تکنیکهای بهبود کیفیت تجربه کاربران

تجربه کاربران به معنی نوع نگرش ، احساس و رفتاری است که استفاده کننده های یک محصول یا خدمات تجربه می کنند. این مسئله بسیار مهم است که بدانید زمانی که افراد یا کاربران از محصول شما استفاده می کنند چه حس و نگرشی در آنها ایجاد می شود. انسانها همیشه به دنبال این بوده […]

تجربه کاربران به معنی نوع نگرش ، احساس و رفتاری است که استفاده کننده های یک محصول یا خدمات تجربه می کنند.

این مسئله بسیار مهم است که بدانید زمانی که افراد یا کاربران از محصول شما استفاده می کنند چه حس و نگرشی در آنها ایجاد می شود. انسانها همیشه به دنبال این بوده اند که بتوانند از امکاناتی که وجود دارد بهترین استفاده را ببرند یا تجربه کاربری خود را افزایش دهند. برای اینکه بتوانید کیفیت تجربه کاربران را افزایش دهید باید از تکنکیهایی استفاده کنید که در ادامه به آنها اشاره می شود.

یک) ایجاد مناسب ترین راه

در صورتی که بتوانید بهترین راه حل را بدون اینکه دشوار باشد و به راحتی قابل استفاده باشد شکل بدهید می توانید بهترین تجربه را برای کاربران ایجاد کنید. گاهی ممکن است محصول یا خدماتی با کیفیت خوب برای کاربران و مشتریان تولید شود ولی استفاده از آن به قدری دشوار باشد یا پیچیدگی های زیادی داشته باشد یا صرفه اقتصادی و زمانی برای افراد نداشته باشد که به طور کامل از استفاده از آن صرف نظر کنند. یا افرادی که از آن استفاده کرده اند تجربه جالب و خوشایندی نداشته باشند. پس تولید محصول یا خدماتی که در عین ارائه کیفیت بالا بتواند تجربه خوبی ایجاد کند و استفاده از آن آسان و به صرفه باشد برای کاربران در اولویت است و می تواند تجربه خوبی برای آنها به وجود آورد.

دو) توجه به جنبه های سرگرمی برای کاربران

بر اساس آموزش بازاریابی  و تجربه ، تولید کننده ها طراحانی که محصول یا خدماتی را برای افراد تولید می کنند. اگر به جنبه های سرگرم کننده و لذت بخش آن برای کاربران توجه کرده باشند ، معمولاً کاربران تجربه های خوب و به یادماندنی کسب خواهند کرد.

سه) فرآیند آسان انتخاب

اگر محصولات یا خدمات متنوعی دارید ، یا اگر خودتان محصولات متنوعی ندارید ولی به قدری مشابه محصول شما در بازار وجود دارد که انتخاب را برای مشتریان سخت می کند. بهتر است روشی را برای انتخاب محصول مناسب طراحی کرده و یا ویژگی هایی را به محصول یا خدمات خود اضافه کنید که انتخاب آن را برای کاربران را راحت تر کند.

چهار) فرآیند آسان برای خرید

گاهی محصول یا خدمات شما دارای ویژگی های منحصر به فرد و خوبی نسبت به رقیبانتان است. اما به قدری مراحل و فرآیند خرید آن به ویژه خرید از طریق سامانه اینترنتی برای مشتریان دشوار است که آنها را منصرف می کند. بهتر است همیشه مسیر راحت و سریع برای خرید مشتریان طراحی کنید.

پنج) خوش قول بودن

ممکن است در خریدهای اینترنتی که مشتریان شما انجام می دهند. مدت زمان تحویل محصول بسیار کمتر از زمانی که واقعاً به دستشان می رسد نوشته شده باشد. بنابراین ، کاربران و مشتریان شما به امید اینکه این محصول در اسرع وقت به دستشان خواهد رسید آن را خریداری می کنند. اما محصول خریداری شده دیرتر از زمانی که در زمان خرید اعلام شده بود به دستشان می رسد. بنابراین ، این نوع برخورد و رویداد برای همیشه در ذهن مشتریان باقی می ماند و علاوه بر اینکه اعتمادشان نسبت به شما از دست می رود بلکه دیگران را نیز در جریان این بد قولی شما قرار می دهند و کم کم مشتریان شما کمتر می شوند.

شش) تحلیل تجربه کاربران

برای اینکه اطلاعات گفته شده در بالا را به دست بیاورید و بدانید که مشتریان و کاربران شما دقیقاً چه احساسی دارند و کدام بخش محصول یا خدمات شما قوی تر و کدام بخش ضعیف تر است بهتر است افرادی که در زمینه تجزیه و تحلیل تجربه کاربران تخصص دارند را برای این کار استفاده کنید. این افراد می توانند مرحله به مرحله ، تجربه کاربران را برای شما تحلیل کنند. فردی که این تحلیل را به عهده می گیرد باید به بازاریابی ، مدیریت و فروش تسط داشته باشد.


تکنیک های مهم برای اثر گذاری بازاریابی کلامی