طراحی لوگو موشن ها چگونه انجام می شود؟

لوگو یا نشان تجاری که کسب و کارهای مختلف برای خود انتخاب و طراحی می کنند می تواند به اشکال مختلف طراحی شود. امروزه هر چه […]

نوشته طراحی لوگو موشن ها چگونه انجام می شود؟ اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.

لوگو یا نشان تجاری که کسب و کارهای مختلف برای خود انتخاب و طراحی می کنند می تواند به اشکال مختلف طراحی شود.

امروزه هر چه تکنولوژی پیشرفته تر می شود اولین تأثیر آن در کسب و کارهای مختلف  و نحوه طراحی لوگو ها دیده می شود. لوگوها نشانه هایی هستند که هدف آنها نقش بستن نام و فعالیت تجاری یک شرکت یا سازمان در ذهن مشتریان است. به همین دلیل ، در طراحی لوگو موشن دقت بسیار زیادی خرج می شود و قصد نهایی آنها خلق یک نشان تجاری منحصر به فرد و ماندگار است. لوگوها انواع مختلفی دارند و همانطور که گفته شد با گسترش تکنولوژی ها نیز بر تنوع آنها افزوده می شود. در این مقاله به معرفی نوع جدیدی از طراحی لوگوها به نام لوگو موشن می پردازیم. لوگو موشن ها از جمله لوگوهایی هستند که امروزه گرایش به طراحی آن بالا رفته است. لوگو موشن ها دسته ای از لوگوها هستند که در آنها از ترکیبی از صدا و طراحی های گرافیکی استفاده می شود و انواع گوناگونی دارند.

لوگو موشن ها لوگوهایی جذاب هستند که هدف از آنها ساختن یک برند است. لوگو موشن در فضای فیلم سازی مورد استفاده قرار می گیرند. برای ساخت لوگو موشن ها از فنون مورد استفاده در فیلم سازی و سینما استفاده می شود. انیمیشن هایی که مبنای آنها وب و اینترنت است پایه و اساس طراحی لوگو موشن ها را تشکیل می دهند. هر چند این سبک طراحی لوگو برای چند سالی مورد توجه قرار نمی گرفت. اما در چند سال اخیر دوباره مورد توجه و اقبال بسیاری از صاحبان کسب و کارها قرار گرفته است. از لوگو موشن ها برای متحرک ساختن نشانه های تجاری در شبکه های تلویزیونی استفاده می شد. اما به مرور فقط به حالت متحرک کردن لوگوها اکتفا نشد و ویژگیهای دیگری مانند صدا نیز به آن اضافه شد.

امروزه بیشتر از آن چیزی که انتظار می رود دنیای دیجیتال گسترش پیدا کرده و در بسیاری از جنبه های کسب و کارها و سایر فعالیتها وارد شده است. استفاده از این فناوری ها و تکنیک ها در طراحی لوگو نیز موجب افزایش فروش محصول یا خدمات شما می شود و می توانید در مدت زمان بسیار کمی به سود قابل توجهی برسید. لوگو موشن ها امروزه برای شرکتها و صاحبان برندها یک امتیاز محسوب می شوند. زیرا لوگوی این کسب و کارها بیشتر در ذهن مردم باقی می ماند و بیش از سایر لوگوها می تواند اعتماد مخاطبان را جلب کند. تجربه نشان داده است جذابیت لوگو موشن ها بسیار بیشتر از ویدیوهای ساده است.

برای ساخت هر لوگویی باید تکنیکهای مختص آن را فرا گرفت. برای ساخت لوگو موشن ها نیز تکنیکهایی لازم است که در ادامه این مقاله بیان می شود و می توانید از این تکنیکها برای طراحی جذاب تر این لوگوها استفاده کنید. تکنیکهای طراحی لوگو موشن شامل:

یک) ساختن یک انیمیشن

یک انیمیشن که در خصوص لوگوی شماست بسازید و آن را به عنوان بخشی از تبلیغ لوگوی خود ارائه دهید.

دو) اضافه کردن افکتها  

سعی کنید به لوگوهای متحرک خود افکت هایی را اضافه کنید که اثر گذاری آن را بیشتر کند.

سه) استفاده از سایه

حتماً باید لوگوی شما دارای سایه باشد. سایه هایی که حالت متحرک لوگوی شما را افزایش دهند جذابیت بسیار زیادی دارند.

چهارمین تکنیک طراحی لوگو موشن ) حجم دهی به لوگو

در لوگوهایی که متحرک هستند ویژگی حجم دهی به لوگوها بسیار مهم است. زیرا این حجم لوگوهاست که آن را برجسته و بارزتر نشان می دهد. برای اینکه لوگوی خود را حجیم تر نشان دهید بهتر است داخل لوگوی خود را با طرحهایی پر کنید. پر کردن داخل لوگو موجب حجم دهی آن می شود.

آخرین تکنیک طراحی لوگو موشن ) اضافه کردن درخشندگی

درخشندگی نیز از جمله ویژگیهایی است که لوگوی شما را می تواند جذاب تر نشان دهد. درخشندگی یکی از خاصیتهای برجسته ای است که در هر طراحی می تواند جلوه های هنری و بصری کار شما را افزایش دهد. در طراحی لوگوهای متحرک نیز رعایت کردن این اصل می تواند بسیار راضی کننده باشد.

نوشته طراحی لوگو موشن ها چگونه انجام می شود؟ اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.