبان خود را به راحتی پیگیری کنید و نتایجی که از این پیگیری ها نصیب شما می شود را تجزیه و تحلیل کرده و از آن در بازاریابی خودتان استفاده کنید. می توانید تعداد افرادی که مطلب شما را دیده اند یا  نظرشان درباره آن را به خوبی تحلیل کنید. همچنین واکنش هایی که آنها نسبت به پیام ها یا محتوای شما نشان می دهند می توانید از آن برای ادامه ارتباط خود با مخاطبانتان استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید از این کانالها به خوبی استفاده کنید باید روشها و تکنیکهای آنها را به خوبی بیاموزید. باید توجه داشته باشید که بازاریابی دیجیتال می تواند از روشهای مختلف انجام شود. از جمله این روشها :

یک) سئو : یعنی استفاده از اصولی که موجب بازدید بیشتر و جستجوی بیشتر کلید واژه شما می شود.

دو) وب سایت : می توانید از وب سایتها برای تبلیغ و معرفی خودتان استفاده کنید.

سه) محتوا : از طریق محتواهای مناسبی که تولید می کنید می توانید میزان بازدید از صفحه خود را افزایش دهید و با مخاطبان خود در ارتباط باشید. (بازاریابی محتوا چیست ؟ کاربرد بازاریابی محتوایی)

چهار) کلیکی : در بازاریابی کلیکی به ازای هر کلیکی که افراد می کنند ، تبلیغ شما نمایش داده می شود و مخاطبان شما می توانند آن را ببینند.

پنج) رسانه های اجتماعی : رسانه های اجتماعی همچون اینستاگرام ، فیس بوک ، تلگرام و سایر کانالها و رسانه های اجتماعی از جمله روشهایی هستند که می توانید از طریق آنها با مشتریان خود در ارتباط باشید. (پرکاربرد ترین شبکه های اجتماعی برای کاربران ایرانی)

شش) ایمیل : می توانید از طریق ایمیل ، پیامهای تبلیغاتی و اتفاقات مربوط به کسب و کار خود را برای مخاطبانتان بفرستید.

هفت) ویدئویی : در این روش از بازاریابی شما ویدئویی را از محصولتان و پیامهای خود تهیه می کنید و می توانید آن را برای مخاطبانتان نمایش دهید.

هشت) بازاریابی با بیلبورد : از طریق بیلبوردها می توانید پیامهای تبلیغاتی خود را به مخاطبانتان نمایش دهید و همچنین از آنها در محلهای پر رفت و آمد استفاده کنید.

 

نظر شما

The post تفاوت مارکتینگ در کانالهای دیجیتالی و اجتماعی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.