برندسازی با استفاده از حواس پنجگانه انسانها

برندینگ یا برندسازی را می توانیم جزء رشته های بین رشته ای بدانیم. زیرا هر کدام از متخصصین در حوزه تخصص خود به بخشی از آن توجه دارند. امروزه دنیا به قدری تغییر کرده است که بدون برندسازی نمی توان به حیات فعالیت خود امیدوار بود. اگر به صورت مستقل یا بدون هیچ نام تجاری […]

برندینگ یا برندسازی را می توانیم جزء رشته های بین رشته ای بدانیم.

زیرا هر کدام از متخصصین در حوزه تخصص خود به بخشی از آن توجه دارند. امروزه دنیا به قدری تغییر کرده است که بدون برندسازی نمی توان به حیات فعالیت خود امیدوار بود. اگر به صورت مستقل یا بدون هیچ نام تجاری در حال فعالیت هستید باید بدانید که با توجه به ماهیت تغییر یافته کسب و کارهای امروزی شما نمی توانید به صورت طولانی در بازار باقی بمانید. به همین خاطر است که اولین برنامه ای که بسیاری از مدیران بازاریابی در اولویت برنامه های خود قرار می دهند مسئله برندسازی است.  چیزی که تقریباً به شکل یک قانون پذیرفته شده است این است که میزان وفاداری مشتریان در تعیین میزان توجه آنها نقش مهمی دارد. اگر می خواهیم میزان توجه مشتریان و مخاطبان را به برند خود افزایش دهیم باید روی مسئله وفاداری آنها تمرکز کنیم.

میزان وفاداری یک مشتری به برند شما زمانی افزایش پیدا می کند آن را با تمامی وجود خود حس کند. زمانی که این اتفاق بیافتد می توانید شاهد باشید که تا چه میزان به برند شما علاقه مند می شوند. ما روزانه با تعداد زیادی از تبلیغات در سراسر شهر یا زمانی که در منزل مشغول تماشای تلوزیون هستیم یا زمانی که گوشی یا کامپیوتر خود را چک می کنیم مواجه می شویم.

بنابراین ، اطراف ما پر از پیامهایی است که برای معرفی و ایجاد رغبت در ما طراحی شده است. اما چه چیزی موجب می شود که ما به یکی از آنها بیش از بقیه توجه می کنیم و در نهایت نسبت به آن وفادار می شویم ؟

اگر دقت کرده باشید در طراحی برندها و تبلیغات آنها معمولاً روی دو حواس ما بیشتر تمرکز می شود. بر جنبه دیداری و شنیداری پیامها که شامل تصاویر زیبا و جذاب و همچنین کلمات یا اشعار یا هر چیزی است که قرار است به صورت شنیداری به گوش ما برسد بیش از سایر حواسهای ما تمرکز می شود. پیامهای بازرگانی که از تلویزیون منتشر می شود را به یاد بیاورید ، نزدیک به ۹۰ درصد تبلیغات ها و چه بسا بیش از این میزان از تبلیغات صرفاً روی این دو حواس شما تمرکز دارند.

در حالی که همانطور که در بالا گفته شد ، مشتریان زمانی به برند شما توجه می کنند و نسبت به آن وفادار می شوند که آن را با تمامی وجود خود درک و حس کرده باشند. پس شما بهتر است از حواس دیگر انسانها که اثر زیادی در ایجاد هیجانهای مثبت یا منفی در آنها دارند استفاده کنید.

 آیا تجربه کرده اید که یک عطر یا بوی خاصی شما را به یا خاطرات شیرین یا تلختان بیاندازد ؟ یا مزه ای که شما را به یاد روزهای گذشته و خاطرات شیرینی که از مهمانی یا اتفاقات خوشایند داشته اید می اندازد ؟ یا لمس کردن چیزی که برای شما تداعی کننده یک خاطره است ؟ پس اگر این ها را تجربه کرده اید به خوبی درک می کنید که استفاده از سایر حواس انسانها تا چه اندازه می تواند در تبلیغات و ماندگاری آن در ذهن مخاطبان مهم باشد. معمولاً اکثر محصولات به ویژه مواد غذایی شامل هر ۵ حواس انسانها می شود.

بنابراین ، بهتر است از هر ۵ حواس برای تبلیغات و افزودن جنبه های تبلیغاتی به محصول و برند خود استفاده کنیم. امروزه بسیاری از برندهای بزرگ خودرو سازی و تولید کننده های مطرح و بزرگ محصولات متنوع سعی دارند از سایر حواس انسان برای تبلیغ محصول خود استفاده کنند.

بنابراین اگر شما نیز کسب و کاری را دارید یا به فکر راه اندازی آن هستید بهتر است کمی گسترده تر به موضوع برندسازی بیاندیشید و سعی کنید خلاقیت و نوآوری را از همینجا شروع کنید. استفاده از حواس ۵ گانه انسانها برای برندسازی یکی از راه حلهای خلاقانه برای خلق یک برند ماندگار و تأثیر گذار در میان مشتریان است.


موضوع مرتبط :

برندسازی حسی چگونه امکان پذیر می شود؟

برند لوکس با ۶ روش بازاریابی می کند

نظر شما