طراحی بهترین لوگو برای صنایع

طراحی لوگو برای صنایع ، کار بسیار دشواری است. برای هر شرکتی که بخواهید لوگویی را طراحی کنید که هم جذاب باشد و هم تأثیر گذاری […]

نوشته طراحی بهترین لوگو برای صنایع اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.

طراحی لوگو برای صنایع ، کار بسیار دشواری است.

برای هر شرکتی که بخواهید لوگویی را طراحی کنید که هم جذاب باشد و هم تأثیر گذاری لازم را بر روی مخاطبان داشته باشد باید از هدفهای آن شرکت یا موسسه آگاه باشید. آگاهی از هدف شرکتها می تواند به شما کمک کند تا بهترین لوگو را برای برند آنها طراحی کنید. در این میان ، صنایع نیز از این قائده مستثنی نیستند. لوگوهای صنعتی باید دارای ویژگی های زیر باشد:

۱) جذاب و تأثیرگذار باشد.

۲) هویت و ماهیت فعالیت آن صنعت را به خوبی نشان دهد.

۳) تصویری متمایز از رقیبان را به مخاطبان نشان دهد.

۴) نشان دهنده تلاش و پشتکار آن صنعت در زمینه فعالیت خود باشد.

۵) اعتبار و ارزش آن برند را به مخاطبان و مشتریان نشان دهد.

۶) انتقال دهنده پیام آن صنعت به مخاطبان باشد .

یک لوگوی صنعتی علاوه بر اینکه باید ویژگیهای کلی لوگوها که در بالا اشاره شد را داشته باشد ، باید دارای ویژگیهای اختصاصی نیز  باشد. به همین دلیل است که می گوییم طراحی لوگوی صنعتی ، کار بسیار دشواری است. در ادامه این مقاله ، به این ویژگیها می پردازیم:

یک) در طول زمان ، ماندگاری داشته باشد

لازم است لوگوهای صنعتی به شکلی طراحی شوند که در سالهای آینده نیز کارآیی داشته باشند و بتوانند در طول زمان به حیات خود ادامه دهند. همچنین در لوگوهای صنعتی باید نام شرکت در لوگو درج شود. اگر ویژگیهای برجسته ای نیز در آن شرکت وجود دارد که در شرکتها و صنایع مشابه وجود ندارد باید این ویژگی و خصوصیت برجسته و متمایز نیز در طراحی لوگو در نظر گرفته شود.

دو) قابلیت درج در اندازه های مختلف

از آنجایی که لوگوهای صنعتی در محلهای مختلفی از جمله سایتهای شرکت ، وسیله های حمل و نقل مربوط به شرکت ، انواع اسباب و لوازم متعلق به شرکت  و کارتهایی که برای تبلیغات شرکت هستند درج می شود. پس باید لوگوهای صنعتی را به گونه ای طراحی کنید که زمانی که در مقیاسهای مختلف ازآن استفاده می کنید هیچ بخشی از لوگوی شما از بین نرود. برای این هدف ، اول از همه باید لوگوی شما نباید جزئیات زیادی داشته باشد و دوم اینکه نباید در پس زمینه های رنگی یا سیاه و سفید ، خصوصیات آنها از بین برود.

سه) سادگی و ماندگاری

یکی از رازهای ماندگاری لوگوی شما ، استفاده از طرحهای ساده است. تجربه لوگوهای مختلف در دنیا نشان می دهد که لوگوهایی که به شکل ساده ای طراحی شده اند به راحتی قابل تشخیص هستند و از ماندگاری بیشتری برخوردارند. سادگی تصویر ، موجب می شود ، تصویر لوگوی شما در ذهن مخاطبان زودتر نقش ببندد و ماندگارتر باشد.

چهار) انتخاب رنگ مناسب

هر زمان که صحبت از طراحی لوگو است ، یکی از مواردی که مورد تأکید قرار می گیرد ، رنگی است که در طراحی لوگو باید به کار برده شود. رنگها بخشی از پیامهایی عاطفی هستند که شما تصمیم دارید آنها را به مخاطبان خود منتقل کنید. پس بی دلیل نیست انتخاب رنگ مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل ، معمولاً رنگی که در طراحی لوگوی صنایع استفاده می شود ، در طیف های قهوه ای و سیاه است. رنگ قهوه ای نشان دهنده تجربه و تکامل یافتگی یک صنعت است و رنگ سیاه نیز نشان دهنده یک کار جدی است که از اعتبار بالایی نیز برخوردار است. رنگهای دیگری نیز هستند که در صنایع از آنها استفاده می شود به عنوان مثال رنگهای قرمز و آبی نیز از رنگهای پر کاربردی هستند زیرا نشان دهنده جریان زندگی و سرزندگی و در عین حال رنگ امنیت نیز می باشند.

در صورتی که موارد ذکر شده برای طراحی لوگوهای صنعتی را رعایت کنید می توانید مطمئن باشید که لوگوی مناسب و ماندگاری را طراحی کرده اید.


لوگوی خدمات پزشکی

لوگو گردشگری

۷ اصل طراحی لوگو ورزشی

لوگو زیورآلات (طلا و جواهر)

نوشته طراحی بهترین لوگو برای صنایع اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.